見出し画像

Day117 ニュージーランドでワーホリ生活-Long BlackにCoconutかCreamか。

日本語日記は後半へ。

I've finished working this week too yaaaay!!! As I mentioned two days ago, I was  exhausted the most on Thursday. I didn't feel tired after work today. I don't get it.

This morning, Koko wasn't in the Bee. I felt a bit sad lol. It's already been ordinary that I can meet and talk to her there. It must be one of the most precious memories in Kaikoura Life.
I ordered a long black with coconut milk recommended by my friend Keigo, a barista in CHC. Marcelo, a barista at Bee Box, recommended a long black with cream. It was good. It became another option!

In my work, I met a new friend who is a local high school student. She apparently has a Japanese class. She seems to like Japanese anime, so she was very excited when she found out that I'm from Japan lol. I hope to get used to the workplace and other co-workers more.

I have three days off from this week. HAPPY!
I'm going to relax well this week. I visited somewhere every week this month. It was a bit too much lol. I should enjoy Kaikoura more as well!

はい1週間終わりー!うれぴー!頑張ったー!達成感。

今朝はビーへ行こうと部屋を出るとココさんの車がない。さては…寝坊?笑とか思ってごめんなさいココさん。笑笑
お出かけだったみたいです。お店にはマルセロともう1人の姉ちゃんのみ。なんか、ココさんいないBeeBoxに違和感すら感じてしまった。すでにカイコウラを去るときに恋しくなるスポットダントツ一位なんだがw先が思いやられるね。
すっかりハマってるロングブラックにココナッツミルクトッピングをオーダーしたらマルセロにEwwって言われてw えー!なんで!って言ったら「クリームトッピングのほうが美味いで」ってフリーでちょっと味見させてくれた。確かに美味い。笑 どっちもありだ!

休憩時間にメッチャ元気に話しかけてきてくれた女の子、地元の高校生で授業で日本語選択してるらしく、日本出身て言ったらメッチャテンション上がってた。笑
アニメが大好きやねんてー、特に戦闘系の。ほんとすげえなアニメ文化。当方全然詳しくないからむしろついて行かれへんねんけどな。

さぁさぁ明日からおやすみの始まりですよ。うきうきだわ。とはいえ今週はゆっくりするつもりです。この3週間ハンマー→ブレナム→ハンマーと毎週末どこかへお出かけして少し疲れ気味。カイコウラでチルするのだ!新しくカイコウラへやってきた日本人の人たちと軽くご飯へは行くつもり。
ただこの連休中に至高のボロネーゼと至高のマッケンチーズも作るつもりでその材料買ってきたから自宅ご飯も欠かせない…!
来週から週休3日スタイルがスタート。絶対QOL上がるわ…体力的にもこれがベスト。そして次の契約更新で時給を上げて、週休2日のときと大差ないお給料になるくらいまで持っていきたい所存、それができたら最強だわ。

さぁこのあとは気が済むまで夜更かしして寝るぞ〜目覚ましはかけねえぞ〜〜〜

よろしければサポートお願いします!いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!!