[和訳]Dance Gavin Dance Care

For now we’ll lay by the ocean
今は海辺に寝転ぼう。

For now no one is around
今は誰も見当たらない。

For now we’ll act we’re still young
今はまだ若いふりをしようよ。

For now we’ll never come down
今の所、僕たちは壊れそうに無いね。

I know you’re not empty
君が空っぽでは無い事は知ってるんだ。

I know you’re still there
まだそこにいるんだよね。

I know you’re not empty
君が空っぽでは無い事は知ってるんだ。

I know
知ってるよ。

You still care
君はまだ気にしてる。

I remember you back in the day
昔の君を思い出す。

Prodigy show 2003
2003年のプロディジーのライブ。

We were camping out in Jnco jeans
僕たちはJncoのジーンズでキャンプしていたよね。

The ecstasy was super clean
あの絶頂はとても素敵だった。

Higher than all of their voices
全ての声より高く。

Higher than fading away
消え去るよりも高く。

Got lost, lost in the moment
その瞬間に、迷子になってしまったんだ。

Got lost in tempting our fate
運命の誘惑に負けてしまった。

I know you’re not empty
君が空っぽでは無い事は知ってるんだ。

I know you’re still there
まだそこにいるんだよね。

I know you’re not empty
君が空っぽでは無い事は知ってるんだ。

I know
知ってるよ。

You still care
君はずっと気にしてる。

I remember you back in the day
昔の君を思い出す。

Prodigy show 2003
2003年のプロディジーのライブ。

We were camping out in Jnco jeans
僕たちはJncoのジーンズでキャンプしていたよね。

The ecstasy was super clean
あの絶頂はとても素敵だった。

And you can rub it in my face
そして、君は僕の顔に触れ合える。

Sabotage all my connections
全ての僕の繋がりは壊れた。

The Parasites won’t go away
寄生虫が消えない。

They live inside you
あいつらは君の中に住んでる。

Got nothing clean for you to taint
君が汚れていい事なんて無いんだ。

Already gave you a confession
告白は終えた。 

Propagating every consequence
全ての結果が巡っていく。

Til hate consumes you
憎しみが君を飲み込むまで。

I know you’re not empty
君が空っぽでは無い事は知ってるんだ。

I know you’re still there
まだそこにいるんだよね。

I know you’re not empty
君が空っぽでは無い事は知ってるんだ。

I know
知ってるよ。

You still care
君はずっと気にしてる。

I never wanted to be caught up in not looking back
振り返らない事に囚われたくなかった。

I never wanted to be treated like a psycho
サイコパス扱いされるのは嫌だった。

I never wanted to be singing about you again
もう二度と君のことを歌いたくない。

But you keep locked in your possession over my soul
しかし、君は僕の魂を支配し続けているんだよ。

God damn
マジか。

You caught me looking back
君は僕が振り返っているのを見られた。

God damn
うわぁ。

With no discretion
迂闊だった。

God damn
ちくしょう。

You got me going mad
君は僕を狂わせるんだ。

God damn
はぁ。
 
It’s an obsession
それは執着心。

I never wanted to be caught up in not looking back
振り返らない事に囚われたくなかった。

I never wanted to be treated like a psycho
サイコパス扱いされるのは嫌なんだ。

I never wanted to be singing about you again
もう二度と君のことを歌いたくない。

I couldn’t face another second of the vacant
心を切り裂く感情にもう耐える事ができないんだ。

I couldn’t shuffle through pieces of my costume
自分を模ってる断片からは逃れる事はできなかった。

I never wanted to be singing about you again
もう二度と君のことを歌いたくない。

God damn
マジか。

You caught me looking back
君は僕が振り返っているのを見られた。

God damn
うわぁ。

With no discretion
迂闊だった。

God damn
ちくしょう。

You got me going mad
君は僕を狂わせるんだ。

God damn
はぁ。
 
It’s an obsession
それは執着心。

作成した動画
https://youtu.be/NXDa5PmRw7E

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?