見出し画像

【ジェフ・ベック】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Jeff Beck】

概要

Geoffrey Arnold Beck (born 24 June 1944) is an English rock guitarist.

ジェフリー・アーノルド・ベック(Geoffrey Arnold Beck、1944年6月24日生まれ)は、イギリスのロックギタリストである。

He rose to prominence with the Yardbirds and after fronted the Jeff Beck Group and Beck, Bogert & Appice.

ヤードバーズで頭角を現し、その後ジェフ・ベック・グループ、ベック、ボガート&アピスを率いて活躍。

In 1975, he switched to a mainly instrumental style, with a focus on innovative sound, and his releases have spanned genres ranging from blues rock, hard rock, jazz fusion and a blend of guitar-rock and electronica.

1975年、革新的なサウンドを重視したインストゥルメンタル中心のスタイルに転向し、ブルースロック、ハードロック、ジャズフュージョン、ギターロックとエレクトロニカの融合など、幅広いジャンルで作品を発表している。

Beck ranked in the top five of Rolling Stone and other magazine's list of 100 greatest guitarists.

ベックはローリング・ストーン誌などが選ぶ「最も偉大なギタリスト100人」のトップ5にランクイン。

He is often called a "guitarist's guitarist".

彼はしばしば「ギタリストのギタリスト」と呼ばれる。

Rolling Stone describes him as "one of the most influential lead guitarists in rock".

ローリング・ストーン誌は彼を「ロック界で最も影響力のあるリード・ギタリストの一人」と評している。

Although he recorded two hit albums (in 1975 and 1976) as a solo act, Beck has not established or maintained the sustained commercial success of many of his contemporaries and bandmates.

ソロとして2枚のヒットアルバム(1975年と1976年)を録音したが、ベックは同時代の多くのバンドマンのような持続的な商業的成功を確立、維持できてはいない。

He has recorded with many artists.

彼は多くのアーティストとレコーディングしている。

Beck has earned wide critical praise and received the Grammy Award for Best Rock Instrumental Performance six times and Best Pop Instrumental Performance once.

ベックは幅広い批評家の評価を得ており、グラミー賞の最優秀ロック・インストゥルメンタル・パフォーマンス賞を6回、最優秀ポップ・インストゥルメンタル・パフォーマンス賞を1回受賞している。

In 2014 he received the British Academy's Ivor Novello Award for Outstanding Contribution to British Music.

2014年には英国アカデミーのアイボア・ノヴェロ賞(Outstanding Contribution to British Music)を受賞している。

Beck has been inducted into the Rock and Roll Hall of Fame twice: as a member of the Yardbirds (1992) and as a solo artist (2009).

ベックは、ヤードバーズのメンバーとして(1992年)、ソロ・アーティストとして(2009年)、2度にわたりロックの殿堂入りを果たしている。

Early life(生い立ち)

Geoffrey Arnold Beck was born on 24 June 1944 to Arnold and Ethel Beck at 206 Demesne Road, Wallington, England.

-ベック Geoffrey Arnold Beckは1944年6月24日にアーノルドとエセル・ベックの間にイギリスWallingtonのDemesne Road 206番地で誕生した。

As a 10-year-old, Beck sang in a church choir.

10歳のとき、教会の聖歌隊で歌った。

He attended Sutton Manor School and Sutton East County Secondary Modern School.

サットン・マナー・スクールとサットン・イースト・カウンティ・セカンダリー・モダンスクールに通った。

Beck has cited Les Paul as the first electric guitar player who impressed him.

ベックは、最初に感銘を受けたエレキギター奏者としてレス・ポールを挙げている。

Beck has said that he first heard an electric guitar when he was 6 years old and heard Paul playing "How High the Moon" on the radio.

ベックは6歳のときに初めてエレキギターを聴き、ポールがラジオで「ハウ・ハイ・ザ・ムーン」を弾いているのを聞いたと語っている。

He asked his mother what it was.

彼は母親に「これは何?

After she replied it was an electric guitar and was all tricks, he said, "That's for me".

と母親に尋ねると、「エレクトリック・ギターだよ」と言われ、「これは僕のためにあるんだ」と答えたという。

Cliff Gallup, lead guitarist with Gene Vincent and the Blue Caps, was also an early musical influence, followed by B.B. King and Steve Cropper.

ジーン・ヴィンセント・アンド・ザ・ブルー・キャップスのリード・ギタリスト、クリフ・ギャラップも初期の音楽的影響を受け、その後、B.B.キングやスティーブ・クロッパーも影響を受けたという。

Beck considers Lonnie Mack "a rock guitarist [who] was unjustly overlooked [and] a major influence on him and many others."

ベックはロニー・マックを "不当に見過ごされていた(そして彼や他の多くの人に大きな影響を与えた)ロック・ギタリスト "と考えている。

As a teenager he learned to play on a borrowed guitar and made several attempts to build his own instrument, first by gluing and bolting together cigar boxes for the body and an unsanded fence-post for the neck with model aircraft control-lines and frets simply painted on.

10代の頃、彼は借りたギターで演奏することを学び、最初はボディに葉巻の箱を接着しボルトで固定し、ネックにはサンドしていないフェンスの柱を使い、模型飛行機のコントロールラインとフレットを簡単にペイントして自分の楽器を作ろうと何度も試みた。

Upon leaving school, he attended Wimbledon College of Art, after which he was briefly employed as a painter and decorator, a groundsman on a golf course and a car paint-sprayer.

