見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちのうちにおられる神がどのような方であるかに関する啓示!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる喜びに あふれた聖徒の皆様!

 私たちがイエスのご生誕を覚えて祝うこのクリスマスの季節に、新しく生まれた信者がこの地上で どのような者になり得るのかを現わすためにも、イエスが地上に来られたということを私たちは理解しなければなりません。

イエスは神であるのですが、イエスは神としての身分で動かないことを選ばれました(ピリピ2:6〜9)。イエスは人間となられ、ご自身をへりくだらせました。アダムとエバが堕落において失ったものを、イエスは私たちに戻しに来られたのです。

以下が、
神がイエス・キリストを通して私たちに戻してくださった3つのものです!

1. 神との関係の回復。

- イエスを通して私たちは新しく生まれ、そして今、私たちは神との和解を果たしています。

- 私たちがイエスを自分の心に入って来てくださるようにと願い求めた時、神の御霊が私たちのうちに住みに来られました(ローマ8:9)。私たちは今、神の宮なのです。

- 私たちは今や神と話し、神が語ることを聞くことができます。私たちは神を実際に知ることができるのです。神は決して私たちを離れたり、見捨てたりはしません。

2. 聖霊の満ち満ちた本質fullnessの回復。

- イエスは30歳の時、洗礼を受けた後、聖霊で満たされました。私たちも同じ聖霊で満たされることができます。

 - イエスが聖霊で満たされた時、イエスは聖霊に導かれました(ルカ4:1)。私たちも聖霊で導かれ得ます(ガラテヤ5:16, 18)。

- イエスは罪の力に打ち勝つために、サタンに誘惑されるために導かれました。私たちも罪、サタンや悪霊どもを追い出すために導かれるのです(マルコ16:16)。

3. 聖霊の力の回復。

- イエスはサタンからの誘惑の数々に打ち勝った後、聖霊の力に満たされました。この後、イエスは人々にミニストリーをすることができました。

- 私たちも聖霊の力に満たされ得ます(使徒1:8、ルカ24:49)。聖霊の力は、神がどのような方であられるかの証しになるべきです。

- 神の力は、私たちが聖霊に導かれることを選ぶにしたがって、私たちの人生に現われ得ます。神の力は今日でも依然として、用いることができるのです。

- そうです、イエスは完全に神であられ、また完全に人間でもあられました。しかし、イエスは聖霊に満たされた者がこの人生において何を成すことができるのかを実践されました。

 人格においても、また地上でのイエスの働きにおいても、イエスのようになりましょう。私たちは日々、キリストのかたちに変えられていっています。

この新しい時代において、聖書のことば/神のことばと力が、私たちが追い求めるものです! 神の国よ…来い!

すべてはインマヌエルのために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-Revelation of who God is in us!

Dear joyful saints!

In this Christmas season where we remember and celebrate the birth of Jesus, we must understand that Jesus also came to the earth to reveal what a born again believer can be on this earth. 

Jesus is God but Jesus chose to not operate as God (Phil.2:6-9). Jesus became a human being and humbled Himself. What Adam and Eve lost in the fall of man, Jesus came to restore it back to us.

Here are three things God restored to us through Jesus Christ!

1. Restoration of our relationship with God

- Through Jesus, we are born again and now we are reconciled with God.

- When we asked Jesus to come into our hearts, the Spirit of God came to live in us (Romans 8:9). We are the temple of God now.

- We can now talk to God and hear God. We can actually know God. God never leaves us not forsakes us.

 2. Restoration of the fullness of the Holy Spirit

- Jesus was filled with the Holy Spirit at age 30, after water baptism. We can also be filled with the same Holy Spirit.

- When Jesus was filled with the Holy Spirit, He was led by the Holy Spirit (Luke 4:1). We can also be led by the Holy Spirit (Gal.5:16,18).

- Jesus was led to be tempted by Satan to overcome the power of sin. We are also led to overcome sin, Satan and cast demons out (Mark 16:16).

 3. Restoration of the Power of the Holy Spirit

- Jesus was filled with the power of the Holy Spirit after He overcame the temptations from satan. After this, Jesus was able to minister to the people.

 - We can also be filled with the power of the Holy Spirit (Acts 1:8; Luke 24:49). The power of the Holy Spirit is to be a witness of who God is.

 - The power of God can manifest in our lives as we choose to be led by the Holy Spirit. The power of God is still available today.

 - Yes, Jesus was fully God and fully man. But Jesus demonstrated what a Spirit filled person can do in this life.

Let us become like Jesus in character, and also in His work on the earth. We are daily being changed into the image of Christ. 

Word and Power is what we are after in this New Era! Come, Kingdom of God!

All for Immanuel!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?