見出し画像

2022.12.10《今日の聖書》コリント人への手紙第二

私たちは、救われる人々の中でも、滅びる人々の中でも、神に献げられた芳しいキリストの香りなのです。

【Ⅱコリ2:15/新改訳2017】

パウロの言う「芳しいキリストの香り」とは、一体どんな香りだったのでしょう。ローマの将軍は、凱旋行軍で、たかれた香の煙の中で自分の勝利を見せびらかせていました。それは、将軍にとっては芳しい香りでしたが、連れてこられた捕虜にとっては死の香りでした。信じない人々にとっては、死に至る香りですが、救われる人々にとっては、命に至る香りだったのです。

今日も、キリストの香りに包まれた一日となりますように・・・。


Saturday, December 10, 2022

For we are to God the fragrance of Christ among those who are being saved and among those who are perishing.

【2Co 2:15/NKJV】

What kind of fragrance was the "fragrance of Christ" that Paul was referring to? The Roman general flaunted their victory in the smoke of incense during his triumphal marches. To him it was a fragrance, but to the prisoners of war it was the scent of death. To the unbelievers, it was a deadly aroma, but to those who were saved, it was a fragrance that brought life.

May today be another day filled with the fragrance of Christ.

 
   
配信初日:2020.3.31 (バーチャル時代の初配信:1999.10.12)
配信号数:No.793 (バーチャル時代からの通算号数:No.4829)

Date of first delivery: March 31, 2020 (First delivery in the virtual era: October 12, 1999)
No. of issues distributed: No. 793 (Total number of issues since the virtual era: No. 4829)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?