見出し画像

2022.3.21《今日の聖書》ガラテヤ人への手紙

キリストは、ご自分が私たちのためにのろわれた者となることで、私たちを律法ののろいから贖い出してくださいました。「木にかけられた者はみな、のろわれている」と書いてあるからです。

(ガラテヤ人への手紙 3:13)【新改訳2017】

 

  イエス様は、私たちを救う為に私たちの身代わりとなって十字架に架かってくださいました。いばらの冠をかぶせたのも、苦い杯を飲ませたのも、十字架上で釘打たせたのも、血潮を流させたのも、この私たちの罪故でした。本来なら、その痛みも苦しみも私たちが担うべきものでしたが、罪なきイエス様が全てを担って下さり、「あなたの罪は赦された」と宣言してくださったのです。

 

 今日も、イエス様の十字架の愛に思いを寄せることできますように・・・。




Monday, March 21, 2022

  Christ has redeemed us from the curse of the law, having become a curse for us (for it is written, "Cursed is everyone who hangs on a tree"),

【Gal 3:13/NKJV】



Jesus was crucified on our behalf to save us. It was because of our sin that he wore a crown of thorns, suffered, was nailed to the cross, and was bleeding. Pain and suffering are our responsibility, but Jesus who was innocent carried away all and declared, "Your sins have been forgiven."

 

May you continue to think about the love of Jesus on the cross today.

 

 

配信初日:2020.3.31 (バーチャル時代の初配信:1999.10.12)

配信号数:No.581 (バーチャル時代からの通算号数:No.4617)


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?