見出し画像

英語日記チャレンジ / DAY 9

弟が幽霊(?)に背中を触られた話です。(スピリチュアル系の話ではない)

July 28th

 Today, I am going to write about a strange event. *Kurage (my younger brother) suddenly shouted. I asked him what happened. "Someone touched my back!" He answered so with his body shaken.

 I thought it was mysterious. When the event happened, I and he kept a distance. *Moreover, there was no people except us. Although *according to his story, he was touched by someone.

 At that moment, I came up with the idea of scaring him. I said, "It must be a ghost! Obon is coming soon, so there are ghosts around here!" But he calmly told me. "I don't believe *existence of ghost so I'm not afraid of ghost. It's more scary for me to come across *G than to come across ghosts! "

注釈(だいたい自分用)
*Kurage…くらげ(弟。ハンドルネーム)
*moreover…そのうえ
*according to…~によると
*existence…存在
*G…黒いお友達(言わなくても分かるでしょ?)

(こう書きたかったという)和訳

 今日は奇妙な出来事について書こうと思う。くらげ(弟)が突然叫んだ。何が起きたのかを聞くと、弟は「誰かが俺の背中触った!」と体を震わせながら答えた。
 私は不可解だと思った。それが起きたとき私と弟は距離を取っていたし、そのうえここには私たち以外に誰もいなかったのだ。しかし弟の話によると彼は誰かに触られている。
 その瞬間私は弟を怖がらせようという考えが浮かんだ。私は言った。「それ絶対幽霊だって! もうすぐお盆だからこの辺に幽霊いるんだよ!」しかし弟は冷静に言った。「俺は幽霊の存在信じてないから怖くない。俺にとっては幽霊に出くわすよりむしろGに出くわした方がホラーだよ!」

--------------------

 最近ひとつの日記の単語数が減ってきたな……と思ったので今日は多く書くように心掛けました。数えたらこの記事124単語ですってよ!
 それにしても誰が弟の背中を触ったのかは謎のままです。この辺はマジでホラーですね。

イラスト:いらすとや

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?