見出し画像

使徒的・預言的啓示「人間、国々や地上は誰の支配下にあるのか? 神かサタンか人間か?」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

 戦争や戦争の噂を私たちが聞くにつれ、私たちは信者として、何故これらの事ごとが起こるのかを理解しなければなりません。
多くの人々は、戦争、暴力、病気、自殺、貧困、呪いやその他の問題は 神から来ていると言います。
信者たちの中には、「神がすべてを統べ治めておられる(神がすべてを支配下に置いておられる)」と言う者もいます。
信者たちの中には、「神が何がしかの理由で、この病気もしくは悲劇が起きるように許したのだ」と言う者もいます。

これは本当なのでしょうか? 人間は選択する自由が あるのでしょうか? 人間はイエスを受け入れる、またはイエスを拒むことを選ぶことができるのでしょうか?
これらは答えるにあたって非常に重要な質問です。
何故なら、神がすべてを支配しておられるなら(神がすべてをご自身の支配下に置いておられるなら)、私たちはただただ座って、私たちの人生にあらゆる状況が臨むことを許すようになるからです。


以下が「私たちが理解しなければならない2つの重要なポイント」です:

1. 神は、地をアダムにお与えになりました(創1:26〜28)。

- 最初の人間は、地上の統治権を与えられました。
- 最初の人間は、聖霊で満たされていました。
- 最初の人間は神の声を聞き、神とともに歩くことができました。
- 最初の人間は「完全」であったのでしたが、善か悪かを選ぶ自由な選択肢を依然として持っていました。


2. アダムは地上の権威を、サタンに与えてしまいました(2コリント4:4。新改訳第3版「不信者の思いをくらませて」。新改訳2017年版「信じない者たちの思いを暗くし」)。

- サタンは不信者たちの思いをくらました、この “世” の神と呼ばれています。
- イエスは3度も サタンを、“この世の君” と呼びました(ヨハネ12:31; 14:30; 16:11。KJV「prince of this world この世の君」。新改訳第3版と新改訳2017年版「この世を支配する者」)
- 「prince 君」と訳されているところのギリシャ語の原語は「archon」で、「最初のもの the first」を意味します。サタンはこの世の王です。
- 使徒パウロはサタンを、「空中の権威を持つ “君”」と呼びました(エペソ2:2)。
- サタンはイエスに、誰かがおのれに「世界のすべての国々(新改訳2017年版)」を与え、その権威が おのれに与えられたのだと言いました。
- サタンは彼に仕える者は誰にでも、世界の国々を与えることができると言いました。
- 使徒ヨハネは、“世全体は悪い者の支配下にある” と言いました(1ヨハネ5:19)。


 これらの聖句はすべて、神がこの地上において すべてのことを行なってはおられないことを私たちに明らかにしています。
この地上は、目に見えない暗闇の天使たちと目に見えない悪霊どもの王国によって掌握されてしまったのです。
来週から始まる、主が聖書から教えるようにと私を導いてくださったテーマこそが、まさに次の使徒的スクールのテーマであるのです。

この “世” の神に勝利する!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-Who is in control of people, nations and the earth? Is it God, Satan or humans?


Dear victorious saints!

As we hear of wars and rumors of wars, we must understand as believers why these things happen.

Many people say that wars, violence, sickness, suicide, poverty, curses, and other problems comes from God. Some believers say, “God is in control”.

Some believers say, “God allowed this sickness or tragedy to happen for some reason”.
Is this true? Do human beings have freedom to choose? Can a human being choose to receive Jesus or reject Jesus?

These are very important questions to answer because if God is in control, we just sit and let every situation come to our lives.

Here are two important points we should understand:

1. God gave the earth to Adam (Gen.1:26-28)

- The first human being was given dominion over the earth.
- The first human was filled with the Holy Spirit.
- The first human was able to hear God and walk with God.
- The first human was perfect, but still had a free choice to choose good or evil.

2. Adam gave the authority of the earth to Satan (2 Cor.4:4).

- Satan is called the “god” of this world who has blinded the minds of unbelievers.
- Jesus called Satan the “prince of this world” three times (John 12:31; 14:30; 16:11).
- The word for “prince” is “archon” which means “the first”. Satan is the king of this world.
- Apostle Paul called Satan the “prince” of the authority of the air (Eph.2:2).
- Satan told Jesus that someone gave him “all the kingdoms of the world” and its authority was given to him.
- Satan said that he can give the kingdoms of the world to whoever serves him.
- Apostle John said that the “whole world is under the power of the evil one.” (1 John 5:19).

All these Scriptures reveal to us that it is not God doing everything on this earth.
This earth has been taken over by the kingdom of invisible Dark Angles and invisible demons.

This is the next apostolic school topic that the Lord has led me to teach from the Bible that will start next week.

Overcoming the “god” of this world!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?