見出し画像

Day329 ニュージーランドでワーホリ生活-8ヶ月で退職しました。

Today was my last day at my workplace. I was going to do and finish everything  as usual, but the reality was different. Many workmates asked me, "Is today your last day?" and missed it. They gave me photos, a letter, and a lot of beers. I was touched all day. I was so happy to be there.

It's been eight months since I started working. My first contract was only for six weeks, but the owners offered me a new one and said, "You can work here as long as you want." During those eight months, I experienced a variety of departments, online order service, and forklift operation. I had never expected those things I could do in NZ. Thank you for everything, all of the team.

丸8ヶ月働いた職場、今日が最終出勤日でした。長かったような、短かったような…仕事に行きたくない日は一日もない、楽しく暖かい職場でした。何より想像の何倍も色々な経験ができ、それをさせてくれたオーナーと同僚たちに本当に感謝しています。

最終出勤日とはいえど、いつも通りやることやって帰ろうと思っていたら予想外なほどにみんな「最終日なんでしょ?この後どうするの?」って声かけてくれて、写真撮ったり、ハグしたりしてくれて、めちゃくちゃおセンチになってしまい終始半泣き一歩手前で働いてました。笑笑
やめてくれー。

今日で仕事納めではありますが、来月頭にある職場のパーティーには参加できる見込みなので、そこで改めてみんなに感謝を伝えてこようと思います。
そしてこの8ヶ月を振り返って、今後ワーホリするかもしれない皆さんに向けての記事も後々書こうと思います。NZ国内大手の赤い新世界、地元のスーパー、いろんな意味でおすすめです。

また人生で忘れられない1日になったなー
これでまたワーホリ一年目最終段階に進んだ感。切り替えてイコー!

この記事が参加している募集

#今日の振り返り

24,343件

よろしければサポートお願いします!いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!!