見出し画像

積極的休養と消極的休養

#スリランカ #ダンブッラ  #トロピカルリゾートホテル #スリランカカレー #ビュッフェ

#ショートストーリー  #発想  #考え #毎日
#積極的休養と消極的休養のバランス大切だよね!

海外に行ったり、BBQ行ったり、ディズニーワールドに行ったり、するのは積極的休養ですよね!これらも脳も活性化するし大切ですよね!
そして、それらと対照的にゆっくーりお風呂に入ったり、スーパー銭湯でゆっくりするのは消極的休養ですよね。これらをヤジロベーにバランスすることで、心と身体のバランスとれるよね。昔高校の先生を言っていたことが、最近ようやく体感を持って理解出来た気がしました(笑)というわけで、引き続き休養も楽しみながら人生を楽しんで行きましょう!

#EastKoganei #Sri Lanka #Dambulla #Tropical Resort Hotel #Sri Lankan curry #Buffet

#shortstory #ideas #thoughts #everyday
#It's important to balance active and passive rest!

Going abroad, going to BBQs, going to Disney World, etc. are active rest! These are also brain stimulating and important!
And in contrast to these, taking a leisurely bath or relaxing in a super public bath is passive rest, isn't it? Balancing these things in a yajirobe way will help you balance your mind and body. I finally understand what my high school teacher used to say, and I feel like I understand it with my own body and mind (laugh)!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?