見出し画像

【養子:選ばれし子】(Adopted: The Chosen Child)

幼い頃兄弟に、お前は養子だと冗談を言ったことがある人はいないだろうか?あるいは、家族からの愛情や関心が薄いと感じて、自分が養子だったのだと考えたことがある人はいないだろうか?この2つの例は、私たちを泣かせ、悲しく孤独な気持ちにさせる。
Has anyone ever teased their younger siblings about being adopted? Or has anyone ever thought they were adopted because they feel they receive less love and attention from their family? These two situations make us cry and feel sad and alone.

以前、養子縁組を擁護している両親の動画を見たことがある。彼らは、通行人から「養子を迎えられましたか?何人子供がいるのですか?」と聞かれた。しかし、養子縁組を擁護しているにもかかわらず、誰一人として養子を迎えたことがないのだ。
I saw a video once about parents advocating for child adoption. They were asked by a passerby, "Did you adopt a child? How many kids do you have?" Despite their advocacy, none of them has adopted a child.

質問に対して、彼らは、「いない。自分の子供が2人いる」「自分の子供が1人いる」という答えがほとんどで、子供に「自分の」というフレーズを加えたものだった。
Most of their answers were, "None. I have two of my own," "I have one of my own," and other quantifications plus the phrase "of my own."

これは、この動画を見た多くの養子の気持ちを傷つけた。動画は、養子を「自分のもの」と思っていない人がいることを、はっきりと見せつけたのだ。
This has hurt the feelings of a lot of adopted children who have seen the video. It clearly indicates that there are people who do not think adopted children are "their own."

人は自分の将来について考えるとき、結婚式の日取りや、どこに住むか、何人子供を作るかなどを計画する。結婚したら何人養子を取るか、という計画を立てるカップルは普通いないだろう。
When people think about their future, they plan their wedding day, where they want to live, and how many babies they want to have. You won't usually hear couples planning how many babies to adopt when they get married.

なかなか妊娠しない女性も、養子を迎えるくらいなら、高い費用を払って医者に通ったほうがいいと思うのだ。
Even the women who are having a hard time conceiving would rather go to the doctors and spend a lot of money than adopt a child.

私も、養子を取ることは、とても美しい体験であることは理解しているし、神様が祝福してくださるなら、私も産んでみたいと思う。
I understand that it is a very beautiful experience, and I would love to have one too, if God will bless me.

残念ながら、養子縁組について話すことが多くの場面でタブー視されてきたのもこのためだ。私たちは、養子と言うと、家族の中であまり愛されていないと思い、それを弱さと見なすのだ。
Unfortunately, this is also why talking about adoption has been taboo on many occasions. We associate being adopted with feeling unloved in the family. We see it as a weakness.

誰かから、自分は養子であると言われると、私たちは喜ぶというより、むしろその人を哀れむ気持ちになるのだろう。養子を持つ親が子供に真実を伝えるのが難しいのも、このためだ。
When someone tells us they are adopted, we feel pity for them rather than happiness. This is also why parents of adopted children find it hard to tell their kids the truth.

しかし、ある養子を迎えた親の美しい話を聞いた。
But I heard a beautiful story about a parent who adopted a child.

児童養護施設をよく訪れる女性がいた。ある日、彼女は養子に出されたばかりの赤ちゃんに出会った。その子を見て、彼女は尼僧に言った。
There was once a woman who often visited an orphanage. One day, she met a baby who had just been given up for adoption. When she saw the child, she said to the nun,

「この子は私のものだ。この子を家に連れて帰りたい」と。
"This child is mine." I will bring her home."

しかし、残念なことに、その赤ちゃんはすでに他の夫婦に選ばれてた。その女性はどうしてもその子を連れて帰りたいと思い、尼僧に懇願した。かなり大変だったが、相手のご両親は赤ちゃんを譲ってくれることになった。彼女は本当に幸せだった。
But unfortunately, another couple had already chosen the baby. The woman was really eager to have the baby, so she begged the nuns to help her have it. It was quite a process, but the other parents agreed to give her the baby. And she was really happy.

赤ちゃんが大きくなるにつれて、子供は自分と親との顔の違いや身体的特徴に気づくようになった。彼女はよく尋ねるようになった。母親が娘に養子縁組のことを説明しなければならない時期が来た。
As the baby grew, she started to notice her different facial features and physical traits. She was asking a lot. And then it came to the time when the mother had to explain to her daughter about the adoption.

母親は娘に言った。
She told her daughter,

「あなたは私のおなかから来たのではない。でも、あなたは私の心の中から生まれてきたのよ。あなたを見たとき、私はすぐにあなたが欲しいと思った。私は決めた。あなたを私の子供にしよう」と。
"When you were a baby, you did not come from my tummy. But you came from my heart. When I saw you, I knew right away that I wanted you. I decided that you would be my child,

「あなたは、私が妊娠してお腹を痛めて産んだ子供ではない。でも、私には選択肢があり、あなたを選んだ。だから、私は何よりもあなたを愛している。仕方なくあなたを選んだのではなく、あなたを見て、あなたを愛して、あなたの母になることを望んだのだから。」
"I did not conceive you. You did not come from my body. But I had my choice, and I chose you. That's why I love you more than anything. Not because I have to, but because I saw you, I fell in love with you, and I chose to be your mother."

養子はかわいそうな存在ではない。愛されていないわけでも 評価されていないわけでもない。彼らは選ばれた子供たちなのだ。私たちにもし選ぶ力が与えられたなら、最も愛する人を選ぶのではないだろうか?
Adopted children are not pitiful, you see. They are not less loved or appreciated. They were chosen children. And when we have a choice, we choose the one we love the most, don't we?


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?