見出し画像

家庭菜園は時間と体力が必要

先日、家庭菜園の拡張のために、はじめて耕運機を使ってみました。

今までは主人がツルハシでコツコツと芝の張った地面を掘り起こしていたので、毎日1、2mぐらいしか進みませんでした。

ホームセンターで1日60ドルくらいで耕運機がレンタルできるから、一気に耕しちゃおう!と、主人は朝からワクワクして小型の耕運機を借りてきました。

ダイニングテーブルに置いてあるレシートをみると、約75ドル。あれ、思ったより高いじゃん、と思ったら保険込みの値段でした。何でもアメリカはお金を取るよねとちょっと不服に思いましたが、実はそれが後になって本当に助けになったんです!

意気揚々と耕運機で地面を掘りはじめてすぐに雲行きが怪しくなってきました。表面にある芝が直ぐに絡まったり、地中にある瓦礫にぶち当たってしまったりして、耕運機を使ってもスイスイとは進まないことが判明したんです。

ハリケーンカトリーナに破壊された家の跡地なので、煉瓦やコンクリートが地中の浅いところにごろごろ埋まっているんですね。

この時点で気づいて辞めておけばよかったのですが、向こう見ずな私たちはガンガン耕運機を固い煉瓦にあてつづけ、とうとう家の基礎部分にまで突き当り、耕運機がうんともすんとも言わなくなってしまいました。

保険がきくかなあ〜とドキドキしてたのですが、ホームセンターのおじさんは「どうやったら耕運機なんてこわせるんだよ」とあきれながらも保険を適用してくれました。

よかった〜!!!

結局、中途半端になった畝だけでも終わらせようと、主人がまたツルハシを振り、私はスコップで加勢するという地道な作業に戻りました。

こちらでその様子をご覧ください!☟

大型機械を使うほどでもない私たちのような家庭菜園だとコツコツと時間と体力をかけてやることが多いです。時給で考えたらわりに合わないんじゃないのと息子に言われたりもします・・・

しかし、鍬を振ってるおかげで、ゲームばかりしていてジムに行かなきゃといっていた主人が、お金をかけずにムキムキのいい体になったし、ストレス発散にもいいみたいです(笑)

そしてなにより時間と体力をかけた有機野菜はほんとうにおいしいし、有り難さを感じます!


The other day, we tried using a tiller for the first time to expand our vegetable garden.

Before that, my husband laboriously dug up the grass-covered ground with a miner’s pick. But he could only do about one or two meters a day.

So my husband said, “We can rent a tiller from Home Depot for about $60 a day, so let’s till it all at once!”

He was so excited and went to rent a small tiller in the morning.
I noticed that the receipt on the dining table said $75. Oh, it was more expensive than I thought…according to my husband, it was because of the insurance. Everything costs money in America! I was unhappy about that. But! It actually helped a lot later on.

We started in high spirits, but before long we saw some bad signs. The ground was hard to till because the Bermuda grass got tangled up in the tiller, and the machine was hitting a lot of debris. At that point, we realized that this wasn’t going to go so easy even with the tiller.

This was the site of a house that was destroyed by Hurricane Katrina, so there’s a lot of bricks and concrete underground.

We should have stopped at this point, but we kept digging recklessly, even though we hit some hard bricks then finally a concrete slab. That’s when the tiller stopped completely.

I was so worried about whether the insurance would cover it. The guy at Home Depot was astounded and said, “How did you break a tiller?!” But he still allowed it to be covered by insurance. Lucky!!

In the end, we decided to finish the half-finished part, with my husband swinging the pick and me helping with a small shovel

Check it out the video!

Gardens like ours that are too small to warrant the use of big machines require a lot of time and energy. Our son said it doesn’t make sense to do it if you think in terms of hourly pay.

But my husband who was in bad shape and wanted to go to the gym is now in very good shape with a lot of muscles since he’s swinging the miner’s pick. Also, it seems it is good for reducing stress.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?