見出し画像

使徒的・預言的啓示「新しい時代に 祈りにおいて いかにして大いなる力を帯びることができるのか(祈りのシリーズ・パート1)ゲヤス・ローレンス

親愛なる神の国の聖徒の皆様!

 神が私たちの祈りに答えるということを信じなければならない季節に、私たちはまさにいます。神は力ある全能の神であり、神が天と地を造られたのです。神はサタンや悪霊どもよりも、もっとパワフルな方であられます。

「神の国」の国民が、まず最初に学ばなければならないことが「祈りの力」です。すべての信者は祈るように召されており、その人生において神が働くのを見るようにと召されているからです。

 私たちはこの新しい時代に、大いなる力をいかにして持つのかを知らなければなりません! 神の栄光と力は、地上を満たしていきます!
「神の力」を見るためには、私たちは祈りにおいて、大いなる力を帯びなければなりません!

「真の祈りの力」についての新しいシリーズを始めるにあたり、以下が私たちが見なければならない4つの聖句です。

1.神は私たちに大いなる事を示したいので、ご自身を呼んで欲しいと願っておられます(エレミヤ33:3)。

 −神は、私たちが神を 祈りにおいて呼ぶにしたがって、ご自身の愛や力を私たちに現わしたいと願っておられます。

 −神は、ご自身が私たちに約束されたことを現わしたい(実践したい)と願っておられます。もしも神がそのことを語ったのなら、神は私たちのためにそのことを成してくださいます。

 −私たちは神に、私たちの人生や経済にアクセスすることを許さなければなりません。

 −私たちは神に、私たちを癒すことを許さなければなりません! 神は私たちを癒してくださいます!

2.神の目と神の心は、私たちといつも ともにいます(1列王記9:3)。

 −私たちは「神の宮」であり、神は私たちと いつもともにおられます。

 −神は私たちをずっと見ておられ、そして神は私たちを祝福し、私たちの人生を癒したいと望んでおられます。

 −神は私たちが必要としているすべてのものを見ておられ、また知っておられます。神は、私たちのすべての祈りに答える力を持っておられます。

3.神の耳は、私たちの祈りに傾けられています(1ペテロ3:12)。

 −神の目と耳は、正しい人にのみ傾けられます。

 −私たちが悪や罪のうちに歩むなら、主の御顔は私たちに立ち向かいます。

 −愛のうちに歩まず、また不従順のうちに歩むことは 私たちを神から受け取らないようにさせるのです。

4.私たちが自分の罪を告白する時、神は私たちを癒し、祝福されます(ヤコブ5:16)。

 −私たちの罪などが、私たちの祈りが答えられない理由となります。「神の力」には、問題がありません。

 −義人である信者の祈りは、祈りにおいて大いなる力を持ちます。私たちは祈りにおいて大いなる力を持つということを、学ぶことができます。

 −私たちが正しく祈る時、私たちの祈りが働くのです。私たちは善良な人物かも知れませんが、私たちは祈りの答えをいただくために、どう祈ればよいのかを知らなければなりません。

 神は どこそこの宗教からではなく、聖書から 真の祈りを私たちに学んで欲しいと望んでおられます。神は偶像ではないからです!

 神は救い、癒し、解放し、私たちに豊かな いのちを生きるようにさせる力を持っておられます。神は私たちを祝福できるのです! 問題は神にあるのではなく、常に私たちの知識の欠如にあります。

私たちは聖書的にどのように祈るのかを知らなければならず、答えを素早く受け取るために祈りの様々なルールを学ばなければなりません。

神が私たちのために戦われ、また神が私たちの約束の地に私たちを移り入らせるのを見る時が来ました。

実践のステップ:

1.祈る前に、自分の罪を告白する(1ヨハネ1:9)。皆さんが覚えてはいない罪も、赦してくださるように神に願い求めましょう。私たちは自分の思いや動機などでも罪を犯し得るからです。

2.イエスの血潮と神の約束の数々を、神に感謝し始める。もしも神がそのことを語ったのなら、そのことは真実 (本当のこと)なのです!

3.皆さんの宣言を書き起こす。そのことがいつ起こるのかを皆さんが知っている明確な宣言でなければなりません。

4.皆さんがその宣言を宣言し始めた日にちを書く。皆さんは誰のために祈っているのでしょう? 信仰をもって皆さんは何を願い求めているのでしょう? どのような聖句か? どのような預言的啓示か? など...。

5.その祈りを宣言し、そうして そのことが霊的領域において既に成されたことを神に感謝する(マルコ11:22〜24)。

6.サタンであるところの「この世の神」を縛り、みことばを毎日宣言する(2コリント4:4)。

7.3〜5分ほど異言で祈り歌い、そうして神の完全な みこころが毎日 成されていくと宣言する!

