見出し画像

Take My Breath - The Weeknd




I saw the fire in your eyes
I saw the fire when I look into your eyes
You tell me things you wanna try, uh
I know temptation is the devil in disguise
君の眼に燃える炎
君の眼を覗けば 炎が燃えている
僕を引き寄せる君の言葉
その裏には 悪が潜んでいるんだろう?


You risk it all to feel alive, oh, yeah
You're offering yourself to me like sacrifice
You said you do this all the time
Tell me you love me if I bring you to the light
その全てを賭けて生きる君
生贄のように僕に全てを捧げる
"いつものこと" と君は言った
ライトが君を照らす時 "愛してる" と言ってくれ


It's like a dream what she feels with me
She loves to be on the edge
Her fantasy is okay with me
Then suddenly, baby says
彼女と共にすれば まるで僕は夢を見ている
地の淵が彼女の居場所
君が見せる世界も悪くない
不意に僕は言った―

Take my breath away
And make it last forever, babe   Do it now or never, babe
僕の息を奪い去って
僕を永遠のものにしてほしい 今すぐにでも

Take my breath away
Nobody does it better, babe
Bring me close to-
僕の息を奪い去って
それが君の使命
連れていって―

Want me to hold on to you tight
You pull me close, I feel the heat between your thighs
You're way too young to end your life, huh
Girl, I don't wanna be the one who pays the price
"抱きしめて" とでも言ってほしい
僕をたぐり寄せる君の熱
早すぎた君の人生の終わり
僕は責任を取りはしないよ

(繰り返し)
Ooh, it's like a dream what she feels with me
She loves to be on the edge
Her fantasy is okay with me
Then suddenly, baby says

Take my breath away
And make it last forever, babe  Do it now or never, babe
僕の息を奪い去って
僕を永遠のものにしてほしい 今すぐにでも

Take my breath away
Nobody does it better, babe
Bring me close to heaven, babe
Take my breath
僕の息を奪い去って
それが君の使命
連れていって 天国へ
僕の息を奪ってくれ


(繰り返し)
Take my breath away (take my breath away)
And make it last forever, babe
Do it now or never, babe
Take my breath away (take my breath away)
Nobody does it better, babe
Bring me close to heaven, babe


Take my breath (take my breath away)
Nobody
Take my breath (take my breath away)
Nobody does it better, babe
Bring me close to heaven, babe
Take my breath




●なるべく短く歌詞を訳してみよう、をテーマにしています。


この曲が入っているアルバムは作りが面白い。
FMラジオみたいに曲の間にラジオのナレーションが入っていたりする。
かと思いきやそのナレーションのセリフが破滅的というかとてもダークな感じで異質空間が詰め込まれてるような感じだ。

この曲のMVは切り替えの激しいライティングが曲調に合っていてそれをすごく見てしまう。

アルバムの曲をまるごとパフォーマンス?というかエアプレイしてる感じで仕立てた映像もある。


この人の曲の内容は大体ダークなトーンのものが多いのに、なぜか聞きたくなるものが多い。 何でだろう。


”Then suddenly, baby says” は、ぱっと見でいえばbabyがsayした、ととれるような気がするけれど、
とりあえずbabyに向けて言った、ということにした。

どっちにしてもbabyが言ったのか自分が言ったのかもよく分からないような意識混濁の雰囲気というか、そんな世界観なのかなと思う。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?