見出し画像

2022.2.25《今日の聖書》コリント人への手紙 第二

神は、罪を知らない方を私たちのために罪とされました。
それは、私たちがこの方にあって神の義となるためです。

 (コリント人への手紙 第二 5:21)【新改訳2017】


 罪とは、神から離れる事であり、義とは神に戻ることです。その橋渡しをするのがイエス様なのです。人間は、神から離れ罪を犯してしまいました。その罪を贖うためには、罪のない人が必要なのです。それが、神の子なるイエス様なのです。そして、私たちの身代わりに十字架に架かって、罪を贖ってくださいました。それを信じることで義と認められるのです。

  今日も、主の愛と義に触れることができますように・・・。



Friday, February 25, 2022


For He made Him who knew no sin to be sin for us, that we might become the righteousness of God in Him.

 【2Co 5:21/NKJV】

 

Sin is separation from God and righteousness is returning to God. Jesus is our Bridge to God. Humans have sinned away from God. We need an innocent person to atone for our sin. He is Jesus, the Son of God. And he was crucified on our behalf and atoned for his sins. God counted us as righteous when we believe this.

May you touch the love and righteousness of the Lord today as well.

 

 

配信初日:2020.3.31 (バーチャル時代の初配信:1999.10.12)

配信号数:No.562 (バーチャル時代からの通算号数:No.4598)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?