見出し画像

Day137 ニュージーランドでワーホリ生活-綺麗な夕焼けが見れればそれでいい人生。

日本語日記は後半に。

I still have back pain today… It's tough to do my work.
A co-worker who had a vacation has come back. He seemed to be struggling with jet lag. Apparently, it takes about 30 hours from India to NZ. What a long journey!

When I came back to my house, there were 3 boxes of Cookie Time on the stairs. I forgot to order that a few weeks ago lol. I will enjoy it for a long time. To be honest, it'll be too much for only me. If anyone comes to Kaikoura, I would love to share with you lol.

After dinner, I realized the sky above the mountain was shiny. I grabbed my camera quickly and went outside. The sky was turning red gradually… It was absolutely beautiful. I couldn't stop taking photos.  It makes me happy every time. I'm glad to live here, seriously.

There will be a Christmas festival in Westend tomorrow. I'm going to go there after work. Actually, it will be held at the park that is next to my flat lol. I can't miss it!

期待が外れて今朝もまだ背中が痛くて仕事辛かった〜終わる頃には少しマシになってたんやけどね。明日はさらに回復してることを願う、明日乗り越えたら休みやし!日本から湿布とか持ってくればよかったなーと思う。

長期休暇取ってた社員さんが復帰。昨日帰ってきたところらしく、時差ぼけ辛そうやった…よく前日に帰ってきて仕事来るよね。絶対きついやろ。やること早く終わったから早退してたけど笑笑

すっかり忘れてたけど女神たちと一緒に注文してたクッキータイムのクリスマスボックスが届いたらしく、帰ったら階段に置かれてた。これでしばらくはクッキーに困らんど。笑
おやつとして職場にも持っていくかー。カイコウラきた人にはもれなく差し上げますので楽しみにしててください。笑

夕飯のあと視界に入った山がやけに輝いてて「これは!!」とワタクシの夕焼けセンサーが反応しましてダッシュでカメラ持って外へ。夕焼けって刻一刻と見え方が変わるから時間との戦いなんよね。無事勝利しました…幸せ時間やった〜真面目にこれがみれたら幸せなんよな自分。安上がりだこと。

明日仕事したら4連休だぜ!来週から木〜日のシフトになるので切り替わりのタイミングで今週は日〜水休み。ラッキーミー。
そして明日は朝から晩までウエストエンドでクリスマスマーケットinカイコウラ開催中!開催場所はうちの家の隣の広場!笑
BeeBoxがあるところ。ビーも夜7時まで営業するみたい。こりゃ明日は仕事終わりの一杯必須ですわ〜

よろしければサポートお願いします!いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!!