見出し画像

【和訳】Guilty As Sin - Taylor Swift

「光る君へ」のまひろと道長を見ていると
この歌を思い出す、、、。


Drowning in The Blue Nile
He sent me Downtown Lights
I hadn’t heard it a while
My boredom's bone-deep
This cage was once just fine
Am I allowed to cry?

The Blue Nileに夢中で
彼はDowntown Lightsを送ってきた
しばらくは聞いてなかったな
骨の髄まで退屈なの
この檻はかつては何ともなかったのに  
泣いても良いかな

I dream of crackin' locks
Throwin' my life to the wolves
or the ocean rocks
Crashin' into him tonight, he's a paradox
I'm seeing visions
Am I bad or mad or wise

錠を破ることを夢見るの
この命を狼の群れだか、岩礁に投げ入れて
今夜彼に会いに行くの、矛盾そのものの彼に
幻想を見ているよう
私が悪い?おかしくなった?
それとも賢いってこと?

What if he’s written “mine”
on my upper thigh only in my mind?
One slip and falling back into hedge maze
What a way to die
I keep recalling things we never did
Messy top-lip kiss, how I long for our trysts
Without ever touching his skin,
how can I be guilty as sin?

私の空想に過ぎないけど
もし彼が私の腿の上の方、
彼しか見ないようなところに「自分のもの」
なんて書いていたらどうする?
ひとたび滑れば迷路の庭に落ちていくことになる
何て死に方だろう
したはずもないことばかりを思い出すの
狂ったような上唇でのキス、
どれほどこうして会うことを夢見ているか 
彼の肌に触れることなく
どうすれば罪になるほど悪いことができるだろう

I keep these longings locked
In lowercase, inside a vault
Someone told me
there’s no such things as bad thoughts
Only your actions talk

こういう願いはこれまで閉まってきたの
小文字で、金庫の中にね
誰かが悪い想像なんてものはないんだと言った
行動だけが意味をなすと

These fatal fantasies
Giving way to labored breath,
Taking all of me
We’ve already done it in my head
If it's make-believe,
Why does it feel like a vow
we’ll both uphold somehow

息苦しい呼吸が
破滅的なこの空想に取って代わり
私の全てを奪い取っていく
頭の中では私たちはもうやってきたことなの
見せかけに過ぎないのだとしたら
何故私たちが何とかして守ろうとする
誓いであるように思えるのかな

What if he’s written “mine”
on my upper thigh only in my mind?
One slip and falling back into hedge maze
What a way to die
My bedsheets are ablaze
I’ve screamed his name
Building up like waves crashing over my grave
Without ever touching his skin,
how can I be guilty as sin?

私の空想に過ぎないけど
もし彼が私の腿の上の方、
彼しか見ないようなところに「自分のもの」
なんて書いていたらどうする?
ひとたび滑れば迷路の庭に落ちていくことになる
何て死に方だろう
シーツが燃え上がる
彼の名前を叫ぶ私の声が
私の墓標に打ち寄せる波のように
折り重なっていく
その肌に触れることなく
どれほど悪いことができるだろう

What if I roll the stone away?
They’re gonna crucify me anyway
What if the way you hold me is
what’s actually holy?
If long-suffering propriety is
what they want from me
They don’t know how you’ve haunted me so stunningly
I choose you and me religiously

私をここに閉じ込める岩を動かしたらどうする?
いずれにせよ彼らは私を苦しめる
あなたが私を抱きしめる様が
実際は神聖なものであったらどうする?
辛抱強い礼儀正しさが
彼らが私に求めるものなのだとしたら
あなたが驚くほどに私に
取り憑いてしまっていることを知らないのね
私は心から信じてあなたと私でいることを選ぶの

What if he’s written “mine”
on my upper thigh only in my mind?
One slip and falling back into hedge maze
What a way to die
I keep recalling things we never did
Messy top-lip kiss, how I long for our trysts
Without ever touching his skin,
how can I be guilty as sin?

私の空想に過ぎないけど
もし彼が私の腿の上の方、
彼しか見ないようなところに「自分のもの」
なんて書いていたらどうする?
ひとたび滑れば迷路の庭に落ちていくことになる
何て死に方だろう
したはずもないことばかりを思い出すの
狂ったような上唇でのキス、
どれほどこうして会うことを夢見ているか 
彼の肌に触れることなく
どうすれば罪になるほど悪いことができるだろう

He sent me Downtown Lights
I hadn’t heard it a while
Am I allowed to cry?

彼はDowntown Lightsを送ってきた
しばらくは聞いてなかったな
泣いても良いのかな

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?