見出し画像

使徒的・預言的啓示「キリストのさばきの座とは?」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

 神が私たちのために行ないたいと願っておられる、新しいことを産む季節に私たちは依然として入っています。

神こそが私たちの源/供給源であり、そして神こそが私たちの必要をすべて満たしてくださると約束された方です(ピリピ4:19)。

主は、来週から「キリストのさばきの座」について教えるようにと私を導かれました。私は聖書から「キリストのさばきの座」がどういうものであるのか、手短に説明したいと思っています。

「キリストのさばきの座」とは?


1.すべての人は死後、さばきを受けます(ヘブル9:27)。 

−事実を言いますが、私たちはみな、地上での時間が終わった後、生き続けます。地上での私たちの時間が終わりを告げると、すべての人は、さばきを受けます。 

−未信者(クリスチャンではない人)は、神の怒りによって、さばきを受けることになります。信者たちは「報いを受けるため」に、イエスによって「さばかれる」ことになります。しかし、キリストのさばきの座は「責める場所・罪に定める場所」ではありません。

2.私たちはみな、自分自身に関することで、神に説明責任を負うことになります(ローマ14:10〜13)。 

−パウロは、私たちが神によってさばかれるので、信者たちを決して裁いてはならないと教えています。 

−私たちは決して他者をさばくべきではありません。私たちは誰一人としてパーフェクト(完全)ではないからです。神だけがパーフェクト(完全)な方です。神だけが唯一のさばき主・審判者であられます。

3.私たちは善であれ悪であれ、その肉体にあってした行為に応じて、しかるべきものを私たちは受けるようになります。(2コリント5:10〜11)。 

−しかし「キリストのさばきの座」は、私たちが主のために行なったものに対して報いを受け取る場所です。 

−イエスを見るという知識は 私たちに、主を恐れるようにさせます。そのことは私たちに、自分が行なうようにと召されたものを行なうように仕向けます。

4.私たちは自分の働きの真価に応じてさばかれます(1コリント3:5〜15)。 

−神は私たち一人一人に、地上での働きを任じられました。私たちは、神のために働きます(1コリント3:5)。 

−私たちはみな、自分自身の働きに従って報酬/報いを受けます(1コリント3:8)。 

−「さばきの日」が各人の働きの真価をためします(1コリント3:13)。 

−私たちが建てたものが焼ければ、私たちは自分の報いを失いますが、私たちが依然として救われているのは変わらず、私たちは天国に行きます(1コリント3:14)。

5.私たちがこの人生で勝利を得れば、私たちは主の座に、イエスとともに座すようになります(黙3:21)。 

−イエスは未来において、地上における神の国のために王としてイエスとともに支配できる人々を探し求めておられます。 

−地上における未来の御国において、すべての信者がイエスとともに座して、支配するわけではありません。 

−信者の中には、国々や惑星の支配者になる者もいます!

6.私たちが勝利を得ると、私たちは神の国を相続し、神の都に住むようになります(黙21:7)。 

−私たちが新生する時(イエスを信じ受け入れる時)、私たちは神の国へのアクセス権を持ちます。私たちは神の国を見ることもできます(ヨハネ3:3〜5)。 

−私たちが勝利を得ると、私たちは神の国を相続することができます。しかし、すべての人が父なる神から自分の相続物を受け取るとは限りません。 

−肉のうちに歩む信者たちは、神の国を相続することはありません(ガラテヤ5:19〜21)。彼らは御国に入ることはできますが、彼らが受け取ることができるものを相続できません。「働き」が無ければ、「報い」もありません!

7.この人生はテストであり、私たちがこのテストに合格するなら、私たちは神ご自身から称賛を受けるようになります(1ペテロ1:7)。 

−神は私たちを、この季節に生きるようにと造ってくださいました。なぜ「今」でしょう? 私たちは神から まだ命をいただいている間は「しもべ」として神に仕えなければならないからです。 

−私たちは神に仕えるために創造されました。私たちの毎日の日常生活は「テスト」なのです!  私たちは愛をもって、神および他の人々に仕えなければなりません。 

−私たちは毎日、他の人々に善を行なうよう選び取らなければなりません。毎日、他の人々に親切にし、優しくしましょう。なぜでしょう? 私たちが神の国に入った時、私たちが報いを受けるようになるからです。

