見出し画像

使徒的・預言的啓示「父なる神についてイエスが語ってくださった8つのこと」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 喜びに満ちあふれた聖徒の皆様! 

 確かに 私たちは予想外の(見たこともない)季節を通っていたとしても、喜ぶようにと召されています。

サタンと反キリストの王国は国々を攻撃していますが、神は立ち上がられ、サタンに対してご自身の勝利を宣言していかれます。地上は、主のものです! 

光は暗闇に常に打ち勝ち、神の国は反キリストの王国とバビロン・システムを滅ぼしていきます。イエスはサタンと、国々に対するサタンの邪悪な計画にすでに打ち勝ちました!   私たちは、神が立ち上がるのを見ていきます! 

 私はすべての父親の皆様に、父の日にあたり、幸いを祈りたいと思います。私は今日、私たちが出会うことのできる最高のお父さんについて分かち合いたいと思っています。私たちを救うために この世にイエスを送ってくださった神さまは、「最高のお父さん」なのです。 

以下が、

『イエスが山上の垂訓で ご自身の父について語った8つの真理』

です。 

1.イエスは、父なる神は悪いわざではなく、良いわざを行なうと言われました(マタイ5:43〜47)。  

−ほとんどの人は、地上で起こる出来事はすべて、神によって成されていると考えています。イエスは、それが真実ではないと言われました。良いこと・良いもの、あるいは良いわざ・良い働きは、神から来ます。  

−イエスは、サタンこそが盗んだり、殺したり、滅ぼしたりする者であると教えました(ヨハネ10:10)。サタンは依然として、人々や国々を滅ぼすために働いています。  

−イエスは、私たちの本当の父が誰であるかを私たちが明らかにできるよう、私たちに良いわざを行なうようにと教えました。イエスは私たちに、豊かないのちを与えます。 

2.イエスは、父なる神はすべての人を愛しておられると教えました(マタイ5:43〜45)。  

−神は悪い人にも良い人にも太陽を上らせ、また正しい人にも正しくない人にも雨を降らせてくださいます。  

−私たちは、私たちを憎んで、私たちを呪っている人々を愛し、祝福し、それらの人々のために祈らなければなりません。愛は、悪に打ち勝ちます。

 3.イエスは、父なる神は完全であると教えました(マタイ5:48)。

 −神の愛は、完全です。「完全 perfect」という言葉は、「完成した・完結した・まっとうした complete」を意味します。  

−私たちも父なる神のように、愛において まったきものでなければなりません。 

4.イエスは、父なる神は、神の御前において隠れたところで成されたことに報いてくださると教えました(マタイ6:1,4,6,18)。  

−私たちが隠れたところで他の人々に何かを与える時、父なる神は私たちに報いてくださいます。  

−神との個人的な時間において私たちが祈ることを選ぶ時、父なる神は私たちに報いてくださいます。  

−私たちが隠れたところで断食をする時、父なる神は私たちに報いをお与えになります。神とともに時間を過ごすという「断食」さえも、神から報いの数々を解き放ちます。 

5.イエスは、父なる神は私たちのすべての罪を赦すと教えました(マタイ5:14〜15)。  

−私たちは、他の人々を赦すべきです。神が私たちのすべての罪を赦してくださるからです。  

−神は私たちを赦し、私たちから罪の記憶を取り除きたいと願っておられます。 

6.イエスは、父なる神は私たちのために必要をすべて備えてくださると教えました(マタイ6:26,32)。  

−イエスは、私たちが必要としているすべてのものを備える、神に信頼するようにと教えました。  

−神は私たちの人生にとって「最高の供給者・備え主」です。私たちは神に信頼し、また受け取ることを学ぶ必要があります。 

7.イエスは、父なる神は私たちに良いものを下さると教えました(マタイ7:11)。  

−神は単に私たちの必要を満たすだけではなく、どんな父親でも自分の子供たちにするのと同じように、神は良いものも与えてくださいます。  

−イエスは、神は地上のどの父親よりも さらに気前の良い方であると教えました。  

−イエスは私たちに、神から どのように様々なものをいただくのかを教えてくださいました。願いましょう!   私たちのものにならないのは、私たちが願わないからです(ヤコブ4:2)。 

