見出し画像

使徒的・預言的啓示「主が神の家で成される5つのこと!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる神の住まう場所である皆様!

 新しい契約ではイエス・キリストが神の家を治める大祭司であられます(ヘブル10:21)。イエスは、神の家を治めておられます(ヘブル3:6)。

もし私たちがおのれの確信と、主にあるおのれの希望を持ち続けさえすれば、私たちは真に神の家となります。私たちのからだはイエスが住み、生きる家になることができるのです。

主が、ご自身の家で成さっていく『5つのこと』があります(ヘブル8:7〜13)。

1. 主は私たちの思いの中に、ご自身の律法とみことばを書き記されます。

 - 私たちの思いが、イエスご自身からの啓示を受け取る場所です。

 - 主はご自身のことばを私たちの思いの中に置かれます。主は私たちの考えの世界に、ご自身のことばを働かせます。

 - 私たちはイエスに、私たちのうちにご自身のことばを語るよう、許さなければなりません。私たちの思いは新しくならなければなりません。

2. 主は私たちの心に、ご自身の律法とことばを書き記されます。

 - 主は私たちの心の中にことばを書き記すことができる、唯一のお方です。

 - 私たちが神のみことばと時間を過ごすにしたがい、主は私たちのうちにご自身の戒めを書き記してくださいます。

 - 神の律法は、私たちのために非常に良いものです。神の律法は私たちを、神を愛するように、また人々を愛するようにさせます。

3. 主は 私たちが主の戒めに従った後、ご自身を私たちに知るようにとさせます。

 - 私たちが神とその戒めに従う時、その時にこそ主は私たちのうちに住むことができます。主は私たちをただ単に訪れたくはないのです。

 - 私たちが心から神に従うにつれ、私たちは主の臨在とその力を知るようになります。

 - 主は聖であられ、聖さがあるところ、そこに主は住まわれます。

4. 主は私たちにあわれみを示されます!

 - 私たちが失敗しても、主は私たちにあわれみを示してくださいます。

 - 私たちが他の人々にあわれみを示す時、主は私たちに さらなるあわれみを示してくださいます。

 - イエスが私たちを赦す時、イエスは私たちが他の人々を赦すことを期待しておられるのです。

5. 主は私たちの罪をもはや覚えてはおられません!

 - 良い知らせは、主が私たちの過去の記憶を取り除かれるということです!

 - 私たちが神と交わりを持つためには、私たちは罪深い過去のいかなる記憶も持つことはできません。

 - 過去を忘れるよう、主は私たちの思いに働かれます。主はいつも「今」に生きておられるのです!

 主は私たちを単に訪れるだけでなく、主は私たちとともに住むことを願っておられるということを覚えましょう。私たちは毎日、神の住まう場所となることができます。

聖書のことばを読むにしたがい主を待ち望み、そして主が思いや心、不足にさえも働くようにさせましょう!  イエスが真に教え、きよめ、生き、働く場所となりましょう。

すべては神の家のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-Five things the Lord will do in the House of God!

Dear dwelling places of God!

In the New Covenant, Jesus Christ is the High Priest over the House of God (Heb.10:21). Jesus is over the House of God (Heb.3:6). 

We truly become the House of God if we hold fast to our confidence, and continue in our hope in the Lord. Our bodies can become the house where Jesus dwells and lives.

There are 5 things the Lord will do in His House (Hebrews 8:7-13).

1. The Lord will write His laws and His Word in our minds
 - Our mind is where we receive revelations from Jesus Himself.
 - The Lord will put His Word in our minds. The Lord works His Word in our thought life.
 - We must allow Jesus to speak His Word in us. Our mind must become new.

 2. The Lord will write His laws and His Word in our hearts.
 - The Lord is the only one who can write the Word in our hearts.
 - As we spend time in the Word of God, the Lord will write His commandments in us.
 - The law of God is very good for us. It causes us to love God and love people.

 3. The Lord will cause us to know Hm after we obey His commandments.
 - When we obey God and His commandments, that is when the Lord can dwell with us. The Lord does not just want to visit us.
 - We will know His presence and His power as we obey God from the heart.
 - The Lord is Holy and where there is holiness, the Lord will dwell.

 4. The Lord will show us mercy!
 - Even when we fail, the Lord will show us mercy.
 - When we show mercy to others, the Lord will show more mercy to us.
 - When Jesus forgives us, He is expecting us to forgive others.

 5. The Lord will not remember our sin anymore!
 - The good news is that the Lord removes the memories of our past!
 - For us to fellowship with God, we can not have any memories of our sinful past.
 - The Lord operates on our mind to forget the past. The Lord is always in the Now!

Remember that the Lord wants to dwell with us, and not just visit us. We can become a dwelling places for God everyday. 

Wait on the Lord as you read the Word of God and let the Lord work in your mind, heart and even on your failures! Let us become truly the place where Jesus teaches, cleans, lives and works.

 All for the House of God!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?