見出し画像

使徒的・預言的啓示「自分の預言的使命を呼び興し、産み落とすには!」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる打ち勝つ聖徒の皆様!

 私は、母親の皆さま全員に「母の日おめでとう Happy Mothers day!」と申し上げたく思います。

覚えていただきたいのですが、母親だけが赤ちゃんを産むことができます。アダムとエバだけが、母親を持ってはいませんでした。私たちはみな、母親がいるゆえに今日 生きています。母親の皆さまをみな祝福します! 

 私たちは、私たちの人生に対する神の計画を産み出す季節にいます。使徒2章は、新しいムーブメントの始まりでした!  使徒10章も、新しいムーブメントでした!  

主は私たちの人生にご自身の計画を産み落とそうとしておられ、そして私たちは自分の預言的使命をいかにして産み落とすのかを知っていなければなりません。

私たちの人生に対する神の預言的計画をただ知るだけでは十分ではなく、私たちはそれらを産み落とさなければならないのです!

私たちの預言的使命をどのようにして産み、呼び興すのか、3つの鍵となるポイントがあります!

1.上にあるエルサレムが、私たちの母です(ガラテヤ4:26)。 

−神は私たちの父であり、私たちは天にあるエルサレムが私たちの母であると教えられています。私たちは、上から生まれるのです(ヨハネ3:3〜6)。 

−私たちが生まれる前に、神が私たちを形造って、召してくださった方です(エレミヤ1:5)。 

−神は私たち一人ひとりに計画を持っておられます。神は私たちに歩んで欲しい、完全な人生を知っておられます。

2.私たちは自分の人生に対する神の預言的計画を産み落とすことができ、また産み落とさなければなりません(ガラテヤ4:19)。 

−使徒パウロはガラテヤの信者たちにキリストが形造られるまで、産みの苦しみをしていたと言いました。「産みの苦しみ (KJV訳 travail)」という言葉は、「痛みのただ中にあって誕生させること・産むこと」を意味します。 

−私たちは、神のことばの「種」によって新しく生まれました(1ペテロ1:23)。神のことばは、私たちのうちに入ってきます。 

−私たちは、神からの新しい契約にある約束の数々を産み落とさなければなりません。私たちは単に私たちの霊の救いを受けるだけではなく、新しい契約にあるすべての約束を受け取ることができます。 

−私たちはみな、神からの預言的約束をいただいています。神は私たちを召し、私たちに預言の言葉を与え、また私たちに夢と幻を与えてくださいました。 

−私たちは預言的「赤ちゃん」を産み落とさなければなりません!  私たちは、約束の数々が実現するまで、産みの苦しみをしなければなりません!

3.信仰と忍耐によって、私たちは神の預言的約束を相続するのです(ヘブル6:12)。 

−「忍耐」と訳されているところのギリシャ語の原語は「hupomone」です。これは「何かの下に居続けること」を意味します。これは「留まること」を意味します!   私たちは約束の数々が実現するまで、続けなければなりません。 

−預言の言葉や啓示を受けるのは、簡単なことです。私たちは産み落とす時が来るまで、預言の言葉を持ち運んでいます。聖書はこれを「産みの苦しみ」と呼びました(1テサロニケ5:3)。 

−聖書は私たちに、産み落とす季節に入った時に、サタンは私たちの預言的使命を呑み尽くそうとすると教えています。

自分に聞かなければならない3つの質問:


1.自分と他の人々のために、皆さんは今どのような約束を信じ、宣言しているのでしょう? 

−皆さんは、いくつかの預言の言葉を忘れてしまったでしょうか? 

−神は皆さんの人生、家族、ビジネス、町、国や国々について何とおっしゃったでしょうか?

2.それらの預言的啓示もしくは聖書の約束を皆さんが信じるのをやめるよう、何が起こったのでしょう? 

−サタンは皆さんに どのような誘惑を持って来たのでしょう? 

−皆さんの人生にどのような気をそらすものが来たのでしょう? 

−皆さんは誰かにあるいは何かの状況に傷ついたでしょうか?  

−サタンは、皆さんの人生に対する神の約束の数々からどのように気をそらしたのでしょう?

3.神が皆さんに語ったことについて、皆さんはどのような嘘を信じ始めたのでしょう? 

