見出し画像

使徒的・預言的啓示「もはや罪の奴隷ではない!」ゲヤス・ローレンス

 私たちは今、世界中のほとんどの人がクリスマスを祝っている季節に入っています!
この季節は私たちの罪から、私たちを自由にするために来られた御子なる神の誕生を祝う季節です。
「クリスマス」という言葉は、「キリストを礼拝すること」を意味します。

 そうです、イエスこそ、私たちの罪から私たちを自由にするために来られたメシヤであり、油注がれた方なのです。

私たちの罪から自由にされるとは どういう意味を持つのでしょう?

1. イエスは私たちすべての罪を十字架ですでに負ってくださいました!

- マタイ1:21は、「マリヤは男の子を産みます。その名をイエスとつけなさい。この方こそ、ご自分の民をその罪から救ってくださる方です」と記しています。
聖書は私たちに、イエスがなぜ来られたのかを教えています。
神は、この「罪の問題」を取り扱いたいと望んでおられたのでした。


- 1ペテロ2:24は、「そして自分から十字架の上で、私たちの罪をその身に負われました。それは、私たちが罪を離れ、義のために生きるためです。
キリストの打ち傷のゆえに、あなたがたは、いやされたのです」と書いています。
イエスは私たちの罪をすでに負ってくださいました!


2. イエスは私たちを神のみもとに導くために、私たちの罪のために苦しみを一度お受けになられました(1ペテロ3:18)。

- イエスは再び、十字架にはかかることはありません。罪の問題は取り扱われているのです。

- 私たちは今、神との交わりを持っています。罪の問題は取り扱われているからです。

- イエスは、ご自身のいけにえによって私たちを神のみもとに導いてくださいました。
今や私たちは、私たちの聖なる神とコネクションを持っています。


3. 十字架におけるイエスのささげ物によって私たちはもはや、いかなる暗闇もありません(ヘブル10:14)。

- 神は光であられ、私たちが罪を告白するなら、私たちは光の中にとどまります(1ヨハネ1:9)。

- 私たちが神の臨在の中に留まることができるよう、神は罪の力を取り除かれます。

- 私たちの罪を言い表すことによって、すべての不義はきよめられます。


私たちが単に言い表す時、すべての霊的暗闇は消え去ります!
この季節において、私たちがもはや罪の奴隷ではないことを宣言しましょう!私たちは光の子どもです!
私たちの罪は赦され、忘れさられています!
私たちは神を楽しみ、神に仕えることに自由なのです!

キリストにある自由を楽しむ!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-No longer a Slave to Sin!

We are now in a season where almost the whole world celebrates Christmas!
This is a season of celebrating the birth of God the Son who came to set us free from our sins.
The word “Christmas” means to worship Christ.

Yes, Jesus is the Messiah, the Anointed One who has come to set us free from our sins.

So what does it mean to be set free from our sins?


1. Jesus bore all of our sins on the cross already!

- Matthew 1:21 says, “And she shall bring a son, and you shall call his name Jesus, for he shall save and deliver his people from their sins.” The Bible tells us why Jesus came. God wanted to deal with this “sin problem”.

- 1 Peter 2:24 says, “Jesus Himself bore our sins in His body on the cross, so that we might die to sins and live for righteousness. By His wounds, you have been healed.” Jesus took our sins already!


2. Jesus suffered once for our sins to bring us to God (1 Pet.3:18)

- Jesus is not going to the cross again. The sin problem is taken care of.

- We now have fellowship with God because the sin problem is taken care of.

- Jesus brought us to God by His sacrifice. Now we have connection with our Holy God.


3. By the sacrifice of Jesus on the cross, we no longer have any darkness (Heb.10:14)

-God is light and if we confess our sins, we stay in the light (1 John 1:9).

- God removes the power of sin so that we can stay in the presence of God.

- All unrighteousness is cleansed by confessing our sins to God. All spiritual darkness disappears when we just confess!


Let us in this season declare that we are no longer slaves to sin!
We are the children of light!
Our sins are forgiven and forgotten!
We are free to enjoy God and serve Him!

Enjoying our freedom in Christ!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?