見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の国に入るための7つの方法!」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる神の国の聖徒の皆様!

イエスは言われました。

「わたしに向かって、『主よ、主よ』と言う者がみな天の御国に入るのではなく、天におられる わたしの父のみこころを行う者が入るのです」(マタイ7:21)。「天の御国」すなわち「神の国」に入るためには、私たちは神のみこころを行わなければなりません。

では、「神の国」とは何でしょう?

「イエスは答えられた。『わたしの国はこの世のものではありません。もし この世のものであったなら、わたしのしもべたちが、わたしをユダヤ人に渡さないように、戦ったことでしょう。しかし、事実、わたしの国は この世のものではありません』」(ヨハネ18:36)。

1.「天の御国」は、この世の制度や この世の体制に属するものではありません。「天」は、王イエスが支配される場所です。「天」は国であり、惑星であるのです。

2.「神の国」と「サタンの王国」は、目に見えるものではありません(マタイ12:28)。それらは目には見えませんが、地上のすべての人々はイエスの支配の下、あるいはサタンの支配の下、どちらかに属しています。

3.「国 kingdom」と訳されているところのギリシャ語の原語は「basileia」です。この言葉は「王家の・王権 royalty」、もしくは「支配」を意味します。これは「王」が支配する場所です。イエスが支配できる場所、そここそが、「神の国」が現われる場所です。 

4.「神の国」は今ここにあり、またイエスが戻って来られる時の未来において完成します。

5.「天の御国」は今は目に見えませんが、イエスとその御国が天から地上に臨む時に、天のすべてのものは目に見えるようになります。

神の国に入るには?

1.私たちの義は、律法学者やパリサイ人たちの義に まさらなければなりません(マタイ5:20)。 

−私たちの義は外と内の、両方でなければなりません。 

−神が見るものは、私たちの心の動機や心の態度です。 

−私たちはイエスによって、天の義を求めるよう命じられています(マタイ6:33)。神は聖であられ、神は私たちに聖であるよう望んでおられます。

2.私たちは 神のみこころを行わなければなりません(マタイ7:21)。 

−私たちは単に預言、解放や奇跡等を求めてはなりません。私たちは神の御前で、正しいことを行なうことを求めなければなりません。 

−祈りは単に、神を呼び求めることではありません。私たちは、咎から離れることを選ばなければなりません(マタイ7:23)。

3.私たちは、子どものようにならなければなりません(マタイ18:3〜4)。 

−小さな子どもは無垢で、また信頼することに長けてもいます。私たちが年を重ねていくうちに、私たちは子どもたちが持っている喜びを失います。 

−イエスは私たちに、子どものように自分をへりくだらせなければならないと教えました。私たちは、すべてのことを知っていると思わないようにしなければなりません。私たちは、父なる神が必要なのです。 

−私たちは父なる神を信頼することを、学ばなければなりません。神はご自身を「私たちの良い、優しいお父さん」として現わそうと望んでおられます。私たちのお父さんは、私たちの面倒をちゃんと見てくださるのです。

4.私たちは、富だけに頼らないことを学ばなければなりません(マタイ19:23〜24)。 

−お金は重要ですが、私たちを祝福してくださる神に信頼することを、私たちは学ばなければなりません。 

−私たちは、神と他の人々への良い行ないに富んでいなければなりません。「天において富んでいる」ことが、この人生における喜びの鍵です。 

−お金を愛することは、最大の惑わしです。私たちは天国に入る時まで、神を愛し、また神に仕えなければなりません。

5.私たちは天の御国に私たちを入らせないようにする、あらゆるものを止めることを学ばなければなりません(マルコ9:47)。 

−私たちがおのれの人生において罪が入って来るのを許す時、私たちはイエスを信じる信仰から離れ始めることもあります。 

−私たちが見るもの、聞くもの、語るものは、神の国の領域の中に私たちを入らせないようにさせ得ます。 

−私たちは自分の思いを守る(ガードする)ことを選び、私たちが聞くものに対して自分を守る(ガードする)ことを選ばなければなりません。

6.私たちは、多くの試練を経て 神の国に入ります(使徒14:22)。 

−「試練(新改訳「苦しみ」)」という言葉は、「困難」と「迫害」を意味します。神の国に入るためには「困難」を通っていくということを、私たちは知らなければなりません。 

−私たちは「迫害」と「困難」が来た時に、喜ばなければなりません。呪うのではなく、祝福することを私たちが選ぶにしたがって、私たちは さらに神の国の満ち満ちた現われの中に歩むことができます。

7.私たちは「新しく生まれること」によって、神の国に入ります(ヨハネ3:3,5)。 

−すべての人間は、「物理的な誕生」を経験します。しかし、神はすべての人に「霊的誕生・霊的な新生」を経験して欲しいと願っておられるのです。

−「霊的誕生・霊的な新生」は、「内なる人の誕生」です。私たちの霊は新しく生まれるのですが、私たちの魂や体は新しく生まれるのではありません。 

−神の国を見て経験するためには、私たちは神の国に入らなければなりません。神は今でも、私たちの人生に御国の領域を現わしたいと願っておられるのです!

