見出し画像

毎週のメッセージ「患難に打ち勝ち、神の栄光を受け取るための5つのステップ!」 ゲヤス・ローレンス

親愛なる 打ち勝っておられる聖徒の皆様!

 私は仙台の使徒的センターにおいて「神の油注ぎ」について教える機会を与えられ、素晴らしい時を持ちました。

「神の油注ぎ」は五感で感じることができ、移すこともできます。主がその力を私たちの人生に増し加えてくださるのを見るために 私たちが聖書的ステップを踏むにしたがって、「神の油注ぎ」を増幅することができます。

神の力に関して聖書が教える鍵は、理解されなければなりません。神の力は自然界における電気のようなものであるからです。私たちは、その力をどのように用いればよいのかを知っていなければなりません。

 私たちはサタンによってテストされる季節にいます。また7月30日(アヴ9日)まで、私たちはサタンが来て 私たちの人生を滅ぼすことを本当に許したくはないのです。

さて、患難を経験している時、私たちは何をすればよいのでしょう? 使徒パウロは、自分の患難の中で おのれは歓喜していると言いました(ローマ5:3。NASB訳)。

「患難」と訳されている言葉は、ギリシャ語の原語の「thlipsis」で、「プレッシャー、重荷、迫害、苦難」を意味します。サタン、悪霊どもや私たち自身の肉は、私たちにプレッシャーや重荷を持つようにさせ得ます。

そこで私たちは困難に直面している時、何をすればよいのでしょう? 使徒パウロは私たちに、患難に直面しているとき何をすればよいのかを教えています。

以下が、「私たちが神の栄光を受け取ることができるよう、患難が私たちの人生に生み出す5つの事柄」です:

1.私たちは自分の患難にあって、大いに喜ばなければなりません(ローマ5:3)。

 −私たちは、なぜ大いに喜ぶのでしょう? まず初めに私たちが、自分の信仰において成長していくからです。

 −イエスは、患難は、私たちのうちに蒔かれた みことばのゆえに来ると教えました(マルコ4:17)。患難は、聖書に対する私たちの信仰をテストします。

2.私たちが大いに喜ぶのは、患難が私たちのうちに「忍耐」を働かさせるからです(ローマ5:3)。

 −「忍耐」と訳されている言葉は、ギリシャ語の原語の「hupomone」で、「私たちが信じているものを続けること to continue with what we believe」を意味します。状況の数々は、私たちが信じているものを変えるべきではありません。

 −「忍耐」が私たちのうちにあって完全になる時、聖書は、私たちが何一つ欠けたところのない、完全な者になると教えています(ヤコブ1:4)。

3.忍耐の後、私たちは「信頼に足る人格」を生み出すことになります(ローマ5:4)。

 −この聖句で使用されているギリシャ語の原語は「dokime」で、「経験に裏打ちされた証拠を提示すること providing proof by experience」を意味します。これは私たちが承認されたことを意味します。

 −私たちは神によって承認されなければなりません。神が私たちを信頼できるからです。私たちはイエスをまず初めに信頼しますが、そうしてのち 私たちは神から信頼されなければなりません。

4.私たちの人格が神の承認を得た後、私たちは今度「希望」を持ちます(ローマ5:4)。

 −「希望」と訳されている言葉のギリシャ語の原語は「elpis」です。この言葉は「何か良い事が起こることを私たちが予期し、期待している we anticipate and expect something good to happen」ことを意味します。

 −ローマ5:2においてパウロは、「私たちは神の栄光を期待し、大いに喜んでいます we rejoice in hope of the glory of God(KJV, NKJV訳)」と言いました。

  私たちは「信仰」から「忍耐」へと進み、そうして「信頼に足る人格」へと進んだのです。私たちは今や「神の栄光」を期待できます。

5.最後のステップは、聖霊による「私たちの心のうちにある神の愛」です(ローマ5:5)。

 −「神の愛」こそが、最も優れた道です(1コリント12:31。NIV訳)。信仰と希望と愛が、いつまでも残る3つのものです。しかし、「愛」が最も偉大な力なのです。

 −「神の愛」が私たちの心のうちにある時、「神の栄光」は私たちの人生にとどまることができます。「神の愛」と「神の栄光」は同じなのです!

 −神は私たちを、どのようにしてイエスの愛のうちに歩むのかを学ぶよう導いてくださっています。神の臨在にとどまることによって、私たちは神の愛のうちにとどまらなければなりません。

 私はマイカ・ローレンス師と共に8月2日と8月3日、沖縄で最初の使徒的センターを開くことを発表する恵みに興奮しています。沖縄で私は「油注ぎの原則」について教える予定です。

 この季節は教会が神の祝福の中で立ち上がるのを見ることができるよう、神からさらなる力を受け取るための まさに鍵となる季節です。神の栄光の新しいレベルを経験するために準備しようではありませんか!

すべては神の栄光のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message- 5 steps to overcome tribulation and receive the Glory of God!

Dear overcoming saints!

I had a wonderful time in SendaiApostolic Center as I taught on the anointing of God. The anointing of God is tangible and it can be transferred.

The anointing of God can be increased as we take the Biblical steps to see the Lord increase His power on our lives.

The Biblical keys of the power of God must be understood, because the power of God is like electricity in the natural. We must know what to do with the power.

 We are in a season of being tested by Satan, and until 7/30 (AV 9) we really do not want to allow Satan to come and destroy our lives. What do we do during tribulation? Apostle Paul said that he exults in his tribulations (Romans 5:3).

The word tribulation is "thlipsis", which means "pressure, burdens, persecution and trouble". Satan, demons,people, our own flesh can cause us to have pressures and burdens. So what do we do during hard times? Apostle Paul tells us what to do during tribulation.

Here are 5 things tribulation will produce in our lives so that we can receive the Glory of God;

1. We must rejoice in our tribulations (Rom.5:3).

- Why do we rejoice? Because we grow in our faith first.

- Jesus said that tribulation comes because of the Word of God that was sown into us (Mark 4:17). Tribulation tests our belief of the Bible.

2. We rejoice because tribulation works in us patience (Rom.5:3).

- The word "patience" is "hupomone", which means to continue with what we believe. Circumstances should not change what we believe.

- When patience becomes complete in us, the Bible says that we will be complete and lack nothing (James 1:4).

3. After patience, we produce trustworthy character (Romans 5:4).

- The word here is "dokime" which means "providing proof by experience". It means that we become approved.

- We must become approved by God because He can trust us. We trust Jesus first, but we must then be trusted by God.

4. After approval of our character, we then have hope (Rom.5:4).

- The word for hope is "elpis". This word means that we anticipate and expect something good to happen.

- In Romans 5:2, Paul said that "we rejoice in hope of the glory of God". We went from faith to patience and then to trusted character. Now we can expect the Glory of God.

5. The final step is the love of God in our hearts through the Holy Spirit (Rom.5:5).

- The love of God is the most excellent way (1 Cor.12:31). Faith, hope and love are the three things that remain. But love is the greatest force.

- When the love of God is in our hearts, the Glory of God can remain in our lives. Love of God and the Glory of God is the same!

- God is leading us to learn how to walk in the love of Jesus. We must stay in the love of God by staying in His presence.

I am excited to announce that I will be doing the first Apostolic Center in Okinawa on 8/2 and 8/3 with Micah Lawrence.

I will be teaching on the "principles of the anointing". This really is a key season to receive more power from God so that we can see the church rise up in the blessings of God. Lets get ready for. a new level of the Glory of God!

All for the Glory of God!

apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?