見出し画像

使徒的・預言的啓示「サタンの計画を破壊するヨシャパテの油注ぎを活性化するための8つの鍵(2歴代誌20:20)」ゲヤス・ローレンス

打ち勝っておられる聖徒の皆様!

 私たちは、私たちに対する主の良い計画を主に感謝したいと思います。

私たちがサタンとその計画が滅ぼされるのを見ることができるよう、主は私たちに「ヨシャパテの油注ぎ」を理解して欲しいと願っておられます。私たちは今年、すべての呪いが砕かれるのを見なければなりません! 

 さて、サタンとその計画に打ち勝つために、第2歴代誌20章から「8つの鍵」を見ていきましょう。今年が、多くの人々が決して忘れないであろう、「2020年」の年であるということを忘れないでいましょう。

敵が悪をもたらそうとしたことに対して、神は新しい栄光のムーブメントのために物事を益にしていかれます!敵は、ヨシャパテと神の民に立ち向かいました。「ヨシャパテ」という名前は、「主は裁かれたThe Lord has judged」を意味しています。

1.私たちは、サタンがすでに裁かれていることを信じなければなりません。主イエスは、サタンとその王国を裁かれたのです。 

−敵はヨシャパテに立ち向かいました。これはすなわち敵が、主がすでに決定されたことに対して立ち向かっていたことを意味しています。 

−私たちは、サタンがすでに裁かれていることを知らなければなりません。サタンとその堕天使どもや悪霊どもは、すでに敗北しているのです!

2.私たちは、主がサタンの計画を滅ぼすことができることを信じなければなりません(2歴代誌20:5〜12)。 

−私たちが主に真に感謝できるようになる前に、私たちは神がどのようなお方であるかを知らなければなりません。神はパワフルなお方です!神はすべての国で、大いなることができるお方なのです!

3.私たちは恐れてはなりません。戦いは私たちのものではなく、主のものであるからです(2歴代誌20:14〜17)。 

−私たちが恐れず、また信仰のうちに歩み、信仰をもって一歩踏み出すなら、主が私たちのために戦ってくださるということを信じなければなりません。

4.私たちが主を信じる時、私たちは堅く立つようになります(2歴代誌20:18〜20)。 

−神に対する私たちの信仰は、私たちに立つようにさせます。私たちの信仰が、信仰の大盾であるからです。主は、サタンとその計画を滅ぼすことがおできになります。 

−私たちの信仰は、サタンから私たちに向かって来るすべての矢から、私たち自身を守るようにさせます。

5.私たちは成功しあるいは勝利を見るために、使徒たちや預言者たちを通して放たれる主の声をいま信じなければなりません(2歴代誌20:20、エペソ2:20)。 

−多くの者は神がおできになると信じる信仰を持っていますが、私たちは使徒たちや預言者たちが語っていることを信じなければなりません(エペソ3:5)。 

−主が語っておられることを私たちが知るなら、私たちは勝利を見るためにそれを信じなければなりません。 

−決して現われることのない預言の言葉が多く存在します。神の民が、現われが実現していくまでそれを信じていかないからです。

6.勝利を見る鍵は、主の約束の数々を主に感謝し始めることです(2歴代誌20:21)。 

−私たちが主に感謝し始めるにしたがい、神の力によって神の約束の数々が現われなければなりません。主と主の天使たちは、私たちの感謝が必要なのです。 

−賛美チームが、軍隊の前に行進して行きました!暗闇の王国を滅ぼす武器が、賛美なのです。

7.私たちは神の愛やあわれみが、とこしえに続くことを信じなければなりません(2歴代誌20:21。KJV, NKJV, Amp.「あわれみ」。NIV「愛」。新改訳「恵みは とこしえまで」) 

−私たちは、主のあわれみが とこしえに続くゆえに主に感謝します。神のあわれみが、私たちが信じているものなのです。私たちが主に感謝するのは、それゆえです。

8.私たちが主に感謝を捧げるにしたがって、主はサタンとその邪悪な計画に対して伏兵を設けられます(2歴代誌20:22)。 

−神の民が手を上げて(2歴代誌20:21。新改訳「感謝せよ」ヘブル語「yadah=手を差し伸ばして礼拝する、感謝を捧げる」)主に感謝し続けるにしたがい、敵はお互いを滅ぼし始めました! 

