見出し画像

使徒的・預言的啓示「安息と祝福の年に入るには(シェミッター Shemittahの年)! ゲヤス・ローレンス

親愛なる祝福された聖徒の皆様!

 仙台と東京に行くミニストリー旅行のために祈ってくださったすべての方々に感謝を申し上げたいと思います。

人生において直面するすべての戦いにどのようにして打ち勝ち、また宗教の霊にどのようにして打ち勝つのかについて教える、素晴らしい時を持つことができました。そう、これは私たちの日常生活において勝利する時であるのです。

 今週の日曜、私はチャーチ・オブ・プレイズ東京で、今年が「シェミッター Shemittah の年」であることを分かち合いました(レビ25:1〜7, 18〜22を読みましょう)。今年は、神が私たちに増加を与えるのを私たちが見る「安息の年」であります。

「安息の年」とは何か?

- これは土地や、また人々や彼らが飼う動物たちのための「安息の年」のことを指します。
- 安息の年の間、人々は畑で働いたり、あるいは組織だった収穫をしてはなりませんでした。
- 彼らが必要としていた食べ物は畑から、自然に生え出たものだけを人々は取らなければなりませんでした。
- 貧しい人々や在留異国人を含め、人々は畑から自然に生え出たものを集め、神の寄留者になることができました(出23:10〜12)。
- 土地と人々と家畜は休みを得ました。
- 人々は耕したり、種を蒔いたり、収穫すらも出来ませんでした。普段する仕事は、やめなければなりませんでした。
- 個人の負債も、「安息の年」には帳消しにされました(申15:1〜11)。
- 奴隷たちも自由にされました。
- 人々は貧しい人々、また奴隷たちと惜しみなく物を分かち合わなければなりませんでした。
- 「安息の年」は、祭司たちが申命記の書を民全員に読んで説明した「バイブル・カンファレンス」の機会でもありました(申31:9〜13)。
- 新しい年を迎え入れるため、聖書の朗読は仮庵の祭りの間にされなければなりませんでした。
- 自分たちの日常の必要のために人々が神に信頼するためには たくさんの信仰が必要となるので、彼らには聖書のことばが必要でした(ローマ10:17)。
- 神は土地が必要としていた安息を与えるために、イスラエル人を70年もの間、バビロンへの捕囚に送り出されました(2歴代誌36:21)。
- 私たちが神から盗んだものはどんなものでも、私たちは自分の手元に置いたり、楽しむことは決してできません。

この「安息の年」に、新しい契約にある信者として、私たちは何をしなければならないのしょう?

1. これは3年間ももつ、私たちが蒔いたすべての種を主が祝福したいという年です(2024年の9月まで もつ)。
2. 私たちは主にあって安息することを学ばなければなりません(ヘブル4:11)。私たちの信仰は増加しなければなりません。
3. 私たちは自分の恐れと心配の人生に打ち勝たなければなりません(1ペテロ5:7)。
4. 私たちは主を、「収穫の主」として見る必要があります(ルカ10:2)。
5. 私たちはすべての人を赦し、また主にフォーカスしなければなりません(マタイ6:12)。罪は負債、借りて負っているものです。
6. イエスのように、惜しみなく与える人になりましょう。
7. 毎日、聖書のことばを読んで養われましょう。神のみことばは、神の種であります。
8. 私たちが献金しなければならない十分の一献金と捧げものでもって、神から盗むことをやめなければなりません(マラキ3:8〜12)。
9. 主が私たちの人生や家族、ビジネス、また私たちの教会さえも祝福することを期待する必要があります。

今年は、主が私たちの家に安息し留まる年です。
自らへりくだり、主がご自身の恵みを私たちに注ぐことを許していこうではありませんか! 主は私たちを祝福したいと望んでおられます!

すべてはイエスとイエスの祝福のために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to enter into the Year of Rest and Blessings(Shemittah)!

Dear blessed saints!
 I want to thank everyone who prayed for my trip to Sendai and Tokyo. It was a wonderful time teaching on how to overcome every battle in life, and also teaching on how to overcome the religious spirit. Yes, it is time for us to be victorious in our daily life. 

 I shared in Tokyo Church of Praise on Sunday that this is a Shemittah Year (Read Leviticus 25:1-7, 18-22). It is a year of rest where we see God give us increase. 

What is the Year of Rest?

-  This is the year of rest for the land, the people, and their animals. 

-  During the Sabbath Year, the people were not to work the fields or have organized harvests.

-  The people were to take from the fields the food they needed as it grew of itself. 

-  The people, including the poor and the aliens, could gather from the fields and be God's guests (Ex.23:10-12). 

-  The land, people and the farm animals rested. 

-  The people could not plow, sow, or even harvest. Normal duties had to stop.

-  Personal debts were also remitted during the Sabbath Year (Dt.15:1-11).

-  The servants were also set free.

-  The people were to share with generosity with the poor and with their servants. 

-  The Sabbath Year was also the occasion for a "Bible conference" when the priests read and explained the book of Deuteronomy to all the people (Dt.31:9-13).

-  The reading was to be done during the Feast of Tabernacles to usher in the new year. 

-  It would take a lot of faith for the people to trust God for their daily need so they needed the Word of God (Rom.10:17).

-  God sent Israel into Babylonian exile for seventy years in order to give the land the rest it needed (2 Churon.36:21).

-  Whatever we rob from God, we can never keep and enjoy ourselves. 

What must we do as New Covenant believers during this Year of Rest?

1. This is the year where the Lord wants to bless all of our seeds sown which will last for three years (until September, 2024). 

2. We must learn to rest in the Lord (Hebrews 4:11). Our faith must increase. 

3. We have to overcome our life of fear and worry (1 Pet.5:7).

4. We need to see the Lord as the Lord of the Harvest (Luke 10:2).

5. We need to forgive everyone and focus on the Lord (Matthew 6:12). Sin is a debt, something owed. 

6. Become a generous giver like Jesus. 

7. Feed on the Word of God daily. The Word of God is the Seed of God. 

8. We need to stop robbing God with our tithes and offerings (Malachi 3: 8-12)

9.  We need to expect the Lord to bless our lives, families, business and even our churches. 

 This is the Year where the Lord will rest upon our house. Lets humble ourselves and allow the Lord to pour out His grace upon us! The Lord wants to bless us!

All for Jesus and His blessings!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?