見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の声はどのようなもので、どんなふうに聞こえるのか?」ゲヤス・ローレンス

親愛なる神の国に属する聖徒の皆様!

 主は私たちに、主の臨在とその声をもっともっと知って欲しいと願っておられます。

神の臨在が私たちの人生に回復する時、私たちは私たちの心の中で神との交わりを持っていきます。私たちは神を知り、そして神の交わりを知るために造られました。

神は霊であられ、神は霊の世界でコミュニケーションをされます。私たちが神と日々歩むことができるよう、私たちは神がどのようにして私たちにコミュニケーションをされるのか知らなければなりません。

「神の声の音」とは、どういうものでしょう?


1. 幻と夢は 神の言語であり、霊の領域の言語であります(使徒2:17〜18)。

- 聖霊が私たちの上に臨み、私たちを満たす時、聖霊は幻と夢で語られます。

- 神の臨在が私たちの上に臨んでいない時、神からの幻はありません(1サムエル3:1)。

- サタン、サタンの堕天使どもや悪霊どもが私たちに近づく時、彼らは幻や夢を通しても語ります。

2. 私たちの思いは、キリストの思いを経験することができます(1コリント2:16)。

- 私たちがイエスに留まり、イエスが私たちに留まるにしたがい、私たちはキリストの御思いを持ちます。

- 「思い」(KJV etc.より。新改訳は「心」) と訳されているところのギリシャ語の原語は「nous」です。この言葉は、「私たちの思いの世界」を指しています。もし私たちがキリストの御思いが欲しいと思うのなら、私たちはイエスの思いを持つようになります。

- 私たちは聖霊を通してイエスが私たちのうちにおられることを信じています。ですから私たちの思いの中でイエスが思っておられることを思うことは、可能であるに違いありません。

3. 私たちの「理解 」(KJV etc. 新改訳は「心」と訳す) 、すなわち私たちの「思い」 (The Passion Translation, Young’sは「imagination 想像」と訳す) の中には、 “目” があります(エペソ1:18)。

- 私たちは「物理的な目」を持ち、また私たちの思いの中には「霊的な目」も持っています。この聖書箇所の「思い」は、ギリシャ語の原語で「dianoia」です。

- 「Dianoia」とは、「the exercise of our mind and imagination 想像と思いを行使する・駆使する・働かせること」を意味します。私たちはキリストの御思いと繋がるために、私たちの思いを「働かせ」ます。

- パウロは想像の目に、光が注がれるように・想像の目がはっきり照らされる (「photizo」) ようにと祈ります。このギリシャ語の原語は、「突然に輝くこと、見ることができるようになること」を意味します。

- このギリシャ語の原語「photino」から、英語の「photo 写真」という言葉が派生しています。「Photography 写真撮影」という言葉は、文字通り「光で描くこと」を意味します。

- 私たちの思いは主から、またサタンや悪霊どもからも「絵」を受け取ります。私たちは、神の写真を見ることを選ばなければなりません。

 私たちに、神がどこに、またどのようにして語るかを私たちが理解する時、私たちはようやく神が見るものを見ることができます。

私は、主が私たちとともに住み、また友として私たちに語りたいと願っておられると信じています。私たちはどのようにして神とともに座り、私たちの思いの中で 神からの「絵」を受け取るのか、知らなければなりません。

 私が来週の火曜日に「霊の領域の言語を理解する方法」についての新しいコースを教え始めるのはこのためです。
申込み2/13まで! ⇒ https://gaiuslawrence.com/event/online-220215

霊の世界は、私たちに語っているのです。サタンも語り、イエスも語っておられます。私たちは神の言語を理解しなければなりません。

友人として神とともに語り合うにしたがって、神にさらに近づこうではありませんか! 神は私たちに語りたいのです!

すべては神の御声のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-What does the voice of God sound like?

Dear saints in the Kingdom,

The Lord is wanting us to know His presence and His voice more and more.
When the presence of God is restored back to our lives, we will have fellowship with God in our hearts. We were created to know God and to know His fellowship.
God is spirit, and God communicates in the spirit world. We must know how God communicates to us so that we can walk with God everyday.

What is the the sound of the voice of God?

1. Visions and dreams is the language of God and the spirit realm (Acts 2:17-18).
- When the Holy Spirit comes upon us and fills us, He speaks in visions and dreams.
- When the presence of God is not upon us, there are no visions from God (1 Sam.3:1).
- When Satan, angels of Satan and demons come close to us, they speak in visions and also in dreams.

2. Our minds can experience the mind of Christ (1 Cor.2:16).
- As we abide in Jesus and He abides in us, we have the mind of Christ.
- The word for "mind" is "nous". The word speaks of our thought life. We have the thoughts of Jesus if we want them.
- We believe that Jesus is in us through the Holy Spirit. So it must be possible to think in our minds what Jesus is thinking.

3. We have "eyes" in our understanding or our mind (Ephesians.1:18).
- We have natural eyes and we also have spiritual eyes in our mind. The word for "mind" here is "dianoia".
- "Dianoia" means the exercise of the imagination and mind. We exercise our mind to connect with the mind of Christ.
- Paul prays for the eyes of the imagination to be enlightened ("photizo"). It means to suddenly shine and be able to see.
- This Greek word "photino" is where we get our English word, photo. "Photography" literally means "drawing with light".
- Our mind receives "pictures" from the Lord and also from Satan and demons. We must choose to see the photos of God.

When we understand where and how God speaks to us, then we can see what God sees.
I believe that the Lord wants to dwell with us and talk with us as friends.
We must know how to sit with God and receive these "pictures" from God in our mind.

This is why I will start a new course next Tuesday on "How to understand the language of the spirit realm". The spirit world is talking to us. Satan is talking and Jesus is talking.
We must understand the language of God. Lets get closer to God as we talk with Him as friends! God wants to talk to us!

All for the voice of God!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?