見出し画像

英語日記チャレンジ / DAY 16

2016年の夏に初めてコミケに行った時の話です

August 4th

 I have nothing to write today, so I am going to write about Comic Market (*hereinafter referred to as "Comike" ).

 In the summer of 2016, I went to Comike with my mother for the first time. To achieve my purpose that to get new album of my favorite artist, I got up much earlier and took the trains for about 2 hours.

 *Tokyo Big Sight was very crowded. I *basically did not like crowds, but I was excited to see it at that time.

 Finally, I successfully achieved my purpose. During the summer, I always listened to the songs of the album. I want to go to Comike and enjoy it again as soon as possible!

~注釈~
*hereinafter referred to as…以下、~と呼ぶ
*Tokyo Big Sight…東京ビッグサイト(コミケ会場)
*basically…基本的に

(こう書きたかったという)和訳

 他に書くこともないので、今日はコミックマーケット(以下:コミケ)について書こうと思う。
 2016年の夏、私は母親と一緒に初めてコミケに赴いた。大好きなアーティストの新譜(※)を手に入れるという目的を達成するため、私は(普段より)ずっと早く起きて2時間ほど電車に乗った。
 東京ビッグサイトはとても混雑していた。私は基本的に人混みが苦手だったが、その時はそれを目の当たりにして興奮した。
 最終的に私は目標を無事達成することができた。その年の夏の間はその新譜の曲を聴きまくっていた。早くまたコミケに行って楽しみたいなあ。

※具体的にはsasakure.UK氏の「ゼツメツコモンセンス」。このためだけにコミケに赴き、無事に入手して11時半には現場から撤収した。

--------------------

 今回のお題は「過去の夏休みにどんな出来事があったか」です。鳴坂蒼也さんから提供して頂きました。本当にありがとうございました!
 冬コミ開催告知出ましたね。今回こそは無事に成功してほしいものです。受験なので絶対行けませんが……(カタログだけは記念に買いたい)

↓英語日記チャレンジのお題はここから募集しています

イラスト:いらすとや

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?