−そうです、戦いは主のものですが、いくさは私たちのものです。私たちは、どのようにして いくさをするのでしょう?私たちに対する神のあわれみと愛に感謝を捧げることによってです。

 私は今週の金曜の夜、仙台で「神の栄光」について教えるのを楽しみにしています。神の栄光こそが、この季節において私たちがより大いなる量りで見なければならないものです。国々は神の栄光で覆われていきます。その時の準備はできているでしょうか?

私は「様々な時と季節」についての教えを終えるために、土曜日には東京に行く予定でいます。日曜日にはチャーチ・オブ・プレイズ東京において、「主がこの季節において私たちに聞いて欲しい事柄」を分かち合います。そうです、主は依然として使徒たちや預言者たちを通して語っておられます! 聖霊が教会に語っておられることを聞こうではありませんか!

私たちが、サタンの計画が滅ぼされるのを見るにしたがって、今週、四六時中、主に感謝しようではありませんか!

すべては神の栄光のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation- 8 keys to activate the Jehoshaphat anointing to destroy the plans of Satan (2 Chronicles 20:20) 

Dear overcoming saints!

   We want to thank the Lord for His good plans for us. The Lord wants us to understand the Jehoshaphat anointing so that we can see Satan and his plans destroyed. 

We must see every curse broken this year! We will now see 8 keys to overcome Satan and his plans from 2 Chronicles 20. Don't forget that this is year 2020, a year that many will never forget. 

What the enemy went for evil, God will turn things for good for the new Glory Movement! The enemies came against Jehoshaphat and the people of God.  The name Jehoshaphat means, "The Lord has judged". 

1. We must believe that Satan has already been judged. The Lord Jesus has judged Satan and his kingdom.   

- The enemies came against Jehoshaphat, which means that the enemies came against what the Lord had already decided.   

 - We must know that Satan has already been judged. Satan and his angels and his demons have already lost! 

2.We must believe that the Lord can destroy the plans of Satan (2 Chron.20:5-12).    

- Before we can truly thank the Lord, we must know who God is. God is powerful! God can do great things every nation!

3. We should not fear because the battle is the Lords and not ours (2 Chron.20:14-17).    

- We must believe that the Lord will fight for us if we do not fear and walk and step out in faith. 

4. When we believe in the Lord, we will  stand strong (2 Chron.20:18-20).   

- Our faith in God causes us to stand up because our faith is the shield of faith. The Lord can destroy Satan and his plans.    

- Our faith causes us defend ourselves from every arrow that comes to us from Satan. 

5. We must now believe in the voice of the Lord though apostles and prophets to be successful or see victory.  (2 Chron.20:20: Eph.2:20)   

- Many can have faith that God can do it but we must believe what the apostles and prophets are saying (Ephesians.3:5).    

- When we know what the Lord is saying, we must believe it to see the victory.    

- There are many prophetic words that will never manifest, because Gods people will not believe it into manifestation. 

6. The key to see the victory is to start thanking the Lord for His promises (2 Chron.20:21).   

- The promises of God must manifest by the power of God as we start thanking the Lord. The Lord and His angels need our thanksgiving.    

- The praise team went before the army! Praise is the weapon that destroys the kingdom of darkness. 

7. We must believe that the love and mercy of God lasts forever (2 Chron.20:21).    

- We thank the Lord because His mercy lasts forever. The mercy of God is what we believe in. This is why we thank the Lord. 

8. As we thank the Lord, the Lord will set ambushes against Satan and his evil plans (2 Chron.20:22).    

- The enemies started fighting each other as the people of God kept on thanking the Lord with lifted hands!   

- Yes, the battle is the Lords, but the fight is ours. How do we fight? By giving thanks for the mercy and love of God for us. 

   I am looking forward to teach on the Glory of God this Friday night in Sendai. The Glory of God is what we must see in this season in a greater measure. The nations will be covered with the Glory of God. Are we ready for it? 

I will be in Tokyo on Saturday to finish teaching on Times and Seasons. On Sunday I will share on what the Lord is wanting us to hear in this season at Church of Praise Tokyo.  Yes, the Lord speaks still through apostles and prophets! 

Lets listen to what the Holy Spirit is saying unto the church! Lets thank the Lord this week all the time as we see the plans of Satan destroyed!

All for the Glory of God!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?