見出し画像

#29 ビリー・アイリッシュ @ Tiny Desk (Home)

Tiny Desk (Home) Concert に、ビリー・アイリッシュとフィネアス兄が8月26日に登場。

"my future" と "everything i wanted" の2曲を2人で演奏しました。

現在も quarantine 期間が続いているため、制作スタッフですら建物の中に入れないはずです。が、画面をパッと見た時に、2人が実際のNPRのオフィスのデスクで演奏していたように見えます。Billie Eilish だけ特別扱い!?!?!(笑)

種明かしは、1曲目の"my future" の後でBillieがしてくれます。

Obviously, we are not actually at Tiny Desk because this is a cardboard cutout of it. But it's still real. It's just not in-person real. But I'm honored to be here. I've been watching this for years. We have both been watching them for years.
(当然のことながら、私たちは本物のタイニー・デスクに来ているわけではありません。これはダンボールを切り出したものです。だけど、ここは本物です。物理的なリアルではないけれど。ここに来られて光栄です。タイニー・デスクは何年も見ていました。2人とも、何年も見ていたんです。)

And, yeah, quarantine's been weird. I know you all feel the same. It's been weird. We don't know how our life's going to go, there's barely anything in it that feels like there's any hope in, but I think the future is something to be super-hopeful and, you know, the unknown and what is to come, and you know, just...we'll be okay one day. Maybe not right now, but I think that's what's making me hold on, so...
(自主隔離はヘンな感じ。みんなもそう感じているでしょう?ヘンですよね。私たちの生活がこれからどうなるのか分からないし、希望を持てるようなことも殆どないけれど、未来に対してはうんと希望を抱くべきだと思う。未知のこと。何が起こるのかも分からない。でも、いつかはみんながOKと思えるようになる。今すぐに、ではないかもしれないけれど、だからこそ、私は諦めていないんだと思う。)

Anyway, yes, so we're going to hop on to "everything i wanted" which is a song we wrote a while ago. I don't think it answers a crazy amount of detail of what the actual song and the lyric's about, but over all, the kind of idea...obviously, this is my brother Finneas, real brother and he's my best friend and always has been.
(では、次は少し前に作った"everything i wanted" を演奏します。実際の歌と歌詞についての、沢山の細かい疑問に答えることにはならないと思うけれど・・・ここでのアイディアとなったのは、お察しの通り、私の兄のフィネアスです。彼は私の実の兄で、最高の友達です。いつもそうでした。)

"everything i wanted" is basically about each other and that, you know, we feel that we've always been there for each other and...I don't know, I think we all have, or should have, one person at least that makes us feel like we're never alone. And that's Finneas.
("everything i wanted" という曲は、基本的には相手と自分のことを歌っています。私たちは、お互い常に、相手のために存在している、と思っています。みんながそうかは分からないけど、私は、誰もが”自分は決して孤独ではない”という気持ちにさせてくれる人物を、少なくとも一人は必要としている、と思っています。私にとって、フィネアスがそんな存在です。)

演奏が終わってカメラが引くと・・・確かに実際のTiny Deskではありませんでした!

ぜひ、この10分の動画、最後の最後までご覧ください。

よい週末を~!

いがらしじゅんこ:通訳者

#英語学習 #ビリー・アイリッシュ #BillieEilish #NPR #NPRTinyDesk #myfuture #everythingiwanted

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?