見出し画像

本当の自分を見つける旅(A journey to find your true self)

職場から少し離れて、私はまずカウンセリングを受けることにしました。
日本ではカウンセリングがまだまだ身近ではないように感じますが、私は母が若い頃に通っていたこともあり、幸運なことに信頼できるカウンセラーの方に出会うことができました。
そこで2週間に一度、2時間たっぷり自分と向き合いました。
その時間が、当時の私の救いでしたし、そして今の自分に繋がっていると感じています。

「今から私たちは航海に出ます。
そしてその航海の舵を切るのはあなたです。
私はあなたの航海に付いていくだけ。
波が穏やかな時もあれば荒波の時もある。そして時には嵐だってくるかもしれない。
でも、どんな旅になったとしても、どんな時もあなたから離れずあなたについて行きますから、安心してください。」

1日目、カウンセラーさんがこんな話をしてくださいました。

私はその当時、心が溢れそうになるくらいに、誰かに聞いてもらいたいことがたくさんあって、でもそれを誰に話せばいいのかも、どう伝えればいいのかも分からなくて。
やっと安心してなんでも話していい場所を見つけたんだ。もう水が溢れそうで仕方ないと助けを求めてもいいんだ。
と、孤独だった気持ちに温かいものが流れてきて、涙が溢れました。
今でも思い出すと喉の奥がきゅーっとなります。

航海の舵を切るのはあなた自身だと言われたように、自分の心と向き合うことは私にしかできません。

ライフスタイルや仕事など、私たちを取り巻く環境が変わっても、心はいつも私たちと一緒にいます。
世の中に代わりのあるものは沢山あるけれど、心をすぐに取り替えて、一度抱いた感情をなかったことにはできない。
私たちに一番近くて大切なものだからこそ、その心と向き合うってもっと日常的で当たり前のことでいいんじゃないかと思います。

美容室に行って髪を整えるように、
季節に合わせて洋服を買いに行くように、
私たちは日々自分自身をメンテナンスしてケアして過ごしています。
だったら、心のケアももっと身近でいいし、もっと周りの人と話せるトピックであっていいと思うんです。

カウンセリングというと大袈裟だと思い人もいるかもしれない。すごく大変なことだと思う人もいるかもしれない。
でも誰にでも話したいことがある、聞いて欲しいことがあると思います。
私はカウンセリングに通っている頃、2週間が経つのが待ち遠しくて、早く話したい!聞いて!って思っていました。
私たちの毎日は忙しく、たくさんの情報や周りの声に押し流されてしまうから。
少し立ち止まって、深呼吸して、心を抱きしめる。
そういう時間を持つことを自分に許す。
そんな空気がもっともっと広がればいいなと思います😌

カウンセリングを受けて、私自身気づいたことがたくさんありました。
あまりにもたくさんあるので、これから少しずつですがシェアしていければと思います。

私のnoteに訪れてくださり、読んでくださり、ありがとございました😊

(English version)

 After I left the workplace, the first thing I decided to do was to get counseling. I think it’s not common to practice to do this in Japan yet. But fortunately, I could meet a reliable counsellor because my mother had same experience when she was young. 
 Once every two weeks, I proceeded with counseling for two hours to face myself. At the time I solely relied on counseling and I feel it made me the way I am today.

“Now we will start on our voyage. And you will be at the helm of it. I will just follow you. We might go through some calm waves but sometimes wild waves. A storm can happen too. But you don’t have to be afraid. No matter what happens, I will always stay with you.”

 On the first day, she told me the story. At that time my heart was filled with so many things that I wanted someone to listen to but I had no idea how and who I could tell. So I was relieved to hear that and I felt I finally found a place where I could talk about anything I wanted and I could ask for help to deal with my overflowing emotions. Then, I found something warm flowing in my heart and I could not hold back the tears. Even now when I recall that, it makes me cry.

 As she said I am a helsman, I am the only person to listen to my heart.
 Even if you change the environment around you such as your lifestyle or your job, your heart always belongs to you. In this world there are many things that you can replace, but you can’t replace your heart with other’s to forget your feelings ever existed. Your heart  is closest to you and most important so I think facing it should be a daily necessity and an ordinary thing.
 
 As you get a haircut to arrange your hair, as you go to buy clothes for the changing of the seasons, we maintain and care for ourselves to live in a comfortable way. Then, I think mental health care should be an everyday thing and a topic that you don’t have to hesitate to talk with people around you. 
 When it comes to counseling, someone might see it as an exaggeration or a big deal. But I guess everyone has something they want to talk about or they want someone to listen to them. When I went frequently to get counseling, I couldn’t wait for the two weeks to come around again, as I had so much to talk about. I was like, I can’t wait to talk!”

 Since we are always busy and we can be flooded by a lot of information and the noise around us toward unwanted directions, we need to have time to stop, take a deep breath and embrace our heart. I hope the atmosphere where we all can allow ourselves to have that time would spread in society😌

 I could find many important things through counseling. I will be glad if I could share them with you little by little. 
Thank you for coming to my blog and reading😊





この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?