見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の完全なみこころを証明するには!」ゲヤス・ローレンス

感謝に満ちあふれた聖徒の皆様!

  豊田と名古屋においての私のミニストリーのために祈ってくださった全ての人々に、私は感謝を申し上げたいと思います。

収穫の原則や、私たちの思いをどのように刷新するのかについて教えることは素晴らしいことでした。私たちの思いこそが、私たちが霊的領域を見分ける場所なのです。私たちの刷新・変革された思いは、私たちの人生に神の国が現われるのを見る鍵です。

  ローマ12:2は、「この世と調子を合わせてはいけません。いや、むしろ、神の神のみこころは何か、すなわち、何が良いことで、神に受け入れられ、完全であるのかを あなたがたが立証 (KJV「prove 立証・証明」) できるよう、おのれの思いの一新によって変革されなさい (新改訳「何が良いことで、神に受け入れられ、完全であるのかを わきまえ知るために、心の一新によって自分を変えなさい」) と書き記しています。

「Prove 立証する・証明する」と訳されているところのギリシャ語の原語は「doximazo」で、「to test, discern and examine 試し、見分け、審査すること」を意味します。私たちは、自分の思いを変革することによって、神のみこころを立証することができるのです!

神のみこころを立証する方法(ローマ12:1〜3):

1. 世の思いと、調子を合わせてはいけません(ローマ12:2)。

- 「調子を合わせる」という言葉は、「同じ類の流儀や、やり方を持つこと」を意味します。

- 神の国は、この世のものではありません(ヨハネ18:36)。私たちは この世にいるのですが、この世のものではありません(ヨハネ15:19、17:14〜16)。

- 私たちの人生に神の国が来るのを見るには、私たちはキリストの思いを持っていなければなりません(1コリント2:16)。

2. 正しい考え方は、私たちの人生に対する神の計画を生み出します(ローマ12:2)。

- 神の計画とは何でしょう? 神の約束とは何でしょう? 信者として、私たちは何ができるのでしょう?

- 私たちが聖書から、神が私たちのことをどのように思っているのかを知る時、私たちの人生は変革されます。

- 私たちの信仰は、イエスとイエスの御国の力について私たちが持っている間違った考えによって制限されます(ヘブル4:2)。

3. 私たちの思いは、自分の信仰のレベルを知っていなければなりません(ローマ12:3)。

- 私たちの信仰というのは、私たちが聞くもの、また私たちの思いの中で考えるものから来ます(ローマ10:17)。私たちの信仰のレベルは、聖書のことばに対する私たちの従順のレベルに比例します。

- 私たちの信仰は、私たちの行ないによって知られます(ヤコブ1:22、2:18)。私たちの行ないは、私たちの思いで信じているものを現わします。

- 私たちの言葉や私たちの行ない(行動) は、私たちが考え続けているものの結果であります。
- 世の考えと、神の考えは、合い混じることはありません(ヤコブ3:10)。

4. 私たちが、私たちの人生に対する神の計画を知るなら、私たちは神の計画を経験できるようになります(ローマ12:3)。

- 聖書のことばは、「信仰」によって結びつけられないかぎり、働きません(ヘブル4:2)。「信仰」は、私たちが聞いたものに対して私たちが行ないを現わすことにしたがって、来ます。

- 信仰は、新しい契約が語るものを確信していることなのです(ヘブル11:1)。皆さんの思いは、聖書が真実であることを確信しているのです。

- 「信仰」は、目に見えないものの確証 (KJV「evidence 確証」。新改訳「確信させるもの」) です(ヘブル11:1)。その「確証」とは何でしょう? 聖書のことばです!

- 私たちが、新しい契約のメッセージを聞き、そうしてそのことについて考え始める時、そうすれば それは行ないへと現われていきます。

 聖書のことばを本当に聞き、聖書のことばを黙想し始めましょう。私たちの思いは日々、新しくされなければなりません。

 変革は、私たちの思いから始まります! 私たちの思いは、私たちの霊的な目です(エペソ1:18)。私たちの思いで、イエスが思っておられることを思いましょう。

すべてはキリストの御思いのために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to prove the perfect will of God!

Dear thankful saints!

 I want to thank everyone for praying for my ministry in Toyota and Nagoya. It was great to teach on the principles of harvest and to also teach on how to renew our minds.

 Our mind is where we discern the spiritual realm. Our transformed mind is the key to see the Kingdom of God manifest to our lives. 

Romans 12:2 says, "Be not conformed to this world, but be transformed by the renewing of your mind, so that you may prove what is the good, acceptable, and perfect will of God". 

The word for "prove" is "dokimazo", which means "to test, discern and examine". We can prove the will of God by transforming our mind!

How to prove the perfect will of God (Romans 12:1-3)

1. Do not be conformed to the mind of the world (v.2)
- The word "conform" means to have the same kind of fashion and style.
- The kingdom of God is not of this world (John 18:36). We are in this world, but not of it ( John 15:19; 17:14-16).
- To see the Kingdom come to our lives, we must have the mind of Christ (1 Cor.2:16).

2. Right thinking produces the plan of God for our lives (v.2).
- What is the plan of God? What are the promises of God? What can we do as a believer?
- When we know what God thinks of us from the Bible, our lives will be transformed.
- Our faith is limited by wrong thoughts we have about Jesus and His Kingdom power (Hebrews 4:2).

3. Our mind must know our own faith level (v.3)
- Our faith comes from what we hear and think in our minds (Romans 10:17). Our faith level is the level of our obedience to the Word of God.
- Our faith is known by our actions (James 1:22; 2:18). Our actions show what we believe in our mind.
- Our words and our actions are the result of what we continue to think.
- The mind of the world and the mind of God does not mix (James 3:10).

4. When we know the perfect plan of God for our lives, then we can experience the plan of God (v.3).
- The Word of God does not work unless it is mixed with faith (Hebrews 4:2). Faith comes as we act on what we hear.
- Faith is being convinced of what the New Covenant says (Hebrews 11:1). Your mind is convinced the Bible is true.
- Faith is the evidence of things not seen (Heb.11:1). What is the evidence? The Word of God!
- When we hear the New Covenant message and then start thinking about it, then it manifest in to action.

 Let us really listen to the Word of God and start meditating on it. Our mind must become new everyday.

 Transformation begins in our minds! Our mind is our spiritual eyes (Ephesians 1:18). Lets think what Jesus is thinking with our minds.

All for the mind of Christ!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?