見出し画像

ビートルズが教えてくれた英語 (19) I FEEL FINE

https://note.com/giglinq/

8th Single (1964.11.27) 

作曲者    John Lennon / (Paul McCartney)
ボーカル John Lennon

この「I feel +形容詞」は、中学生のころよく利用していました。なんでも使えますからね。ここでは、「ぼくはいい気持ち(上機嫌)」です。
それとやはり、印象的な冒頭の世界初のフィードバック奏法?ですね。最初のボンはポールのベースで、すぐにジョンのギターがビョーン?で、カッコいいリフへと繋がります。どうしたら、こんなこと思いつくのでしょう。最初は、ハウリングしたのをそのまま採用したと聞いていました。これが考えてやったというのですからやはり天才たる所以です。

Lyric

Baby's good to me, you know
あの娘はとってもやさしいのさ
She's happy as can be, you know
あの娘はこの上なく幸せなのさ
as can be とても
She said so
あの娘はそう言ってた
I'm in love with her and I feel fine
ぼくはあの娘に恋してる、そしてぼくはいい気持ち
Baby says she's mine, you know
ぼくのものだとあの娘は言うのさ
She tells me all the time, you know
いつもそう言ってくれるのさ
She said so
I'm in love with her and I feel fine
I'm so glad that she's my little girl
とっても嬉しい、あの娘がぼくの彼女だなんて
She's so glad she's telling all the world
あの娘もとっても嬉しくて、世界中に言ってる
That her baby buys her things, you know
あの人いろんなものを買ってくれてさ
He buys her diamond rings, you know
ダイヤの指輪だって買ってくれるのよって
She said so
She's in love with me and I feel fine
あの娘はぼくに恋してる、ぼくはいい気持ち
Baby says she's mine, you know
She tells me all the time, you know
She said so
I'm in love with her and I feel fine
I'm so glad that she's my little girl
She's so glad she's telling all the world
That her baby buys her things, you know
He buys her diamond rings, you know
She said so
She's in love with me and I feel fine
She's in love with me and I feel fine

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?