−サタンは常に「神は本当にそうおっしゃったのか?」とささやく、ということを覚えましょう。サタンは私たちに、神からのすべての啓示を疑うようにさせたいのです。 

−神がおっしゃることは真実です。しかし私たちは信仰と忍耐によって、神の約束の数々を相続しなければなりません。

深いうめきをもって祈る方法:

1.毎日 異言で祈り、皆さんを通して聖霊に神の完全な計画を語っていただくようにさせましょう(ローマ8:26〜28)。

2.皆さんの人生に対する預言の約束の数々を、神に感謝し続けましょう(詩篇100)。

3.サタンからの あらゆる攻撃に立ち向かいましょう(ヤコブ4:7)。嘘を縛り、そして預言の言葉を宣言し続けましょう!

4.世のこと(世の物)に気を散らされないようにしましょう。イエスと皆さんに対するイエスのことばに焦点を当てましょう。

5.神が皆さんに語ってくださったことを夢みましょう。私たちは、天からのみ来る私たちのビジョンを失うことはできません。

6.恐れを生み出す、あらゆる類の知らせに立ち向かわないといけません。神は「恐れるな!」とおっしゃっておられます。私たちは信仰によってのみ、歩みます!

7.「信仰の家族」に常にとどまりましょう。「疑う家族」にとどまる信者は、神の約束の数々が現われるのを決して見ることはありません。日々、誰と共に歩むかを決めましょう!

すべては神の約束を見るために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic PropheticRevelation- How to. birth your prophetic destiny!

Dear overcoming saints!

   I want to say to every mother "Happy Mothers day". Only mothers can birth babies. Only Adan and Eve did not have a mother. We are all alive today because of a mother. We bless every mother! We are in a season where we are birthing the plans of God for our lives. Acts 2 was a new movement! Acts 10 was also a new movement! The Lord is birthing His plans for our lives and we must know how to birth our prophetic destinies.It is not enough just to know the prophetic plan of God for our lives, we must also birth them!

There are three key points on how to birth our prophetic destinies!

1. The Jerusalem above is our mother (Galatians 4:26)   

-God is our Father and we are told that the Heavenly Jerusalem is our mother. We are born from above (John 3:3-6).    

- God is the One who formed us and called us before we were born (Jeremiah 1:5).    

- God has a plan for each of us. God has the perfect life that he wants us to walk in. 

2. We can and should birth the prophetic plans of God for our lives (Galatians 4:19)   

- Apostle Paul says that he was in travail until Christ was formed in the believers in Galatia.The word "travail" means to birth in pain.   

- We were born again through the SEED of the Word of God (1 Peter 1:23). The Words of God come in us.    

- We must birth the New Covenant promises from God. We do not just receive salvation of our spirits, but we can receive all the promises in the New Covenant.    

- We all have prophetic promises from God. God has called us, given us prophetic words, and given us dreams and visions.    

- We must birth the prophetic "babies"! We must travail until the promises come true!

3. By faith and patience we inherit the prophetic promises of God (Hebrews 6:12)   

- The word for patience is "hupomone'. It means to "stay under". This means to abide! We must continue until the promises come true.    

- Receiving a prophetic word or revelation is easy. We carry the prophetic word until the time of birthing. The Bible called this the "beginning of Pain" (1 Thessalonians 5:3).    

- The Bible tells us that during the season of birthing, Satan will try to devour our prophetic destinies. 

Three Questions to ask ourselves

1. What promises are you believing and declaring now for yourself and others?   

- Have you forgotten some prophetic words?   

- What has God said about your life, family, business, city, nation, and nations? 

2. What happened to stop you believing for those prophetic revelations or Bible promises?   

- What temptation did Satan bring to you?    

- What distraction came to your life?   

- Did you get hurt by someone or by some situation?    

- How did Satan distract you from the promises of God for your life?

3. What lies did you start believing about what God said to you?  

 - Remember that Satan always says, "Did God really say that"? Satan wants us to doubt every revelation from God.    

- What God says is true. But we must by faith and patience inherit the promises of God 

How to travail

1. Everyday pray in tongues and let the Holy Spirit speak the perfect plan of God through you  (Romans 8:26-28). 

2. Keep on thanking God for your prophetic promises for your life (Psalm 100).

3. Resist every attack from Satan (James 4:7). Bind the lies and keep on speaking the prophetic words!

4. Do not get distracted by worldly things. Focus on Jesus and His words for you. 

5. Dream what God has said to you. We can not lose our vision that only comes from Heaven.

6. Any news that cause fear must be resisted. God says, "Fear Not"!  We walk by faith only!

7. Always stay in the "Family of Faith". Believers who stay in the "Family of Doubt" will never see the promises of God manifest. Decide who you will walk with daily!

All to see the promises of God!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?