[和訳]Levitate TwentyOnePilots

歌詞

[Chorus]
Oh, I know how to levitate up off my feet
ああ、僕は浮き上がる方法を知ってるよ
And ever since the seventh grade I learned to fire-breathe
あと火を吹く方法も知ってる、中1のときに学んだんだ
And though I feed on things that fell
落ちた食べ物を食べる方法も知ってる
You can learn to levitate with just a little help
ちょっとした手助けで空中浮遊できるよ
Learn to levitate with just a little help
少しの手助けで空中浮遊さ

[Bridge]
Come down, come down

降りてこい
Cowards only come through when the hour's late
臆病者は遅い時間にしか来ない
And everyone's asleep, mind you
みんなが寝ている時間にね
Now show up, show up
さあ、姿を現せ
I know I shouldn't say this
こんなことを言うべきでないことは分かっている
But a curse from you is all that I would need right now, man
けど、お前から受ける呪いが、今の僕には必要なんだ。
Come down, come down
降りてこい
Cowards only come through when the hour's late
臆病者は遅い時間にしか来ない
And everyone's asleep, mind you
みんなが寝ている時間にね
Now show up, show up
さあ、姿を現せ
I know I shouldn't say this
こんなことを言うべきでないことは分かっている
But a curse from you is all that I would need right now, man
けど、お前から受ける呪いが、今の僕には必要なんだ。

[Verse]
Danger in the fabric of this thing I made

僕が作った生地には危険が潜んでる
I probably shouldn't show you, but it's way too late
見せないほうがいいかも、もう遅い時間だし
My heart is with you hiding, but my mind's not made
僕の心はお前といるけど、僕の頭はまだ決断できてない
Now they know it like we both knew for some time I'd say
僕たちが前から知ってたように、彼らもそれを知っている
They're smirking at fresh blood, they're circling above
彼らは鮮血に微笑み、空を旋回している
But this is not enough, yeah, this is not what you thought
でもこれだけじゃ十分じゃない、これはお前が考えていたのとは違う
No, no, we are not just graffiti on a passing train
僕たちは通過していく電車に書かれた落書きではない
I got back what I once bought back
僕が前に買ったものを取り戻す
In that slot, I won't need to replace
そのスロットなら、僕は交換する必要がない
This culture is a poacher of overexposure, not today
日に当たり過ぎたものを密猟する文化、今日じゃない
Don't feed me to the vultures, I am a vulture who feeds on pain
僕をハゲタカの餌にしないで、僕は痛みを餌にするハゲタカだよ
Sleep in a well-lit room, don't let the shadow through
明るい部屋で眠り、影を通さない
And sever all I knew, yeah, sever all
そして僕が知っている全てを断ち切る
I thought I could depend on my weekends
週末は冷たい床で寝ているから
On the freezing ground that I'm sleeping on
頼りになると思っていたんだ
Please, keep me from, please keep me down from the ledges
僕を棚から遠ざけてほしい
Better test it, wooden wedges under doorways
ドアの下の木製のストッパー
Keep your wooden wedges under doors
ドアの下の木製のストッパーはそのままで
Chorus, verse, chorus, verse, now here comes the eight
コーラス、バース、コーラス、バース、ここからは8番だ
Wait, habits here too, you’re the worst, your structure compensates
待て、ここにも最悪な習慣がある。保険を掛けようとする体質
But compensation feels a lot like rising up to dominate by track two
でもこの保険は2曲目で優位に立つためにしてるように感じる
At least they all know all they hear comes from a place
少なくとも彼らはみな聴こえる音全てある場所から来ていることを知ってる

[Chorus]
Oh, I know how to levitate up off my feet
ああ、僕は浮き上がる方法を知ってるよ
And ever since the seventh grade I learned to fire-breathe
あと火を吹く方法も知ってる、中1のときに学んだんだ
And though I feed on things that fell
落ちた食べ物を食べる方法も知ってる
You can learn to levitate with just a little help
ちょっとした手助けで空中浮遊できるよ
Learn to levitate with just a little help
少しの手助けで空中浮遊さ

[Outro]
Welcome to Trench
Trenchにようこそ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?