見出し画像

使徒的・預言的啓示「神が私たちと格闘される時に行なう、5つの事柄!(アダルの月)」ゲヤス・ローレンス

親愛なる格闘しておられる聖徒の皆様!

 私たちはアダルの月に入っており、「ナフタリ」の名前と祝福に繋がる月であります。「ナフタリ」という名前は、「格闘をし打ち勝つこと to wrestle and prevail」を意味します(創30:8)。

今月は、過越しの月に始まる新しい贖いのサイクルに移り入るために私たちが格闘する月です。私たちは天にいる「主権」と「力」に対して格闘しています(エペソ6:12)。私たちは自分の肉に対しても格闘しています(ローマ8:1〜9)。しかし私たちは、神とも格闘します!  

神はヤコブと格闘するために来られました。最後の出会いは20年前、「神の家」を意味する「ベテル」においてでした。ヤコブはたださ迷って逃げていましたが、神は今やレスリング・マッチをするために来られます。

ヤコブは今や「ぺヌエル」で、神と、顔と顔とを合わせて出会います。「ぺヌエル」とは、「神の御顔」を意味します!  これは、神が私たちの顔を見ておられる時のことを指して言っています!

神が私たちと格闘し始める時に行なう、5つの事柄! (創世紀32:24〜32を読もう)。

1.私たちは、私たちが一人の時に神が私たちと格闘されることを理解しなければなりません! 

−神は私たちが一人の時に、また万策尽きた時に来られます。 

−誰が格闘を始めたのでしょう?  神が始められました! 

−神が私たちを助けることのできる唯一の方である場所に私たちは到達します。 

−神と一人でいることは、イエスのミニストリーの鍵でありました(ルカ6:12)。

2.増加のために、神が私たちを変えることを私たちは許さなければなりません! 

−神はヤコブをすでに祝福しておられたのですが、ヤコブ(欺く者)は変えられてはいませんでした。 

−ヤコブ(欺く者)は恐れでいっぱいで、他の人々といつも争っていました。 

−ヤコブ(欺く者)は彼が過去にしたことを知っていましたが、彼は神が自分を変えることを許さなければなりませんでした。

3.私たちは神が私たちを征服するまで、神は私たちを用いることができないことを理解しなければなりません! 

−問題は、私たちは私たちの人生において神の助けに立ち向かってしまうことです。 

−神は私たちのうちに住み、私たちとともに歩みたいと願っておられますが、私たちは神に明け渡さなければなりません。 

−神は私たちの肉や私たちの魂と格闘されます(ガラテヤ5:16〜18)。

4.私たちは、神が私たちの心がどのようであるかを私たちに知って欲しいと願っておられるということを知らなければなりません! 

−ヤコブは自分が誰であるかを知らなければなりませんでした。彼の名前が何であるかを神が聞かれたのは、それゆえです。 

−神が質問をする時、神は情報を欲しいのではありません!  私たちは神が何を質問しておられるのか知らなければなりません!  

−「ヤコブ」という名前は「欺く者、押しのけて せしめる者」を意味します。ヤコブは神の祝福をいただいていた、欺く者であったのです!

5.私たちは、神が新しい名前と新しい支配する権威を私たちに与えたいということを知らなければなりません! 

−神は私たちに新しい名前を与えます。神はヤコブに、彼が今や「イスラエル」と呼ばれると言われました! 

−「イスラエル」という名前は、「彼は神として治める he will rule as God」という意味を持ちます。ヤコブは、彼が「王子」であると宣言しなければならなかったのです! 

−私たちの名前は、私たちそのものです。イエスの御名が、一番高い名です!  すべての悪霊どもは、イエスの御名に従います!

やること! (信仰が行ないであることを忘れないでおこう!)

1.神から逃げるのは やめよう!  早く明け渡せば明け渡すほど、より良い!

2.イエス無しに私たちが物事を行なうことができると考えることによって、自分を欺くことが最大の惑わしである!

3.神は、私たちに過去を忘れて欲しいと願っておられる!  私たちの過去は多くの名前を持っている!  私たちは未来のために自分の名前を変えなければならない!

4.私たちは、罪や肉を支配するのである。私たちが罪を支配する時、私たちはサタンとその配下の堕天使どもを支配できるのである。

5.私たちは正しく考え、正しく聞くことを選ばなければならない。

6.今月は、神が私たちの「神々」に対して戦いを終える月である。イエスが皆さんの唯一の神であるか?  皆さんは毎日、誰に仕えているのか?  お金?  名声?  自分?  神にのみ仕えよう!

7.新たな「びっこ」を引く前に、開け渡そう。新しい歩みの力をもって、新しい贖いのサイクルを始めよう!

すべてはペヌエルで神の御顔を見るために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-5 things to do when God wrestles with us! (Month of Adar)

Dear wrestling saints!

We are in the month of Adar, and it is the month of connecting with the name and the blessing of Naphtali. The name Naphtali means "to wrestle and prevail" (Genesis 30:8). 

This is the month where we wrestle to move into the new redemption cycle that begins in the month of the Passover. 

We wrestle with principalities and powers in the heavenly realms (Ephesians6:12). We also wrestle with our flesh (Romans 8:1-9). But we also wrestle with God! 

God came to wrestle Jacob. The last encounter was 20 years ago in Bethel, which means the House of God. Jacob is just wandering around and running away, but now God comes for a wrestling match. 

Jacob now meets God face to face at Peniel. Peniel means the Face of God! This is when God is looking at our faces!

5 things to do when God starts wrestling with us! (Read Genesis 32:24-32)

1. We must understand that God wrestles with us when we are alone!   

- God comes when we are alone and at the end of our resources.   

- Who started the fight? God did!    

- We come to a place where God is the only One who can help us.    

- Being alone with God was the key to the ministry of Jesus (Luke 6:12)

2. We must allow God  to change us for increase!   

- God blessed Jacob already, but Jacob (deceiver) had not changed.    

- Jacob (deceiver) was full of fear and was always fighting others.    

- Jacob (deceiver) knew what he did in the past, and he had to allow God to change him. 

3. We must understand that God cannot use us until He conquers us!   

- The problem is that we fight against the help of God in our lives.    

- God wants to live in us and walk with us, but we must surrender to Him.   

- God wrestles with our flesh and with our soul (Galatians 5:16-18).

4. We must know that God wants us to know what our heart is like!   

- Jacob had to know who he was. This is why God asked what his name was.  

- When God asks a question, He is not wanting information! We must know what he is asking!   

- The name Jacob means, "deceiver and supplanter". Jacob was a big deceiver who had the blessings of God!

5. We must know that God wants to give us a new name and a new ruling authority!   

- God gives us a new name. God told Jacob that he will now be called Israel!  

- The name "Israel" means, "he will rule as God". Jacob was to declare that he was a prince!   

- Our name is who we are. The Name of Jesus is the Highest Name! All demons obey the Name of Jesus!

Things to do! (Don't forget that faith is action!)


1. Stop running away from God! The quicker we give up the better! 

2. Deceiving ourselves by thinking that we can do things without Jesus is the biggest deception!

3. God wants us to forget our past! Our past has many names! We must change our names for the future!

4. We are to rule over sin and the flesh. When we rule over sin, then we can rule over Satan and his angels. 

5. We must choose to think right and listen correctly. 

6. This is the month where God finishes fighting against our "gods". Is Jesus your only God? Who do you serve everyday? Money? Fame? Yourself? Only Serve God!

7. Surrender before you get a new "limp". Start the new redemption cycle with a new walking power! 

All to see the Face of God at Peniel!

apostle Gaus Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?