見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の栄光は どのようにして私たちの上にとどまるのか?」ゲヤス・ローレンス

打ち勝っておられる聖徒の皆様!

 私は先週末、仙台と東京で素晴らしい時を過ごしました。主は、本当に私たちにご自身の栄光を経験して欲しいと願っておられます。神の栄光は、神の臨在の現われです。

王イエスの臨在は常に私たちとともにありますが、現われはそうではありません。イエスは私たちに、ご自身の力を経験して欲しいと願っておられます。主は私たちに奇跡、しるしと不思議を経験して欲しいと願っておられます。

主は私たちに、私たちの人生においてご自身の愛と平安を知って欲しいと願っておられます。主は私たちに、私たちの人生で蒔いたすべての良い種の収穫を見て欲しいと願っておられます。

私たちがその人生をイエスにささげるにしたがって、私たちは栄光から栄光へと進んで行くことができます。

 第1ペテロ4:14は、こう言っています。「もしあなたがたが、キリストの名のために非難を受けるなら、あなたがたは幸いです。なぜなら、栄光の御霊、神の御霊が、あなたがたの上にとどまってくださるからです(KJV)」。

私たちが王イエスに仕え、またイエスとその福音のために苦しむなら、栄光の御霊は私たちの上にとどまることができます。「とどまる」と訳されている言葉は、ギリシャ語の原語で「anapano」、「立ち止まること to stop」を意味します。

栄光が、私たちの人生に立ち止まることは可能でしょうか? 可能です! 栄光は、王イエスのみこころに仕え、また他の人々に善を行なう者たちにのみ現われます。

以下が、天の御国の栄光が私たちの頭の上に「立ち止まる」ために私たちがしなければならない「4つの事柄」です!

1.私たちはイエスの名を恥じる必要はありません(1ペテロ4:14)。 

−王イエスの名のために生きるということは、イエスを愛し、また他の人々を愛することによって、イエスに仕えることです。 

−これは私たちの人生に対する王イエスのみこころを行なうために、私たちが生きていくことを意味します。

2.私たちはキリスト者と呼ばれることに恥じる必要はありません(1ペテロ4:16)。 

−私たちはイエス・キリストの名を携えているということに、神に賛美を捧げなければなりません。 

−私たちはキリスト者として、聖さと他の人々に善を行なうことにおいてイエスのように歩むために生きています。

3.私たちは神の福音に従順しなければなりません(1ペテロ4:17)。 

−王イエスと御国への従順が、天の栄光が私たちの上にとどまるのを見るための鍵です。

4.私たちは真実であられる創造者に自分をゆだね、善を行ない続けなければなりません(1ペテロ4:19)。 

−私たちは神とそのご計画に自分をゆだねなければなりません。神は私たちを創造し、神は私たちのために良い計画を持っておられます。 

−神が良いお方であるがゆえに、私たちは善を行ない続けなければなりません。他の人々に善を行なう時に、栄光が私たちの上にとどまっていきます!

 私は今週の土曜、Zoom ウェビナーを通してデイル・マスト師が教えてくださることに興奮を覚えています。この教えは私たちに、神が私たちの人生に対して持っておられる次のご計画にいかにして移り入るかを知るようにさせます。

イエスが私たちを見ておられるように私たちが自分を見るまでは、私たちはたいてい次の季節に移り入ることはできません。私たちのセルフ・イメージは、私たちがイエスを顔と顔を合わせて見るまで、神が私たちに行なうようにと召してくださったことを行なうために、変えられていかなければならないのです!

すべては王の王のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

2020年11月21日(土)9時スタート!
- こうしてダビデは王とされたことを知った - 日本語版書籍発売記念イベント デイル・マスト師(Dale Mast) オンライン Zoom ウェビナー カンファレンス
事前登録↓(氏名とメールアドレスだけで登録できます)参加費:無料https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_gI8daNWxQl-FWS_IRvJAUQ


Apostolic Prophetic Revelation- How does the Glory of God rest upon us? 

Dear overcoming saints!

  I had a wonderful time in Sendai and Tokyo last weekend. The Lord really wants us to experience His Glory. The Glory of God is the manifestation of the presence of God. 

The presence of King Jesus is always with us, but the manifestation is not. Jesus wants us to experience His power.The Lord wants us to experience miracles, signs and wonders. 

The Lord wants us to know His love and His peace in our lives. The Lord wants us to see the harvest of every good seed we have sown in our lives. We can go from Glory to Glory as we give our lives to Jesus. 

 1 Peter 4:14 says, "If you be reproached for the name of Christ, happy are you, for the Spirit of Glory and of God rests upon you.". 

The Spirit of Glory can rest upon us if we serve King Jesus, and suffer for Jesus and His gospel. The word "rest" is "anapano", which means "To stop". Is it possible for the Glory to stop above our lives? Yes! 

The Glory only manifests on those who serve the will of the King and to those who good to others. 

Here are 4 things we should do to have the Glory of the Kingdom of Heaven to "stop" above our heads!

1. We need not be ashamed of the name of Jesus (1 Pet.4:14).    

- To live for the Name of King Jesus is to serve Jesus by loving Jesus and loving others.    

- This means that we will live to do the will of King Jesus for our lives. 

2. We need to not be ashamed to be called a Christian  (1 Pet.4:16).    

- We need to praise God that we bear the Name of Jesus Christ.    

- As Christians we live to walk like Jesus in holiness and do good to others. 

3. We need to obey the gospel of God (1 Pet.4:17).   

- Obedience to King Jesus and His Kingdom is the key to see the Glory of Heaven rest upon us. 

4. We should commit ourselves to our Faithful Creator and continue to do good (1 Pet.4:18).   

- We need to surrender ourselves to God and to His plan. God created us and He has a good plan for us.    

- Because God is good, we need to continue to do good. Doing good to others is when the Glory will rest upon us!

   I am excited to have Dale Mast teach this Saturday through zoom webinar. This teaching will cause us to know how to move into the next plan that God has for our lives. 

We can usually not go to the next season until we see ourselves as Jesus sees us. Our self-image must change to do what God has called us to do until we see Jesus face to face!

All for the King of Kings!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?