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顧客の声を聞いて前進しよう

“You can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backward. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. You have to trust in something -- your gut, destiny, life, karma, whatever. This approach has never let me down, and it has made all the difference in my life.”

「将来を見据えて点と点を繋ぐことなどできません。過去を振り返ったときに初めて点と点が繋がるわけです。ですから、私たちは将来どこかでその点が繋がると信じなければなりません。直感、運命、人生、カーマ、なんであれ、何かを信じる必要があります。私はこの生き方で後悔をしたことは一度もありません、自分の人生を大きく変えてくれたと思っています」

スティーブ・ジョブズ(2005年、スタンフォード大学卒業式辞より)

I believe that creating new products and services from zero base is difficult. Also, it is difficult to give products the strength to expand all over the world because, in recent years, there have been many external environmental variables, such as the global economy rapidly changing and competitors being crowded and being a high bolability.

But we will be creating new products here and we aim to expand overseas. And we have a lot of stakeholders to help us.

So, we have to trust that our actions will somehow succeed in the future. You have to listen to our customers and society.

Thank you for today.
We are seeking for new tomorrow.

プロダクトやサービスを0から創ることはすごく大変です。またそのプロダクトの良さを世の中に伝えることもすごく大変です。さらには世界経済の動き、ひいては競合他社がひしめく現代においては外部変数も多く、ボラビリティーも高いのでプロダクトを拡大、成長させることはすごく難易度が高いと言えるでしょう。
しかしながら、今私たちはココでプロダクトを創っています。またプロダクトを広めています。さらには外部からの支援や応援、期待を頂き、前進出来ています。
これは紛れもない現実であり、この現実に対して社会、顧客の声に耳を傾け、真摯に向き合いながら1つずつ進むしかありません。

変化が大きい現代だからこそ、地に足をつけながら私達が歩んでいる一つ一つの軌跡が世の中にプロダクトが広がっていくプロセスとなることを噛み締め、今日も一日精進しましょう!

笹倉栄人

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