見出し画像

使徒的・預言的啓示「イエスは なぜ地上に来られたのでしょうか?」ゲヤス・ローレンス

親愛なる新生した聖徒たちの皆様!

 この季節はイエス・キリストの誕生を覚える、鍵となる季節です。イエスが、聖霊を通して私たちのうちに住むために来られたことも覚えましょう。

私たちはまた、イエスとイエスのことばによって新しく生まれました。

ヨハネの福音書の第1章には、イエスがなぜ来られたのかについて 『7つの啓示』を私たちは見ることができます。

1. イエスは、人間のかたちを取って 神のことばを現わしに来られました(ヨハネ1:14)。

- 「神」は まさに私たちと同じように、実際に「人」となられたのでした。「神」は私たちと、まったく同じような姿になられたのでした。

- 「ことば」は、「person 人」であるのです。イエスは「永遠なる神のことば」であられます。

2. イエスは、見えない神を解き明かすために来られました(ヨハネ1:18)。

- 誰も神を見た者はいませんが、私たちは今、イエスの人生において神を見ることができます。

- 私たちはイエスの人生を見ることによって、神が本当にどのような方であるかを知ります。

- 私たちは、イエスが「神」であられることを知っています。私たちはイエスが死んで、そして よみがえられ、天に昇られたことも 知っているからです。これは数々の証拠によって立証できる、記録されている歴史でもあります。

3. イエスは、世の罪を取り除くために来られました(ヨハネ1:29)。

- 「神」は 私たちを愛するあまり、人間となられて、私たちの罪を取り除くために死んでくださったのでした。

- 神は、堕落以前のアダムとエバのうちに住まわれたように、人間の中に住むためにもう一度来ることができるよう、罪が取り除かれることを願ったのでした。

- イエスこそ、「神の小羊」であられます。私たちの罪のための「いけにえ」は、すでに捧げられました。罪を取り除くための「いけにえ」は、もう必要ないのです。神は私たちのうちに住むことができます。

4. イエスは、人間に臨まれる聖霊の回復を現わすために来られました(ヨハネ1:32)。

- 聖霊は、天から鳩のようにイエスの上に臨まれました。

- 聖霊は、私たちが自分の人生をイエスに捧げるにしたがって、私たちにも臨んでくださいます。

5. イエスは、聖霊によって私たちをバプテスマするために来られました(ヨハネ1:33)。

- 聖霊のバプテスマは、ただイエスのためだけのものではありませんでした。聖霊のバプテスマは、私たちのためでもありました。

- 私たちは新しく生まれる時に聖霊を受け、そして聖霊に満たされ得ます。

- 私たちは霊、魂と体において、聖霊で完全に満ちあふれることも可能です。

6. イエスは、人間がどのようにして「開いた天」を持つことができるのかを現わされました(ヨハネ1:51)。

- 神の御使いたちが、人の子の上を上ったり下ったりしていました。イエスは、開いた天を持っておられました。

- イエスは「神」であられた方でしたが、人間として動いておられました。イエスが成されたことを、イエスはなぜ成されたのでしょう? イエスはご自身の人生に、開いた天を持っておられたからです。

- 私たちもイエスのようになるように召されており、またイエスが地上で成された わざを行なうように召されています。どのようにしてでしょうか? 開いた天の下にいることによってです。

7. イエスは、アダムとエバが失ったものを明らかにするために来られました。

- イエスは神がどのような方であるかを現わしただけではなく、イエスは「回復した人間」が、どのような者であるかを現わしに来られたのでした。

- 私たちは、神が私たちを造られた本来の姿 (人) になるように召されています。私たちは、「体」の中に住む「霊の存在」なのです。

- 私たちは聖霊の力によって、開いた天の下に歩むことができます。「神の国」は、私たちに来ることができます。私たちが神の みこころに従っているからです!

皆さんは、皆さんが どのような者であるかを (誰であるかを) 知っているでしょうか?
新しく生まれた 聖霊に満たされた信者として何ができるのか、皆さんは知っているでしょうか?
神が人間を造られた理由を、皆さんは本当に知っているでしょうか?

イエスが地上にもたらしに来られた回復を理解する時が来ました。神の家に 真になる時が来ました。

すべてはキリストの似姿のために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-Why did Jesus come to earth?

Dear born again saints!
  This is a key season to remember the birth of Jesus Christ. Let us also remember that Jesus has also come to live in us through His Holy Spirit. We were also born again through Jesus and His Word. 

In the first chapter of the gospel of John, we see 7 revelations of why Jesus came. 

1. Jesus came to manifest the Word of God in human form (v.14).    

- God actually became flesh, just like us. God looked just like us.    

- The Word of God is a person. Jesus is the eternal Word of God. 

2. Jesus came to reveal the invisible God (v.18).   

- No one has ever seen God, but now we see God in the life of Jesus.    

- We know who God really is by looking at the life of Jesus.    

- We know Jesus is God because we know that Jesus died, and also rose again and ascended to Heaven. This is recorded history which is full of evidence. 

3. Jesus came to take away the sin of the world (v.29).    

- God loved us so much that he became man and died to take away our sins.

- God wanted sin to be gone, so that He can again come to dwell in a human being as He did in Adam and Eve before the fall.    

- Jesus is the Lamb of God. The sacrifice for our sin is already done. There are no more sacrifices needed. God can live in us. 

4. Jesus came to reveal the restoration of the Holy Spirit on a human being (v.32).    

- The Holy Spirit came upon Jesus as a dove from Heaven.    

- The Holy Spirit also comes to us as we give our life to Jesus. 

5. Jesus came to baptism us with the Holy Spirit (v.33).    

- The baptism of the Holy Spirit was not just for Jesus. It was also for us.     

- We received the Holy Spirit when we are born again, and can be filled with the Holy Spirit.    

-  We can be absolutely full of the Holy Spirit in spirit, soul and body. 

6. Jesus revealed how a human being can have an open heaven (v.51).    

- The angels of God were ascending and descending on the son of man. Jesus had an open heaven.    

- Jesus was God but operating as a man. Why did Jesus do what He did? He had an open Heaven over His life.    

- We are also called to be like Jesus, and do the works He did on the earth. How? By being under an open Heaven. 

7. Jesus came to reveal what Adam and Eve lost   

- Jesus did not just reveal who God is, but He came to reveal what a restored human being looks like.    

- We are called to be the person who God created us to be. We are spirit beings that live in a body.    

- We can walk under an open Heaven through the power of the Holy Spirit. The Kingdom can come to us because we obey the will of God!

Do you know who you are? 
Do you know what you can do as a born again, Spirit filled believer?
Do you really know why God created human beings? 

It is time to understand the restoration that Jesus came to bring to earth. It is time to truly become the House of God. 

All for the image of Christ!
apostle Gaius lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?