見出し画像

Changes/Justin Bieber 意訳

こんにちは、ハルノです!
本日は意訳中のアルバムの看板曲Changesです!
非常にゆったりとしたメロディーが魅力の一曲となっております!
MVとあわせてご覧下さい!


歌詞

Some days I move like water
水みたいに流れる時もあれば、

Some days I burn like fire
火のように炎が立つこともある

Some days I wanna push further
時にはもっと前へ進もうと努力し、

Some days I wanna do nothing
無気力に何も手に付かないこともある

I just wanna be the best of me
ベストな自分でありたいんだ

Even though sometimes we might disagree
時に意見が食い違うことがあっても、

So that I can be the best for you
君にとって完璧な僕でありたい

That’s all I wanna do
僕が望むのはそれだけ

I’m going through changes
いろんな変化を通じてね、

I’m going through changes
色々な移ろいの中でね、

Though I’m going through changes
目まぐるしい変化を通してだけど

Don’t mean that I’ll change
僕が変わるってことじゃないんだ

Sometimes I’ll go sleep to early
うとうと宵寝することもあれば

Sometimes I can’t close my eyes
床についても目を閉じれないこともある

Sometimes I smile like it’s all good
時には物事が上手くいって笑みを浮かべる

Even though there’s pain underneath it
その成功の裏には苦渋をなめているけどね

I just wanna be the best of me
ただベストな自分でありたいんだ

Even though sometimes, I forget to breath
時に、息ができないほど苦しいこともある

So that I can be the best for you
それがあるからこそ君にとって完璧な僕になれる

That’s all I wanna do
それも全て僕の望んでいること

I’m going through changes
いろんな変化を通じて

Though I’m going through changes
色々な移ろいの中でね

Don’t mean that I’ll change
僕が変わるってことじゃないんだ

Yeah, I’m going through changes
色々な変化を通してさ、

I’m going through changes (Yes, I am)
色んな移ろいの中で   (そうさ)

Though I’m going through changes (that’s right)
色々な変化を通じてだけどね (そうだ)

Don’t mean that I’ll change, whoa
僕が変化するってことじゃないんだ

〜Da-da-da-da-dum, da-da-da-da-dum〜

I’m going through changes
色々な移ろいの中でね

No, I ain’t changed, yeah
僕は何も変わらない

Uh, people change, circumstances change
人は変わっていく、時も物事も全て移ろいでいく

But God always remain the same
でも父なる神様は永遠に不変なんだ

いかがでしたでしょうか?
よろしければスキとフォローおねがいします!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?