見出し画像

Day341 ニュージーランドでワーホリ生活-やっぱ冬にクリスマス味わいたいからさ

I'm still not 100%, but I'm better than yesterday. For breakfast, I had a hot soup with a lot of vegetables. I'd say that worked for me.
I went up on the hill for the second shift of the survey, but it was cancelled because the rain was coming. I just hiked from the south bay to the hill round trip. I spent time entering the past data in the afternoon.

There was a mid-winter Christmas party  at night. There was a lot of good food and drink. It was the last time I chatted with the team. I might go shopping again, though.

I'll be at the Emporium all day for the GKWC event and want to have a beer afterwards!

昨日ほどではないもののまだ本調子ではなかった今朝。でも熱もないし、なんとなく行ける気がしてきたので調査のシフトへ出ることに。でも現地に着くなり遠くから雨雲近づいてくるの見えてたし明らかにコンディションが悪いので中止を呼びかけて帰ることに。丘まで散歩しただけやったわ…笑
昼間はまたデータ入力に費やしました。

夜は職場の"クリスマス"パーティーへ。南半球は真夏にクリスマスを迎えるものの、みんな冬にそれを味わいたい気持ちもあるらしく、こっちの冬にもっかいクリスマスパーティーしちゃおうぜ!なノリらしい。笑
いっぱいご飯も飲み物もあって幸せやった〜ここぞとばかりに飲み食いしました。

明日は調査の方には行かずEmporiumで開かれるファミリーイベントの方へ手伝いに行く予定。もちろんその後いっぱいひっかけて帰る予定。みんな遊びにおいで〜

この記事が参加している募集

#今日の振り返り

25,812件

よろしければサポートお願いします!いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!!