8.イエスは、父なる神は私たちのために良い計画を持っておられると教えました(マタイ7:21)。  

−イエスは私たちに、父なる神のみこころを行うようにと教えました。神は良い方なので、神は私たちのために良い計画を持っています。  

−イエスは私たちに こう祈るように教えました。「父よ、あなたの計画が行われますように」。私たちはまた、私たちの愛にあふれた父なる神に、ご自身の驚くべき計画を私たちに見せてくださるようにと願い求める必要もあります。 

 クリスチャンの多くは、自分の真の父なる神を知りません。私たちは新しく生まれ、そして神の子どもとなりました。神は私たちのお父さんとなり、神は私たちの面倒を見て、私たちを導いてくださいます。

私たちの良いお父さんである神に信頼し、神が私たちのために抱いておられる最上の人生を神に願い求めることを学びましょう。父なる神の御前に大胆に来て、神の恵みやあわれみを受け取りましょう。

天と地を造られた神が、今や皆さんのお父さんなのです! 

楽しみましょうEnjoy! 

使徒 ゲヤス・ローレンス 


Apostolic Prophetic Revelation-8 things Jesus said about God the Father

Dear joyful saints!

   Yes, we are called to rejoice even when we are going through a very strange season. 

Satan and the antichrist kingdom is attacking the nations, but God will rise up and declare His victory over satan.The earth belongs to the Lord!  

Light will always overcome darkness, and the Kingdom of God will destroy the anti-christ Kingdom and the Babylonian system. 

Jesus has already won against Satan and his evil plans for the nations! We will see God rise up! 

   I want to wish every father a happy fathers day. I want to share today about the best Father we will ever meet. 

God who sent Jesus into this world to save us is the Best Father. 

Here are 8 things Jesus said about His Father in the sermon on the Mount.

1. Jesus said that God the Father does good works and not bad works (Mat.5:43-47)   

- Most people think that everything that happens on earth is done by God. Jesus said that it is not true. Any good thing or a good work comes from God.   

- Jesus said that Satan is the one who steals, kills, and destroys people (John 10:10). Satan is still working to destroy people and nations.   

- Jesus told us to do good works, so that we will show who our real Father is. Jesus give us abundant life. 

2. Jesus said that God the Father loves everyone (Matthew 5:43-45)   

-God makes the sun shine upon the evil and the good, and also sends rain to the just and the unjust.   

- We are to love, bless, pray for those who hate and curse us. Love overcomes evil.

3.  Jesus said that God the Father is Prefect (Mat.5:48)   

- The love of God is perfect. The word perfect means "complete".    

- We are also to become complete in love like our Father God. 

4.  Jesus said that God the Father rewards things done in secret before God (Mat.6:1,4,6,18)   

- God the Father rewards us when we give to others in secret.    

- God the Father rewards us when we choose to pray in private with God.   

- When we fast in secret, God our Father will reward us. Fasting even your time to be with God releases rewards from God. 

5.  Jesus said that God the Father forgives all of our sins (Mat.6:14-15)   

- We should forgive others because God forgives all of our sins.    

- God wants to forgive us and remove the memory of sin from us. 

6.  Jesus said that God the Father will provide everything for us (Mat.6:26,32).    

- Jesus told us to trust God to provide for everything we need.    

- God is the best Provider for our lives. We need to trust God and learn to receive.

7. Jesus said that God the Father will give us good things (Mat.7:11)   

- God does not just provide our needs, but also give us good things like any father would do for their children.   

- Jesus said that God is a lot more generous than any father on earth.    

- Jesus told us how to get things from God. Ask! We have not because we do not ask (James 4:2).

8. Jesus said that God the Father has a good plan for us (Mat.7:21).   

- Jesus told us to do the will of God the Father. God is good so He has a good plan for us.    

- Jesus told us to pray, " Father, let Your plan be done". We also need to ask our loving Father God to show us His amazing plan. 


Lot of Christians do not know their true Father God. 

We were born again and became a child of God. God will be our Father and He will take care of us and lead us. 

Lets trust our good Father God and learn to ask Him for the best life He has for us. 

Lets come boldly before Father God, and receive His grace and mercy. God who created heaven and earth is now Your Father! Enjoy!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?