見出し画像

使徒的・預言的啓示「奇跡を受け取るには!」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる光の子どもたち!

 この季節においてハヌカの祭り、またイエス・キリストの誕生を祝うことは素晴らしいことです。この季節は、神が奇跡を行なうことができるということを覚える季節です! 私たちは神が愛なる方であるというだけではなく、神が今日でも奇跡を行なうことができる方であることを信じます。

なぜでしょう? イエスは、きのうも きょうも、いつまでも、同じであられるからです。私たちは、私たちの人生においてクリスマスの奇跡を信じています。

「奇跡」とは何でしょう? 以下が、イエスが成さったものです。

1.イエスは、水をぶどう酒に変えました。

2.イエスは、人々を癒しました。

3.イエスは、人々から悪霊どもを追い出しました。

4.イエスは、漁業のビジネスを繁栄させるために奇跡的な大漁を呼び起こしました。

5.イエスは、ライ病を患っている人々を癒して きよめました。これは創造的奇跡になります。

6.イエスは、足なえを歩くようにされました。

7.イエスは、嵐を静めました。

8.イエスは、死人を生き返らせました。

9.イエスは、盲人たちの目を開きました。

10.イエスは、耳の聞こえない人々の耳を開き、聞こえるようにされました。

11.イエスは、魚の口にお金が現われるようにされました。

12.イエスは、いちじくの木に命じることによって、その木が枯れるようにとされました。

13.イエスは切り落とされてしまった耳を拾われ、元のところ(その人の耳)に継ぎ合わされました。

14.イエスは水の上を歩かれ、ペテロも同様に歩きました。

 私たちは第2コリント12:12において「使徒としてのしるしは、忍耐を尽くしてあなたがたの間で行われた、しるしと不思議と力あるわざ(奇跡)です」と教えられています。

ヘブル2:4は、「そのうえ神も、しるしと不思議とさまざまの力あるわざ(奇跡)により、また、みこころに従って聖霊が分け与えてくださる賜物によってあかしされました」と言っています。

奇跡の数々は、福音が伝えられた後に伴って ついていきました。

この季節において、神が私たちのために奇跡を行なうのを、私たちはいかにして見ることができるのでしょう?

ガラテヤ3:5は、「とすれば、あなたがたに御霊を与え、あなたがたの間で奇跡を行われた方は、あなたがたが律法を行ったから、そうなさったのですか。それともあなたがたが信仰をもって聞いたからですか」と問うています。

この問いの答えは、奇跡の数々は信仰をもって聞くことによって起こるということです! 信仰こそが、神が私たちの人生に奇跡を行われるのを見るための鍵なのです。私たちの信仰が、奇跡の領域を活性化します。奇跡を、期待しましょう!

では、どのようにして奇跡を受け取るのでしょう?

1.あなたは、あなたのために神に何をして欲しいのでしょう? あなたは何が欲しいのでしょう? あなたの願いは何でしょう?

2.あなたの必要のために、聖書のことばの中にその約束が書かれているかどうかを調べてみましょう。神は聖書の中で、その奇跡をされたでしょうか?

3.神が聖書の中で約束されたものを探し出した後、今度は、その奇跡を行なってくださるよう神に願います。

4.私たちが神に願った後、私たちはそれを「すでに受けた」と信じなければなりません(マルコ11:22〜24)。

5.神が聖書の中で語ってくださった奇跡を、声を出して宣言し語り始めましょう。言いましょう。「この奇跡は起こります!」。

6.あなたが経験していく事柄について、宣言し語り続けてください。イエスは、私たちが語り 信じたものを、私たちは持つに至ると言われました。

7.愛が信仰を燃え立たせる力なので、神の愛にとどまりましょう(ガラテヤ5:6)。信仰は、愛が無くては死んだも同然だからです。

すべては奇跡の神のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation- How to receive miracles!

Dear children of light!
It is wonderful to celebrate the Festival of Hanukkah, and also to celebrate the birth of Jesus Christ in this season. It is a season to remember that God can do miracles! We believe that God is not just a loving God, but He is able to perform miracles even today. Why? Because Jesus is the same yesterday, today and forever. We are believing for a Christmas miracle in our lives. 

What is a miracle? This is what Jesus did.

1. Jesus turned water into wine.2. Jesus healed people.
3. Jesus drove demons out of people.
4. Jesus caused a miraculous catch of fish to prosper a fishing business.
5. Jesus cured and cleansed people with leprosy. This would be a creative miracle.
6. Jesus made the lame walk.
7. Jesus calmed a storm.
8. Jesus raised the dead.
9. Jesus opened blind eyes.
10. Jesus opened deaf ears and made them able to hear.
11. Jesus made money show up in the mouth of a fish.
12. Jesus caused a fig tree to wither by speaking to it.
13. Jesus picked up a ear that was cut off and put it back on the person.
14. Jesus walked on water and so did Peter.

We are told in 2 Corinthians 12:12, "Truly the signs of an apostle were done among you in all patience, in signs, wonders and miracles." Hebrews 2:4 says, "God also bearing them witness, both with signs and wonders, and with divers miracles, and gifts of the Holy Spirit, according to His own will." Miracles followed after the gospel was preached.
How can we see God do miracles for us in this season?
Galatians 3:5 says, "He therefore that ministers to you the Spirit, and works miracles among you, does He do it by the works of the law, or by the hearing of faith?" The answer is that miracles happen by the hearing of faith! Faith is the key to see God do miracles in our lives. Our faith activates the realm of miracles. Expect miracles!

How to receive miracles?
1. What do you want God to do for you? What do you want? What is your desire?
2. Find out if there is a promise in the Word of God for your need. Did God do that miracle in the Bible?
3. After we find out what God has promised in the Bible, then we ask Him to do that miracle.
4. After we ask God, we must believe that we have received it (Mark 11:22-24).
5. Start speaking out the miracle that God said in the Bible. Say, "This miracle will happen".
6. Continue speaking about what you will experience. Jesus said we will have what we say and believe.
7. Stay in the love of God, as love is the power for faith (Galatians 5:6). Faith is dead without love.

All for the God of miracles!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?