見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちは時のしるしを見分けているでしょうか?」ゲヤス・ローレンス

祝い楽しんでおられる聖徒の皆様!

 神の御国がこの地上で拡大することができるよう、揺り動かし得るものはすべて主が揺り動かしておられるのを、私たちは目にしている祝いの季節にいま入っています。

王イエスと神の国の権威を止めることは、誰にもできません。イエスは言われました。「そんなによく、空模様の見分け方を知っていながら、なぜ時のしるしを見分けることができないのですか。悪い、姦淫の時代はしるしを求めています。しかし、ヨナのしるしのほかには、しるしは与えられません」(マタイ16:3〜4)。

 主は私たちに、私たちが新しい季節に移り入っていることを知って欲しいと願っておられます。上記の「時」と訳されている言葉の、ギリシャ語の原語は「Kairosカイロス」です。

「Kairosカイロス」という言葉は、「神によって定められた ある特定の時」を意味します。イエスが地上に来られた「カイロスの時」は、あらかじめ計画されていました。

天の父はご自身が介入し、季節を変える「カイロスの瞬間」を用意されています。主はすべての季節においてご自身が成さっておられることを、私たちに見分けて欲しいと願っておられます。

以下が、神によって定められた「カイロスの瞬間」を見分けて動くための7つの鍵です:

1.私たちは霊的姦淫を犯すことをやめることによって、カイロスの瞬間を見分けなければなりません(マタイ16:1〜4)。 

−私たちがイエスのものであっても、私たちがサタンの声やこの世の声を愛しているなら、私たちは霊的姦淫を犯していることになります。 

−私たちは善と悪を見分けることができるよう、イエスとその真理を愛することを選ばなければなりません。

2.私たちはお金や祝福を願い求めるよりも、見分ける力を主に願い求めなければなりません(1列王記3:9〜14)。 

−私たちが知恵と見分ける力を日々神に願い求める時、神は私たちに富と長寿と勝利の人生を与えてくださいます。

3.私たちは聖霊からのメッセージを霊的に見分け判断しなければなりません(1コリント2:12〜16)。 

−私たちは聖霊がうちにおられるので、みことばもしくは神から来ているメッセージを分かっていなければなりません。 

−この世に存在する制度はサタンによって支配されているので、私たちは何が正しいかを見分けることができるよう、聖霊に耳を傾けなければなりません。

4.私たちは主の御からだをわきまえなければなりません(1コリント11:29)。 

−キリストの御からだの器官として、私たちはイエスが語り、行なっていることを見分けなければなりません。 

−教会は聖霊に聞き、また使徒たちや預言者たちが語っていることを聞くように召されています(エペソ2:20、3:5)。

5.私たちは様々な霊を見分けなければなりません(1コリント12:10)。 

−私たちは悪霊の霊、人間の霊や御使いの霊を見分けなければなりません。私たちはすべての霊をためすようにと教えられています(1ヨハネ4:1)。聖霊は私たちを助けてくださいます。 

−サタンや悪霊どもは人々の思いに語りかけ、そうして人々は他の人々にそれを語っていきます。私たちは霊どもをためさなければなりません。

6.私たちは自分の心や思いを見分けることができるよう、みことばを本当に知らなければなりません(ヘブル4:12)。 

−私たちの思いにあるみことばは、悪霊どもや人々から来る偽りを見分けるのを助けてくれます。私たちが偽りを信じるなら、それは私たちを滅ぼします。 

−真理と偽りは一緒に歩むことはできません。私たちは、みことばの真理によって偽りを明らかにしなければなりません。

7.私たちはみことばの堅い食物を食すことによって成熟を目指さなければなりません(ヘブル5:14)。 

−この聖句は、私たちが良いものと悪いもの両方を見分けるために、感覚を訓練することができると教えています。 

−私たちのうちにおられる聖霊の助けによって、私たちの思いと心も見分けることを学ぶことができます。私たちは、聖霊に助けを願い求めなければなりません。

 2020年は、主の新たな栄光が地上に現われることができるよう、ご自身が揺り動かすことのできるものはすべて揺り動かしていくとイエスが語ることによって始まりました。主はご自身の教会と地上さえも、きよめ始めました。平和と義が支配できるよう、主はご自身の祝福を国々に解き放ちたいと願っておられます。

「カイロスの瞬間」を見分け、教会とイスラエルを通して、主がすべての国々を祝福すると信じようではありませんか! 「時」が来ました!

すべては地上における御国のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-Are we discerning the signs of the times?

Dear celebrating saints!

   We are now in the season of celebration as we see the Lord shake all things that might be shaken, so that His Kingdom can increase upon the earth. 

No one can stop King Jesus and His Kingdom authority. Jesus said, "...You know how to interpret the appearance of the sky, but you cannot interpret the signs of the times. An evil and adulterous generation seeks for s sign, but no sign will be given to it except the sign of Jonah..." (Matthew 16:3-4). 

   The Lord is wanting us to know that we are moving into a new season. The "times" in the Greek is "Kairos". The word Kairos means a certain time that has been ordained by God.  The Kairos time that Jesus came to earth was planned before. 

The Father has Kairos moments where He steps in and changes seasons. The Lord wants us to discern what He is doing in every season. 

   Here are 7 keys to move to discern  the Kairos moment chosen by God.

1. We must discern the Kairos moment by stop committing spiritual adultery (Mt.16:1-4).    

- When we belong to Jesus, but if we are in love with Satans voice, and the worlds voice, we are committing spiritual adultery.    

- We must choose to love Jesus and His truth, so that we can discern good from evil. 

2. We must ask the Lord for discernment more than we ask for money or blessings (1 Kings 3:9-14).    

- When we ask God everyday for wisdom and discernment, God gives us wealth, long life and a life of victory. 

3. We must spiritually discern the message from the Holy Spirit (1 Cor.2:12-16).   

- We have the Holy Spirit so we should know the messages that is coming from the Word or God.    

- The world system is ruled by Satan, and we must listen to the Holy Spirit so that we can discern what is right.

4. We must discern the Lord's body (1 Cor.11:29).    

- We as the members of the Body of Christ must discern what Jesus is saying and doing.    

- The church is called to listen to the Holy Spirit and listen to what the apostles and the prophets are saying (Ephesians.2:20; 3:5). 

5. We must discern the spirits (1 Cor.12:10) .  

- We must discern demon spirits, human spirits and angel spirits. We are told to test every spirit ( 1John 4:1). The Holy Spirit will help us.    

- Satan and demons communicates to peoples minds and then people communicate it to other people. We must test the spirits. 

6. We must really know the Word of God so that we can discern our own hearts and thoughts (Heb.4:12).    

- The Word of God in our mind helps us to discern lies from demons and people. When we believe a lie, it will destroy us.    

- The truth and lies can not walk together. We should expose the lies by the truth of the Word of God. 

7. We must become mature by eating the Strong Meat of the Word (Heb.5:14).    

- This verse says that we can exercise our senses to discern both good and evil.    

- Our mind and also our heart can learn to discern by the help of the Holy Spirit in us. We have to ask the Holy Spirit for help.       

2020 started by Jesus saying that He will shake everything He can so that His new Glory can manifest on the earth. The Lord started cleansing His church and even the earth. 

The Lord is wanting to release His blessings to the nations, so that peace and righteousness can rule. 

Let us discern the Kairos moment, and believe that the Lord will bless every nation through the church and Israel! The Time has come!

All for the Kingdom on earth!

apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?