見出し画像

【和訳】Nevermind/Knox

Handprints in the concrete, just walked past it
Heart-shaped with an "R+K", my head's a disaster
It's you
Why am I acting like I'm glued to the mattress?
Maybe I'm stupid and dramatic
But I don't know what to do
ただ通りすがりに見たコンクリートについた手形みたいだ
頭の中は大混乱さ、心がR+Kの形になったみたいで
君のせいさ
僕はどうしてマットレスに引っ付いている様に振る舞っているんだろう
きっと僕は頭が良くないなりにドラマチックで
だけど何をしたらいいのか分からないだけなんだ

You don't feel that bad about it
And you shouldn't if you hadn't
Dug my heart up like a coffin
Just to nail it shut and drop it
君は悪いと思ったりしないんだろうな
そんなこと思わなくてもいいけど
棺桶みたいに僕の心を掘り起こして
僕の心を射止めて落とすだけのためにね

Never mind
I can't get you back if you were never mine
Just forget I asked that
I tried to give you my heart
But you treated it like it was garbage
So, never mind
I know you were never really mine
気にしないよ
君は僕のものにはならないから取り戻せたりもしないんだ
あの問いはもう忘れてくれ
僕の心をあげたかったんだけど
でも君はそれをゴミみたいに扱ったから
だからどうでもいいんだ
君が僕のものではなかったことくらい知っているよ

All good when I had you then you lost it
But it turns out needing you is exhausting, and I'm starting to lose
Why am I acting like I'm glued to the mattress?
Maybe I'm stupid and dramatic
But I don't know what to do
君がそばにいて、そして君がそれを失った時は良かったな
でもだんだん君を求めることに疲れ果てて、いらないなって思い始めたんだ
僕はどうしてマットレスに引っ付いている様に振る舞っているんだろう
きっと僕は頭が良くないなりにドラマチックで
だけど何をしたらいいのか分からないだけなんだ

Never mind
I can't get you back if you were never mine
Just forget I asked that
I tried to give you my heart
But you treated it like it was garbage
So, never mind
I know you were never really mine
気にしないよ
君は僕のものにはならないから取り戻せたりもしないんだ
あの問いはもう忘れてくれ
僕の心をあげたかったんだけど
でも君はそれをゴミみたいに扱ったから
だからどうでもいいんだ
君が僕のものではなかったことくらい知っているよ

Blindsided, babe
I wish you had a reason
'Cause you're still on my mind
Oh, why'd you say it if you didn't mean it?
No, you were never really
You were never really mine
狐につままれたようさ
君に何か意図があればいいんだけど
だってまだ君が僕の中にいるんだ
あぁ、意地悪じゃなかったとしたらどうしてそんなこと言ったのさ
違うか、君は本当に
君は心から気にも留めていないんだろうな

So, never mind
I can't get you back if you were never mine
Just forget I asked that
I tried to give you my heart
But you treated it like it was garbage
So, never mind
I know you were never really mine
気にしないよ
君は僕のものにはならないから取り戻せたりもしないんだ
あの問いはもう忘れてくれ
僕の心をあげたかったんだけど
でも君はそれをゴミみたいに扱ったから
だからどうでもいいんだ
君が僕のものではなかったことくらい知っているよ

handprints : 手形
cncrete : コンクリート
past : 過去の、過ぎ去った
disaster : 災害、大惨事
be glued to : くっついて離れない、付きまとう、釘付けになる
mattress : マットレス
stupid : バカな、馬鹿げた、愚かな、くだらない
dramatic : ドラマチックな、劇的な、印象的な
dug : dig up : 掘り出す、掘る
coffin : ひつぎ
nail it : 成功する、上手くいく
shut : 閉じる、閉める
never mind : 気にしない、心配しない
treat : 扱う、接する、みなす
garbage : ゴミ
lost : なくす、失う
turn out : 〜と言うことがわかる
exhautsing : 心身を疲れさせる、消耗させる
blindsided : 死角からぶつかる、弱点や盲点をつく
reason : 理由、わけ
cause : because : 〜だから
stil : まだ〜でない
mind : 頭、心

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?