見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちのうちにある神の栄光と出会うには!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利にあふれた聖徒の皆様!

 私は今週の土曜日に「栄光のムーブメント」について教える素晴らしい時を持てたことを本当に感謝しています。

神の栄光は、神のご人格です! 神の栄光は、神ご自身がどういうお方であるか、神ご自身を現わします。

モーセは神の栄光を見ることを願い、神はご自身のご人格、すなわちそのご性質を現わされました(出34:18、34:5〜7)。

聖書は、モーセは神の道を知っており、イスラエルの民は神のみわざを知っていたと記しています(詩103:7)。

私たちが世に、神がどういうお方であるかを現わすことができるよう、神は私たちにご自身の道を知って欲しいと望んでおられます。神のみわざを見るだけでは、私たちの人生を変えはしません。

神の栄光に関する鍵となる啓示!

1.私たちのうちにある神の栄光とは、私たちが神のかたちに変えられていっていることを意味します(2コリント3:17〜18)。

−私たちが自分のうちにおられるイエスを経験するにしたがって、私たちは栄光から栄光へと変えられていきます。 

−変革はまず、私たちの心から始まります。

2.神の栄光は、波のようなものです(詩42:7)。

−神の臨在の波は、私たちのうちに現われます。私たちが自分のうちにあるイエスの臨在を求めるにしたがって、波が次から次へと絶え間なく臨んで来ます。 

−神の栄光は私たちをきよめます。神は聖であり、私たちが主を求めるにしたがって、私たちは神から来るリフレッシュを経験します。

3.神の栄光は、全能の神の隠れ場です(詩91:1)。

−私たちが神を求めるにしたがい、神の栄光が私たちのうちに隠されます。イエスが私たちのうちにすでにおられることを忘れないでいましょう! 私たちはイエスを知らなければなりません!

−私たちのうちに神の臨在が現われるよう待ち望みながら、私たちは主を求めます(イザヤ26:8〜9)。 

−魂は何かを欲しいと求めますが、私たちの霊は神を求めます。私たちは、自分のうちにおられる神を知らなければなりません。私たちは神の栄光を携えなければなりません。

4.私たちのうちにある臨在の現われである神の栄光は、静寂を生み出します(詩46:10、ゼパニヤ1:7、ハバクク2:20、ゼカリヤ2:13)。

−神を知るためには、私たちは「じっと be still」していなければなりません。この言葉のヘブル語の原語「raphah」は、「何もしないでいること to be idle」「残る・とどまること to stay」「やめる・停止すること to cease」を意味します。 

−私たちが神の御前で立ち止まる時、何が起こるのでしょう? 神は地上で高く掲げられます! 私たちがいったん神を知れば、国々は変えられていきます!

5.神の臨在の満ち満ちたさまは、聖なる静寂を結果としてもたらします(ヨブ4:16)。

−ヨブは、「静寂」...そうして神の声があったと書き記しています! 

−私たちは、自分の心の中で神が語るのを聞くことができる場所にまで行かなければなりません(マルコ4:9)。

6.神のご人格である神の栄光は、油注ぎを守ります(ハバクク3:4)。

−神の力は、神の栄光から臨みます。力は、私たちのうちにある神の臨在に隠されています。 

−私たちがさらにイエスのようになるにしたがって、私たちはイエスからさらに力を受けることができるようになります。

7.神の栄光は、神の光です(イザヤ60:1〜3)。

−暗闇を明らかにするために、私たちのうちの光は現われなければなりません。 

−私たちは世の光、地の塩にならなければなりません。私たちが輝くにしたがって、世が変革していきます。

あなたのうちにある神の栄光に出会うためのステップ!

1.イエスが皆さんのうちにおられることを信じましょう(ヨハネ1:12、ガラテヤ2:20)。

2.イエスに、主のみわざだけではなく、主ご自身を知りたいのだと言いましょう。

3.イエスに、ご自身の血潮と臨在で皆さんの霊、魂、体をきよめてくださるよう願いましょう。

4.すべての気を散らすものを取り除きましょう!  あなたとイエスだけの時間です! 皆さんの心の扉を開きましょう(黙3:20)。

5.皆さんの心に、主の臨在の霊的波を感じるまで静まって待ちましょう(大抵10分から15分くらいかかります)。

6.皆さんの思いをイエスと皆さんに対するその愛にとどめ続け、皆さんの思いに来るものをチェックし始めましょう(1コリント2:16)。

7.皆さんが神の愛とその平安で満たされるまで、主に皆さんを満たすことを許しましょう。

すべては神の栄光を経験するために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to encounter the Glory of God in us!

Dear victorious saints!

I had a great time teaching on the Glory movement on Saturday. The Glory of God is the character of God! The Glory of God is who He is. Moses asked to see the Glory of God, and God revealed His person or personality (Ex.34:18; 34:5-7). The Bible says that Moses knew Gods ways, and Israel knew the acts of God (Ps.103:7). God wants us to know His ways so that we can reveal who He is to the world. Seeing the acts of God do not change our lives.

Key revelations concerning the Glory of God!

1. God's Glory in us means that we are changing into His image (2 Cor.3:17-18).

- We change from Glory to Glory as we experience Jesus in us. 

- Transformation happens in our hearts first. 


2. The Glory of God is like a wave (Ps.42:7). 

- Waves of the presence of God manifests in us. One wave after another keeps on coming as we seek the presence of Jesus in us. 

- The Glory of God cleanses us. God is holy, and we experience His refreshing as we seek the Lord. 


3. The Glory of God is the secret place of God Almighty (Ps.91:1). 

- The Glory of God is hidden in us as we seek Him. Do not forget that Jesus is already in us! We must know Him!

- We seek the Lord as we wait for His presence to manifest in us (Is.26:8-9).

- The soul desires but our spirit seeks God. We must know God in us. We must carry the Glory of God.

4. The Glory of God, which is the manifest presence of God in us, produces silence (Ps.46:10; Zeph.1:7; Hab.2:20; Zech.2:13).

- To know God we must "Be Still". The word "raphah" means "to be idle", "to stay", "to cease". 

- What happens when we cease before God? God will be exalted in the earth! Once we know God, nations are changed!

5. The fullness of God's presence results in holy silence (Job 4:16). 

- Job said there was silence..... and then the voice of God! 

- We must come to the place that we can hear God in our hearts (Mark 4:9). 

6. The Glory of God which is the character of God protects the anointing (Hab.3:4). 

- The power of God comes out of the Glory of God. The power is hidden in the presence of God in us. 

- As we become more like Jesus, the more power we can receive from Jesus. 

7. The Glory of God is the Light of God (Is.60:1-3).

- The Light in us must be revealed to expose darkness. 

- We must become the light of the world and the salt of the earth. As we shine, the world is transformed.

Steps to encounter the Glory of God in you!

1. Believe that Jesus is already in you (John 1:12; Gal.2:20).
2. Tell Jesus that you want to know Him and not just His acts.
3. Ask Jesus to cleanse your spirit, soul and body with His blood and His presence.
4. Remove every distraction! Only you and Jesus time! Open the door of your heart (Rev.3:20).
5. Wait in silence until you feel the spiritual wave of His presence in your heart (Usually takes about 10 to 15 minutes).
6. Keep your thoughts on Jesus and His love for you, and start checking your thoughts (1 Cor.2:16).
7. Allow the Lord to fill you util you are full of the love of God and His peace.

 All to experience the Glory of God!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?