見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちを減速させる4つの重荷とは?」ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

 私は先週の週末の集会に参加してくださったすべての人に感謝を申し上げたいと思います。

私たちは「信仰」が非常に重要であるということが分かりました。私たちの信仰の言葉の数々は、私たちの人生において物事を変えるようにさせます。私たちは解放の油注ぎによって、私たちが第2の天から来る悪しき勢力や力に打ち勝つことができることも学びました。私たちはサタンと悪霊どもの勢力や力から人々を自由にするよう、召されているのです。

すべての信者は、他の人々がすべての呪いからの自由を見出すことができるよう、彼らを助けるために油注がれているのです。すべての信者が、イエスが地上で私たちが成すようにと召してくださったものを、成す時がやってきました!

 私たちにはみな、走るべき競技があります。ヘブル12:1〜2は私たちに、前進し続けるために私たちはあらゆる重し すなわち重荷を捨てなければならないと教えています。ですので私たちが競技に勝利することができるよう、私たちが取り除かなければならない「重し」とは何でしょう?

パウロが語っている「重し」とは、アスリートたちが競技の準備をするために、彼らが身につけるトレーニング用のウェートのことです。

以下が、私たちが日々勝利することができるよう、私たちの人生から取り除かなければならない4つのものです。

1.「宗教的ルール」という重荷(マタイ23:4)。

 −イエスは私たちに、私たちの隣人を私たち自身のように愛せよと教えました(マタイ22:37〜39)。愛の法則が、私たちがフォーカスすべきものです。

 −私たちは神を喜ばせるために、あるいはクリスチャンとして生きるために選ぶ、細かいルールをみな手放さなければなりません。

 −神を愛するということは、イエスを本当に愛することです。イエスは常に私たちとともにおられるので、イエスと語り合おうではありませんか!

2.「人間の様々な必要」という重荷(ガラテヤ6:5)。

 −私たちはみな、自分自身に与えられたその重荷をまず負わなければなりません。

 −そうして私たちは、家や職場での日々の責務の重荷を負います(ガラテヤ6:2)。

 −過度の重荷は私たちに、自分が走るようにと与えられた競技を走らないようにさせていきます。

3.「比較」という重荷(ヘブル12:2)。

 −私たちはみな、この人生においてそれぞれが走るべき固有の競技があります。私たちは、誰かのようにはなれません。

 −私たちはこの人生において成すようにと、イエスが私たちに与えてくださったおのれの召しと、おのれの賜物を知らなければなりません。

 −私たちは地上における神の働きを助けるために、神によって造られたのです。私たちは地上で神のみことばを広げるために、主と主の働きに仕えなければなりません。

4.「過去」の重荷(ピリピ3:13〜14)。

 −パウロは、彼が一事に励んでいるのは、うしろのものを忘れることであると言いました。私たちは過去を手放し、前のものを見なければなりません。

 −パウロは、彼がキリストのさばきの座で自分が受け取る「賞(栄冠)」を目ざしていると言いました。

 −私たちの罪は赦されており、そして主はそれらの罪をお忘れになりました。私たちは前のものに向かって進み、私たちが成すようにと召されていることを成さなければなりません!

1コリント9:24は、「競技場で走る人たちは、みな走っても、賞を受けるのはただひとりだ、ということを知っているでしょう。ですから、あなたがたも、賞を受けられるように走りなさい」と記しています。

 主は次の使徒的スクールのコースとして、「キリストのさばきの座」について教えるようにと私を導かれました。ヘブル9:27は、「そして、人間には、一度死ぬことと死後にさばきを受けることが定まっている」と書き記しています。すべての人間は死後、さばきを受けます。

しかし信者は、「キリストのさばきの座」にて、さばきを受けます。「キリストのさばきの座」というのは怒りを受ける場所ではなく、報いを受ける場所です。それは罪に定める場所ではないのです。私は聖書が、イエスのさばきの座における、主との私たちの未来の謁見(えっけん)について何と語っているかを教えていきます。

私たちが永遠に生きる場所になる天国において、大いなる報いをいかにして受け取るのかを学ぼうではありませんか! 皆さんは、イエスを見る準備ができていますか?

すべては賞(栄冠)を受けるために! 

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-What are the four burdens that slows us down?

Dear victorious saints!

I want to thank everyone who joined the meetings last weekend.
We found out that faith is very important. Our words of faith will cause things to change in our lives.
We also learned that we can overcome the evil power that comes from the second heaven by the deliverance anointing.
We are all called to set people free from the power of Satan and demons.
Every believer is anointed to help others to find freedom from every curse.
It is time for every believer to do what Jesus called us to do on the earth!

We all have a race to run. Hebrews 12:1-2 tell us that we need to throw off every weight or burden to keep on moving.
So what are the "weights" that we should remove so that we might win the race?

The weights that Paul is talking about are the training weights that athletes would wear to prepare them for the sport events.
Here are 4 main things we must remove from our lives so that we can win everyday!

1. Burden of Religious Rules (Matthew 23:4)
- Jesus told us to love God and love our neighbors as we love our selves (Matthew 22:37-39). The law of love is what we focus on.
- We have to let go of all the little rules that we choose to please God or to live as a Christian.
- Loving God means to really love Jesus. Jesus is wth us always so lets talk to Him!

2. Burden of Human needs (Galatians 6:5)
- We all have to carry our own burdens first.
- We then carry the burdens of our daily duties in the home and in work (Galatians 6:2).
- Too much burden will cause us to not run our own personal race.

3. Burden of Comparison (Hebrews 12:2)
- We all have an individual race to run in this life. We can not become like someone else.
- We have to know our own calling and our own gifts that Jesus has given to us for this life.
- We were created by God to help in the the work of God on the earth. We must serve the Lord and His work to spread His Word on the earth.

4. Burden of the past (Philippians 3:13-14)
- Paul said that one thing he does is to forget those things behind. We must let go of the past and look forward.
- Paul said that he looks ahead to the prize that he will receive at the Judgement seat of Christ.
- Our sins are forgiven and the Lord has forgotten those sins. We must move ahead and do what we are called to do!

1 Corinthians 9:24 says, "Do you not know that in a race all the runners run, but only one gets the prize? Run in such a way as to get the prize."

The Lord has led me to teach on the "Judgement Seat of Christ" for the next Apostolic School.
Hebrews 9:27 says, "It is destined for every person to die once, and then to face judgement". Every human being will be judged after death.
But believers will be judged at the judgement seat of Christ. This is not a place of wrath but a place of rewards. It is not a place of condemnation.
I will be teaching what the Bible says about our appointment in the future at this judgement seat of Jesus.
Lets find our how to get great rewards in Heaven where we will live forever! Are you ready to see Jesus?

All for the Prize!
apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?