見出し画像

使徒的・預言的啓示「神がご自身の学び舎(スクール)で成される4つのこと!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる成長しておられる聖徒の皆様!

今週の日曜、私は父なる神について教え、また私たちの父が私たちがキリストにある信者として成長できるよう、どのようにして私たちをケアしてくださり 訓練もしてくださるのかを教えました。
神は「人間の霊の父」であられます(ヘブル12:9。新改訳第3版と新改訳2017年版「私たちには肉の父がいて...」)。

聖書は、「すべての良い贈り物、また、すべての完全な贈物は上から来るのであって、光を造られた父から下るのです。父には移り変わりや、移り行く影はありません」と書いています(ヤコブ1:17。「新改訳2017年版は「すべての良い贈り物、またすべての完全な賜物は、上からのものであり、光を造られた父から下って来るのです、父には、移り変わりや、天体の運行によって生じる影のようなものはありません」)。
イエスは、サタンを「偽りの父」とも呼びました (ヨハネ8:44)。

第3の天は私たちに、良い贈り物、また完全な賜物を解き放ちます。
第2の天は私たちに、悪しきものを解き放ちます。私たちは、私たちの天の父に従順し、主にあって成長することを選ばなければなりません。

父なる神は、ご自身の学び舎(スクール)でご自分の子たちに成される4つのことがあります。
私たちの父はご自身の学び舎(スクール)に私たちを導き、私たちが霊的に成熟し もしくは霊的に大人になるまで知識において私たちが成長することを期待しておられます。

1. 私たちの父なる神は教育を通して私たちを訓練します(ヘブル12:5。新改訳第3版は「懲らしめ」。新改訳2017年版は「訓練」)。

- 「訓練」と訳されている言葉は「paideia」で、「教育による訓練」を意味します。

- 私たちの父なる神は、私たちが聖さのうちに歩むことができるよう私たちを教えてくださいます。

- 両親または教師たちはたいてい、自分たちの子どもたちが教育を通して成長するよう確かめます。
私たちの父なる神は、私たちをご自身の学び舎(スクール)に送られます。

2. 私たちの父なる神は 私たちを矯正されます(ヘブル12:5。新改訳第3版「責められて」。新改訳2017年版「叱られて」)。

- 教師が生徒を矯正するように、私たちの天の父も同様にされます。

- 神は病気や呪いを送ることによって、私たちを矯正されません。
 神は私たちを、生きる正しい道が何なのかを教えることによって矯正されます。

3. 私たちの父なる神は 私たちをしつけられます(ヘブル12:6。新改訳第3版「懲らしめ」。新改訳2017年版「訓練し」)。

- 「むちを加えられる」と訳されている言葉は「mastigoo」で、「むち、もしくは棒」を意味します。
これは悪い行ないに対するしつけ もしくは刑罰のことを指し示します。神は、ご自身のみことばによって私たちを矯正されます。

- 全ての良い親または良い教師は、自分の子どもたちが正しく行動しなければ 彼らのための何らかの罰を用意します。
罰は、病気や拷問を与えるものではありません。

- 私たちの父なる神は、私たちに正しい道を教えることによって私たちを矯正されます。

4. 私ちの父なる神は私たちに、ご自分の聖さにあずからせることを望んでおられます(ヘブル12:7〜10)。

- 私たちが新生した究極の目的は、神が聖であられるように聖くあることです。

- 罪は良いものではありません! 罪は呪いをもたらします。私たちは聖くあることを学ばなければなりません。

- 神は私たちが義のうちに歩むことができるよう、ご自身のみことば、またご自身の御霊によって私たちを矯正されます。


活性化:これらの質問について考えてみましょう。

− 父なる神は、ご自身のみことばを通して皆さんにいま何を教えておられるのでしょう?

− 皆さんの人生のどの領域が さらに愛に満ち聖くなるようにと考えておられるのでしょう?

− 神は皆さんの家族の人生と職場の人生において、皆さんに何を教えようとされているのでしょう?

− 神とともに皆さんが歩むことができるよう、どのような罪が止む必要があるのでしょう?

− 次のレベルに皆さんが移ることができるよう、皆さんは どのテストに合格しなければならないのでしょう?

私の愛なる天の父にゆだねる
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic Prophetic Revelation- 4 things Father God does in His School!

Dear growing saints!

I taught on our Heavenly Father this last Sunday and how our Father takes care of us and also trains us so that we can grow as a believer in Christ.

God is the “Father of human spirits” (Heb.12:9).

The Bible says, “Every good and perfect gift is from above, and comes down from the Father of lights, with whom is no variableness, neither shadow of turning” (James 1:17).

Jesus also called Satan the “Father of lies” (John 8:44).

The third heaven releases to us good and perfect gifts to us. The second heaven releases bad things to us.

We must choose to submit to our Heavenly Father and grow in the Lord.

There are four things the Father God does to His children in His school.

Our Father takes us to His school and expects us to grow in knowledge until we are spiritually mature or spiritually an adult.

1.Our Father God trains us through education (Heb.12:5)

- The word for train is “paideia”, which means training by education.

- Our Father God instructs us so that we can walk in holiness.

- Parents or teachers usually makes sure that their children grow by means of education. Our Father God sends us to His school.

2. Our Father God corrects us (Heb.12:5)

- Just as a teacher would correct a student, so does our heavenly Father.

- God does not correct us by sending sickness or curses. God corrects us by educating us on what is the right way to live.

3. Our Father God disciplines us (Heb.12:6)

- The word for scourge is “mastigoo”, which means a whip or a stick. This speaks of discipline or punishment for bad behavior. God corrects us by His Word.

- Every good parent or a good teacher has some kind of punishment for their children if they do not act right. The punishment is not to give sickness or torture.

- Our Father God will correct us by teaching us the right way.

4. Our Father God wants us to partake of His holiness (Heb.12:7-10)

- The ultimate purpose of us being born again is to be holy as God is holy.

- Sin is not a good thing! Sin brings curses. We must learn to be holy.

- God corrects us by His Word and by His Spirit in us so that we can walk in righteousness.


Activation:Try to think about these questions

●What is Father God teaching you right now through His Word?

●What area in your life do you think you need to be more loving and holy?

●What is God trying to teach you in your family life and work life?

●What sin needs to stop so that you can walk with God?

●What test do you have to pass so that you can go to the next level?

Surrendering to my loving heavenly Father
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?