 私たちは単に天の御国の「国民」だけになってはなりません。私たちは今「天の御国」に入っていくことを、学ばなければなりません!   

確かに、私たちは地上での競技を終えた後に「天国」と呼ばれている国に行くことになるのですが、私たちは今、「神の国の力と栄光」を見なければなりません。

私たちは「神の国」が到来し、王イエスの計画が私たちの人生で成されることを求めなければなりません。今、「神の国」に入っていこうではありませんか!

すべては天の御国の領域のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-7 ways to enter into the Kingdom of God!

Dear Kingdom saints!

Jesus said, "Not every one that says unto me, Lord,Lord, shall enter into the Kingdom of Heaven, but he that does the will of my Father which is in Heaven." To enter into the Kingdom of Heaven or God, we must do the will of God.

What is the Kingdom of God?

"Jesus said, My Kingdom is not of this world. If my kingdom were of this world, then would my servants fight, that I be delivered to the Jews, but as it is, My Kingdom is not of this realm."

 
1. The Kingdom of Heaven is not of this world system. Heaven is where King Jesus rules. Heaven is a country and a planet.

 
2. The Kingdom of God and the Kingdom of Satan is invisible (Mt.12:28).
It is invisible but everyone on earth comes under the rule of Jesus or the rule of Satan.

 
3. The word for kingdom is "basileia".
This word means, "royalty" or "rule". It is a place where the King rules. Where Jesus can rule, that is were His Kingdom manifests.

 
4. The Kingdom of God is here now and will be complete in the future when Jesus comes back.

 
5. The Kingdom of Heaven is invisible now, but when Jesus and Hs Kingdom comes down to earth from Heaven, all things of Heaven will be visible.

How to enter into the Kingdom of God?

1. Our righteousness has to exceed the scribes and Pharisees (Mat.5:20).
-Our righteousness must be both outward and inward.
- Our heart motives and heart attitudes is what God sees.
- We are commanded by Jesus to seek the righteousness of Heaven (Mat.6:33). God is Holy and He wants us to be holy.

2. We must do the will of God (Mat.7:21).
- We are not just to seek prophecy, deliverance and miracles. We are to seek to do what is right before God.
- Prayer is not just calling on God. We must choose to walk away from iniquity (Mat.7:23).

 3. We must become like little children (Mat.18:3-4).
- Little children are innocent and also very trusting. As we grow older, we lose the joy that children have.
- Jesus told us to humble ourselves as a little child. Let us not think that we know everything. We need our Father God.
- We must learn to trust our Father God. God is wanting to reveal Himself as our good and kind Father. Our Father will take care of us.

 4. We must learn not to trust in riches only (Mat.19:23-24).
- Money is important but we must learn to trust in God who blesses us.
- We should be rich in good deeds to God and to others. Being rich in heaven is the key to joy in this life.
- Loving money is the greatest deception. We are to love God and serve Him until we enter into Heaven.

 5. We must learn to stop doing anything that will cause us to enter into the Kingdom of Heaven (Mark 9:47).
- When we allow sin to come into our lives, we can start going away from our faith in Jesus.
- What we look at, what we hear, and what we say can cause us to not enter into the Kingdom realm.
- We must choose to guard our thoughts and guard what we listen to.

 6. We enter into the Kingdom through a lot of tribulation (Acts 14:22).
- The word tribulation means trouble and persecution. We must know that we will go through trouble to get into the Kingdom.
- We should rejoice when persecution and trouble comes. We can walk in more of the Kingdom as we choose to bless and not to curse.

 7. We enter into the Kingdom by being born again (John 3:3,5)
- Every human being experiences a human birth. But God wants everyone to experience spiritual birth.
- The spiritual birth is the birth of the inner person. Our spirit is born again but our soul and body is not born again.
- We must enter in to the Kingdom to see and experience the Kingdom of God. God wants to manifest His Kingdom realm to our lives even now!

  We must not just be a citizen of the Kingdom of Heaven. We must choose to enter into the Kingdom of Heaven now! 

Yes, we will go to a country called Heaven after we finish our race on the earth, but we must see the Kingdom power and glory now. 

We must seek for the Kingdom to come, and for the plan of King Jesus to be done in our lives. Lets enter into the Kingdom now!

All for the realm of the Kingdom of Heaven!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?