結論:

「キリストのさばきの座」は、地上で神と神の働きのために私たちが行なったすべてのもののための報いを受けるようになる場所です。私たちが子どもに一杯の水を与える時、私たちは将来、報いを受けるようになります。 私たちのさばきは、罪と恥に定める場所ではありません。神が私たちに与えてくださった時間を無駄にしないよう選ぼうではありませんか。神は私たちが働くように造ってくださいました。神はこの地上において私たちに報いを与え、また神は神の国において永遠の報いを私たちに与えてくださいます。

この新しい使徒的スクールのコースは、来週の火曜日に始まります。イエスと私たちとの未来の謁見(アポイントメント)のために準備をしましょう。「キリストのさばきの座」について学ぶよう、他のクリスチャンたちに伝えましょう!

【全国オンライン授業】キリストのさばきの座に立つクリスチャンたち (全8時間授業/6000円)→ https://gaiuslawrence.com/event/online-210608

すべては永遠の報いのために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-What is the Judgment Seat of Christ? 

Dear victorious saints!

   We are still in the season of birthing the new things that God wants to do for us. God is our source, and God is the One who promised that He will supply all of our needs (Phil.4:19). The Lord has led me to teach from next week about the judgment seat of Christ. I want to explain briefly on what the Judgment Seat of Christ is in the Bible.

What is the Judgment Seat of Christ?

1. Everyone will receive judgment after death (Hebrews 9:27).   

-The truth is that all of us keep on living after our time on the earth. After our time is over on earth, then every person will be judged.    

- Unbelievers will be judged by the wrath of God. Believers will be judged by Jesus to receive rewards. It is not a place of condemnation. 

2. We will all give account of ourselves to God (Romans 14:10-13).   

- Paul says that we should never judge believers because we will be judged by God.   

- We should never judge others because none of us are perfect. Only God is perfect. God is the only judge. 

3. We will receive what is due us for the things done while in the body, whether good or bad (2 Corinthians 5:10,11).   

- This is a place of receiving rewards for what we do for the Lord.    

- The knowledge of seeing Jesus causes us to fear the Lord. It causes us to do what we are called to do. 

4. We will be judged for the quality of our work (1 Corinthians 3:5-15).   

- God has assigned to each one of us work on earth. We work for God (v.5).   

- We will all be rewarded according to our labor (v.8).   

- The Judgment Day will test the quality of each persons work (v.13).    

- If what we built is burned up, we will lose our rewards, but we will still be saved and go to Heaven (v.14).

5. If we overcome in this life, we will sit with Jesus on His throne (Revelation 3:21).   

- Jesus is looking for people who can rule with Him as kings for the Kingdom of God on earth in the future.    

- Not every believer will sit with Jesus and rule in the future Kingdom on earth.    

- Some believers will be rulers of nations and planets!

6. If we overcome we will inherit the Kingdom of God and live in the City of God (Rev.21:7).   

- When we are born again, we have access to the Kingdom of God. We can also see the Kingdom of God (John 3:3-5).    

- If we overcome, we can inherit the Kingdom of God. Not every person will receive their inheritance from God the Father.    

- Believers who walk in the flesh will not inherit the Kingdom of God (Gal5:19-21). Yes, they can enter the Kingdom, but not inherit the things they can receive. No work, No rewards!

7. This life is a test and if we pass the test, we will receive praise from God Himself (1 Peter 1:7).   

- God created us to live in this season. Why now? We are to serve God while we have life from God.    

- We were created to serve God. Our daily life is a TEST! We are to serve God and serve others in love.    

- We must choose to do good to others daily. Be kind to others daily. Why? Because we will receive rewards when we enter into the Kingdom of God. 

Conclusion: The judgment seat of Christ is where we will receive rewards for every thing we did for God and His work on the earth. When we give a child a glass of water, we will receive a reward in the future. Our judgment is not a place of condemnation and shame. Let us choose to not waste the time that God has given to us. God made us to work. God will reward us in this earth, and God will give us eternal rewards in the Kingdom of God. 

This new apostolic school will start next week Tuesday. Lets get ready for our future appointment with Jesus. Let us also tell other Christians to learn about the judgment seat of Christ! 

All for the eternal rewards!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?