 神がご自身の力でもって地上を満たすのを見る「新しい時代」に私たちが入るにしたがい、使徒的パワーが教会に戻ってきています。

「真の聖書的祈り」は、神がすべての国において ご自身の御国を現わすのを私たちに見るようにさせます! 神の力は、暗闇が国々から去っていくこの「新しい時代」に、落ちてきています!

 私が教える使徒的スクールの次回のコースはすべて、この「新しい時代」についてのものになります。確かに、世界は変化してきており、私たちは神の栄光が教会や国々を変革するのを見ていくでしょう。

国々はイエスのものです! 私たちは教会として完全に新しい季節の中に生きており、私たちはこの新しいムーブメントの中へと、「栄光の雲」につき従って行かなければなりません!

すべての栄光と力はイエス・キリストに帰する!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to have Great Power in Prayer in the New Era (Prayer Series part 1)

Dear Kingdom saints!

   We are truly in a season where we need to believe that God answers our prayers! God is a mighty God and He created the heavens and the earth. God is more powerful than Satan and demons. The first thing a Kingdom citizen has to learn is the power of prayer. Every believer is called to pray and see God work in their lives. 

   We must know how to have great power in this New Era! The Glory and the Power of God will fill the earth! 

To see the power of God, we must have great power in prayer! Here are four Scriptures we want to see as we start a new series on the Power of True Prayer.

1. God wants to call on Him because He wants to show us mighty things (Jeremiah 33:3)   

- God wants to demonstrate His love and power to us as we call on Him in prayer.   

- God wants to perform what He promised us. If God said it, He will do it for us.    

- We must let God have access to our lives and to our finances.    

- We must allow God to heal us! God will heal us!

2. The eyes of God and the heart of God is with us all the time (1 Kings 9:3)   

- We are the temple of God and God is with us all the time.   

- God sees us all the time, and He wants to bless us and heal our lives.    

- God sees and God knows every thing we need. God has power to answer all of our prayers. 

3. The ears of God are open to our prayers (1 Peter 3:12)   

- The eyes and ears of God are only open to the righteous.    

- If we walk in evil and walk in sin, the face of the Lord is against us.    

- Not walking in love and walking in disobedience causes us to not receive from God. 

4. God heals and blesses us when we confess our sins (James 5:16)   

- Our sins become the reason why our prayers are not answered. There is no problem with the power of God.    

- The prayer of a righteous believer has great power in prayer. We can learn to have great power in prayer.    

- Our prayer works when we pray right. We might be good people, but we must know how to pray to get answers. 

God wants us to learn true prayer from the Bible and not from religion. God is not an idol! God has power to save, heal, deliver and make us live an abundant life. God can bless us! The problem is not with God, but it is always with our lack of knowledge. We must know how to pray Biblically, and learn the rules of prayer to receive answers quickly. It is time to see God fight for us and move us into our promised land. 

Practical Steps

1. Confess your sins before you start praying (1 John 1:9). Ask God to also forgive sins you do not remember. We can sin with our thoughts and our motives. 

2. Start thanking God for the blood of Jesus and His promises. If God said it, it is true!

3. Write down your declaration. It should be a clear declaration where you would know when it happens. 

4. Write down the date when you started the declaration. Who are you praying for? What are you asking in faith? What Scripture? What prophetic revelation?

5. Declare the prayer, and then thank God that it is already done in the spiritual realm (Mark 11:22-24). 

6. Bind the "god of this world" which is Satan, and speak the Word of God daily (2 Corinthians 4:4).

7. Pray and sing in tongues for about 3-5 minutes and declare that the perfect will of God will be done daily! 

The apostolic power is coming back to the church as we move into the New Era of seeing God fill the earth with His Power. True Biblical prayers will cause us to see God manifest His Kingdom in every nation! The power of God is falling in this New Era where darkness will leave the nations! 

My next course in the Apostolic School will be all about this New Era. Yes, the world is changing and we will see the Glory of God transform the church and the nations. The nations belong to Jesus! We are living in a completely new season as the church, and we must follow the "Glory Cloud" into this New movement!

All Glory and Power belongs to Jesus Christ!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?