見出し画像

Day344 ニュージーランドでワーホリ生活-バレー部送別会ありがと

It was a chilly day again. The north-line wind was getting stronger this afternoon, and it took our energy little by little. I took a two-hour nap after returning home because I was tired.

I went to a pub to meet my volleyball teammates for the last time. The coach gave me dinner. I couldn't meet all of them, but we enjoyed chatting and playing pool. I'm happy to have such dinner time with them.

Finally, tomorrow is the last day for the Great Kaikoura Whale Count. I'll give it everything.

午後から予想に反して冷たい北風が強く体力持ってかれた前半戦。せっかく2時にシフト終わって家帰ってちょっと作業しようと思ってたのにどっと疲れが出て夕方まで爆睡してしまった。

夜はバレー部が企画してくれた送別会へ。みんな都合がつかずあんまり集まれなかったけど、コーチが晩御飯ご馳走してくれて、そのあとゆっくり話すこともできて楽しかった。もう英語で何時間だって雑談できるぞ。日本語で得意だったコミュニケーションの部分を英語にも応用できてきていると感じる今日この頃である。

明日はついに調査最終日!ついに!やっと!!笑
最後までやりきろ〜データ整理までが調査なんですけどね、現地は最後ということで。さぁ行こう!!

この記事が参加している募集

よろしければサポートお願いします!いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!!