見出し画像

2023.11.18《今日の聖書》詩篇

『【主】よ 私はあなたを呼び求めています。
 私のところに急いでください。
 私があなたに呼び求めるときに
 私の声に耳を傾けてください。』

【詩篇 141:1】

 神様は、私たちの事をよくご存じですが、私たちは神様の事をちっとも理解していないのです。どうして神はすぐに祈りを聞いてくださらないのか、どうして神は沈黙しているのか、どうして神は理不尽さを許しておられるのか、皆目分からないのです。神は天におられ、私たちは地にいるからです。分からないことは分からないままにして、天国で聞くことにしましょう。

 今日も、主の依り頼むことができますように・・・。


「Lord, I cry out to You;
 Make haste to me!
 Give ear to my voice when I cry out to You.」
 

【Psalms 141:1】

 God knows us well, but we don't understand Him at all. We don't understand why God doesn't hear our prayers immediately, why He is silent, why He allows us to be unreasonable. God is in heaven and we are on earth. Let us leave what we don't understand and ask Him in heaven.

 May we be able to depend on the Lord today....



配信初日:2020.3.31 (バーチャル時代の初配信:1999.10.12)
配信号数:No.1067 (バーチャル時代からの通算号数:No.5103)

First day of delivery: March 31, 2020 (First delivery in the virtual era: October 12, 1999)
No. of issues distributed: No. 1067 (Total number of issues since the virtual era: No. 5103)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?