見出し画像

使徒的・預言的啓示「主の臨在で満ちあふれるには!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 喜びに満ちあふれている聖徒の皆様!

 主が私たちに喜び祝うよう お命じになった仮庵の祭りを、私たちは最近祝い終えたばかりです!喜びは、主から私たちが日々いただく力の鍵であります。喜びは御霊の実の一つであります。私たちは主から 「のみ 」臨む、私たちの喜びを保つことを学ばなければなりません。

 ヨハネ1:14は、「ことばは人となって、私たちの間に住まわれた。私たちはこの方の栄光を見た。父のみもとから来られた ひとり子としての栄光である。この方は恵みと まことに満ちておられた」と言っています (新改訳「まこと」。英訳は「truth」。「真理」という意味も持つ)。

1. 「ロゴス」(ことば) が、人となったのでした。

- 「神のことば」が、肉のからだの中に住んでいたのでした。「神の子」が、人間のからだの中におられたのでした。

- 信者として私たちは、人間のからだの中に住む霊の存在です。私たちのうちにおられる聖霊は、肉体の中に住んでおられるのです。

- 「神のことば」は 私たちの肉体の中で、また私たちの肉体を通して現われなければなりません。イエスは、私たちを通して生きておられます。

2. 「栄光」は、「満ち満ちた恵み」として現われます。

- 弟子たちは「イエスの栄光」を見ました。イエスの栄光とは何でしょう? それは第一に 満ち満ちた恵みでした。

- 「恵み」はギリシャ語の原語で「charis」で、「好意」あるいは「贈り物・賜物」という意味さえも持ちます。聖霊はイエスの肉体の中で、またイエスの肉体を通して動いておられたのでした。

- 私たちも、私たちのうちに聖霊がおられます。聖霊は、私たちを通して生きたいと願っておられます。

3. 「栄光」は、「満ち満ちた真理」として現われます。

- 神の恵みと神の真理は、一緒に働きます。みことばと御霊は、一緒に働かなければなりません。

- 神の力が現われるのを見るためには、私たちは聖書のことばに対し信仰を持っていなければなりません。信仰は、聖霊の賜物の力を活性化させます。

- 私たちが神の力のうちに動き続けるためには、私たちはイエスのご人格のリアリティーを経験しなければなりません。

 私たちは、私たちのうちで (イエスがどのような方であるのかを表わす) イエスの満ち満ちた本質でいっぱいにならなければなりません。

イエスの愛、平安、喜びや聖さは経験されなければなりません。これは頭で理解する経験ではありません。私たちは満たされなければなりません!

【イエスの臨在で満たされるには!】

1. 主の愛で満たしてくださるよう、主に願いましょう。経験するまで待ちましょう。

- 私たちがイエスに自分の心を明け渡すにしたがい、イエスの愛が私たちを満たしていきます。

- 皆さんの思い煩いをみなイエスに渡し、イエスに皆さんを満たすようにさせましょう。

2. 主の喜びと平安で満たしてくださるよう、主に願いましょう。

- 主の喜びは、私たちの力です。この喜びは、人々や物から受けることは出来ません。

- イエス以外に自分を幸せにすると皆さんが考えるものは、どんなものでも悔い改め、それを無きものにしましょう。

- 私たちが、私たちの心の中で主の喜びと つながる時、イエスの力は私たちのうちに戻ってきます。

3. 私たちが恵みと まこと・真理で満ちあふれている時、私たちは自由を見出します。

- 恐れや他の物に対する愛から 皆さんの心に主が自由をもたらすようにとさせましょう。

- 私たちがイエスで満ちあふれている時、自由が来ます。イエスの臨在の中で安息しましょう。

すべてはイエスの満ち満ちた本質のために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to be full of the presence of the Lord! 

Dear joyful saints!

 We have just finished the Feast of Tabernacles where the Lord commands us to rejoice and celebrate! Joy is a key to our daily strength from the Lord. Joy is one of the fruits of the Spirit of God. We must learn to keep our joy that comes ONLY from the Lord.

 John 1:14 says "And the Word was made flesh, and dwelt among us, and we beheld His Glory, the Glory as of the only begotten of the Father, full of grace and truth". 

1. The Logos was made flesh   

- The Word of God was living in a flesh body. The Son of God was in a human body.    

- We as believers are spirit beings that live in a human body. The Holy Spirit in us lives in a physical body.   

- The Word of God must manifest in and through our physical body. Jesus lives through us. 

2. The Glory manifest as fullness of grace   

- The disciples beheld the glory of Jesus. What is it? It first was fullness of grace.    

- Grace is "charis" which means favor or even a gift. The Holy Spirit was moving in and through the physical body of Jesus.    

- We also have the Holy Spirit in us. The Holy Spirit wants to live through us. 

3. The Glory manifests as fullness of truth   

- The grace of God and the truth of God works together. The Word and Spirit must function together.    

- To see the power of God manifest, we must have faith in the World of God. Faith activates the power of the gifts of the Holy Spirit.   

- We must experience the reality of the character of Jesus to keep us moving in the power of God.      

  We must become full of who Jesus is in us. The love, peace, joy and holiness of Jesus must be experienced. It is not a mind experience. We must be full!

How to be full of the presence of Jesus!

1. Ask the Lord to fill you with His love. Wait until the experience.    

- The love of Jesus will fill us as we surrender our hearts to Him.    

- Cast all your anxieties to Jesus and let Him fill you.

2. Ask the Lord to fill you with His joy and peace.   

- Joy of the Lord is our strength. This joy can not be received from people or things.   

- Whatever you think that will make you happy outside of Jesus, repent of it and destroy it.   

- The power of Jesus comes back to us when we connect with the joy of the Lord in our hearts. 

3. When we are full of grace and truth, we find freedom.    

- Let the Lord bring freedom in your heart from fear and love for other things.    

- Freedom comes when we are full of Jesus. Rest in the presence of Jesus. 

All for the fullness of Jesus!

apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?