見出し画像

【曲紹介&歌詞和訳】 Death Bed(Coffee for Your Head) By Powfu & beabadoobee

ハローみんなヨシコだよ〜!
Thank you for comin' to have a look at my note!

今回も僕が気に入った歌詞を(僕なりに)和訳と紹介しますね!英語上級者からしたら訳が間違ってるかも... (そしたらごめんね)

ミュージックビデオと和訳とで一緒に聞いていただけると嬉しいです。

今日紹介する曲はね、「Death Bed」って言う曲でPowfu&beabadoobeeからの曲です。

では...今日も張り切ってLet's get started!!!!!!!!!!!!


[Intro: beabadoobee]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed

[Intro: beabadoobee]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ

[Verse 1: Powfu]
Yeah, I don't wanna fall asleep, I don't wanna pass away
I been thinking of our future 'cause I'll never see those days
I don't know why this has happened, but I probably deserve it
I tried to do my best, but you know that I'm not perfect
I been praying for forgiveness, you've been praying for my health
When I leave this earth, hopin' you'll find someone else
'Cause yeah, we still young, there's so much we haven't done
Getting married, start a family, watch your husband with his son
I wish it could be me, but I won't make it out this bed
I hope I go to heaven so I see you once again
My life was kinda short, but I got so many blessings
Happy you were mine, it sucks that it's all ending

[Verse 1: Powfu]
Yeah, I don't wanna fall asleep, I don't wanna pass away
眠りにつきたくないよ、まだ僕は死にたくないよ
I been thinking of our future 'cause I'll never see those days
僕らの未来についてずっと考えていたんだ、まだそれをみたことがないから
I don't know why this has happened, but I probably deserve it
なぜこんなことが起こったのだろう、でも多分起きるべきだったんだ
I tried to do my best, but you know that I'm not perfect
僕は全力で頑張ったんだよ、でも人間ってカンペキじゃないからね
I been praying for forgiveness, you've been praying for my health
僕はずっと許してもらおうと祈ってたんだ、君は僕の体を気遣ってくれてたね
When I leave this earth, hopin' you'll find someone else
僕がこの世からいなくなるとき、僕よりもいい人に出会うのを願ってるよ
'Cause yeah, we still young, there's so much we haven't done
だって僕らは若いしやってないこともいっぱいあるしね
Getting married, start a family, watch your husband with his son
結婚して、家族を作って、旦那さんを君の息子と眺める
I wish it could be me, but I won't make it out this bed
それが僕だったらいいのになぁ...僕はダメだろうけど
I hope I go to heaven so I see you once again
僕は天国に行けることを願うね、そしたら君にまた会えるから
My life was kinda short, but I got so many blessings
僕の人生は短かった、でもねたくさんの祝福を受けたんだ
Happy you were mine, it sucks that it's all ending
君が僕のもので嬉しかったよ、でもなんて最悪な結末なんだ

[Chorus: beabadoobee, Powfu, beabadoobee & Powfu]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed (Yeah, ayy)
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed (Ayy, yeah)

[Chorus: beabadoobee, Powfu, beabadoobee & Powfu]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ

[Verse 2: Powfu]
I'm happy that you here with me, I'm sorry if I tear up
When me and you were younger, you would always make me cheer up
Taking goofy videos and walking through the park
You would jump into my arms every time you heard a bark
Cuddle in your sheets, sing me sound asleep
And sneak out through your kitchen at exactly 1:03
Sundays, went to church, on Mondays, watched a movie
Soon you'll be alone, sorry that you have to lose me

[Verse 2: Powfu]
I'm happy that you here with me, I'm sorry if I tear up
君が僕の隣にいてくれて嬉しいよ、涙が溢れてたらごめんね
When me and you were younger, you would always make me cheer up
僕たちが若かったとき、よく僕に元気をくれた
Taking goofy videos and walking through the park
ふざけた動画を取ったり、公園を歩いたり
You would jump into my arms every time you heard a bark
声が聞こえたら、僕の腕に飛び込んできてくれたね
Cuddle in your sheets, sing me sound asleep
シートにくるまったり、歌で眠らせてくれて
And sneak out through your kitchen at exactly 1:03
きっかり1時3分にキッチンからこっそりけ出したね
Sundays, went to church, on Mondays, watched a movie
日曜日には、教会に行って、月曜日には、映画をみたね
Soon you'll be alone, sorry that you have to lose me
もうすぐ君はひとりぼっちになる、君から離れてごめんね

[Chorus: beabadoobee, Powfu, beabadoobee & Powfu]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed

[Chorus: beabadoobee, Powfu, beabadoobee & Powfu]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ

[Outro: beabadoobee]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
I'll make a cup of coffee for your head
It'll get you up and going out of bed

[Outro: beabadoobee]
Don't stay awake for too long, don't go to bed
夜更かししないでね、でも眠りにつかないで
I'll make a cup of coffee for your head
あなたのためにコーヒー作るね
It'll get you up and going out of bed
それが目を覚まさせて、ベッドから出させてくれるよ


引用元:GENIUS Lyrics
Songwriters: Beatrice Kristi Laus / Isaiah Faber / Oscar Freddie Lang
death bed (coffee for your head) lyrics © Universal Music Publishing Group, Sony/ATV Music Publishing LLC


【曲概要】

・Powfu(カナダ人ミュージシャン)とbeabadoobee(フィリピン系イギリス人の作詞作曲家)がタッグを組んだ一曲
・2020年2月8日リリース
・Tik Tokで大ヒットをかまし、3月だけで41億再生を突破したそうです。(エグいですね。笑)


【和訳をしてみて】

本日の曲を聴いていただきありがとうございました。どうでしたか?気に入っていただけました???笑 
実はね車を運転してたときに、ふとラジオで流れてきたの。
一瞬でこの曲が無性に気になったので調べて聴いてみたところなぜだか、どハマりしてしまいました。笑
そしてね、実際に和訳をしている最中に曲の内容が切な過ぎて、涙がポロり...寸前でした。泣 すっごい切なくなかった???笑(僕の訳で伝わってくれたか心配だけど笑)

...ってな感じで、1日1日を大事に生きて、明日死んでも...いやっ!今から1時間後に死んでも構わない!...ッてくらいの人生を歩めたらいいですよね!!!!!✌️

Thank you guys for reading until here. I really appreciate it!!!!

また次回もお楽しみに!!!!

SEE YOU NEXT TIMEEEEEEEEE!💓


#DeathBed #Powfu #beabadoobee #今私にできること #曲紹介 #洋楽 #歌詞和訳 #切い #newsong #note #Youtube #海外 #音楽 #英語 #人生






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?