学校を卒業すると、ウィンブルドン・カレッジ・オブ・アートに入学し、その後、画家や装飾家、ゴルフコースのグランドマン、車の塗装工として短期間勤務した。

Beck's sister Annetta introduced him to Jimmy Page when both were teenagers.

ベックの姉アネッタは、二人が10代の頃、ジミー・ペイジにベックを紹介した。

Career(経歴)

1960s(1960年代)

While still attending Wimbledon College of Art, Beck was playing in a succession of groups, including Screaming Lord Sutch and the Savages during 1962 when they recorded "Dracula's Daughter"/"Come Back Baby" for Oriole Records.

ウィンブルドン・カレッジ・オブ・アートに通いながら、ベックは次々とグループで演奏し、1962年にはスクリーミング・ロード・サッチとサベージズがオリオール・レコードで「ドラキュラの娘」/「カム・バック・ベイビー」を録音した。

In 1963, after Ian Stewart of the Rolling Stones introduced him to R&B, he formed the Nightshift with whom he played at the 100 Club in Oxford Street, and recorded a single, "Stormy Monday" backed with "That's My Story", for the Piccadilly label.

1963年、ローリング・ストーンズのイアン・スチュワートが彼にR&Bを紹介した後、彼はナイトシフトを結成し、オックスフォード・ストリートの100クラブで演奏し、ピカデリーのレーベルで「ザッツ・マイ・ストリー」のバックでシングル「ストーミー・マンデー」をレコーディングした。

Beck joined the Rumbles, a Croydon band, in 1963 for a short period as lead guitarist, playing Gene Vincent and Buddy Holly songs, displaying a talent for mimicking guitar styles.

ベックは1963年にクロイドンのバンド、ランブルスにリード・ギタリストとして短期間参加し、ジーン・ヴィンセントやバディ・ホリーの曲を演奏し、ギター・スタイルを模倣する才能を発揮した。

Later in 1963, he joined the Tridents, a band from the Chiswick area.

その後、1963年にチズウィック地区のバンド、トライデンツに参加する。

"They were really my scene because they were playing flat-out R&B, like Jimmy Reed stuff, and we supercharged it all up and made it really rocky. I got off on that, even though it was only twelve-bar blues."

「彼らはジミー・リードのようなフラットなR&Bを演奏し、それをスーパーチャージしてロックに仕上げていたから、本当に僕のシーンだったんだ。12小節のブルースだったけれど、それに興奮したんだ」。

He was a session guitarist on a 1964 Parlophone single by the Fitz and Startz titled "I'm Not Running Away", with B-side "So Sweet".

フィッツ&スターツの1964年のパーロフォン盤シングル「I'm Not Running Away」、B面「So Sweet」にセッション・ギタリストとして参加した。

In March 1965, Beck was recruited by the Yardbirds to succeed Eric Clapton on the recommendation of fellow session musician Jimmy Page, who had been their initial choice.

1965年3月、ベックはエリック・クラプトンの後任として、同じセッション・ミュージシャンのジミー・ペイジの推薦でヤードバーズに採用された。

The Yardbirds recorded most of their Top 40 hit songs during Beck's short but significant 20-month tenure with the band allowing him only one full album, which became known as Roger the Engineer (titled Over Under Sideways Down in the US), released in 1966.

ヤードバーズは、ベックの20ヶ月という短いながらも重要な在籍期間に、トップ40のヒット曲のほとんどを録音し、1966年にリリースされた『Roger the Engineer』(米国でのタイトルは『Over Under Sideways Down』)というフルアルバム1枚だけを彼に聴かせた。

In May 1966, Beck recorded an instrumental titled "Beck's Bolero".

1966年5月、ベックは「Beck's Bolero」と題したインストゥルメンタルを録音している。

Rather than members of the Yardbirds, he was backed by Page on 12-string rhythm guitar, Keith Moon on drums, John Paul Jones on bass, and Nicky Hopkins on piano.

ヤードバーズのメンバーではなく、12弦リズム・ギターのペイジ、ドラムのキース・ムーン、ベースのジョン・ポール・ジョーンズ、ピアノのニッキー・ホプキンスがバックを務めた。

In June, Page joined the Yardbirds, at first on bass and later on second lead guitar.

6月、ペイジがヤードバーズに加入、最初はベース、後にセカンド・リード・ギターとして参加する。

This dual lead-guitar lineup was filmed performing an adaptation of "Train Kept A-Rollin'", titled "Stroll On", for the 1966 Michelangelo Antonioni film Blow Up.

この2人のリード・ギターのラインナップは、1966年のミケランジェロ・アントニオーニの映画『ブロウ・アップ』のために、「Train Kept A-Rollin'」をアレンジした「Stroll On」というタイトルで演奏して撮影されたものである。

Beck was fired during a US tour for being a consistent no-show—as well as difficulties caused by his perfectionism and explosive temper.

ベックはアメリカ・ツアー中に、常に無観客であったことと、彼の完璧主義や爆発的な気性による問題で解雇された。

In 1967, he recorded several solo singles for pop producer Mickie Most, including "Hi Ho Silver Lining" and "Tallyman", which also included his vocals.

1967年、ポップ・プロデューサー、ミッキー・モストのもとで「Hi Ho Silver Lining」「Tallyman」などのソロ・シングルを録音し、自身のヴォーカルも加えた。

He then formed the Jeff Beck Group, which included Rod Stewart on vocals, Ronnie Wood on bass, Nicky Hopkins on piano and Aynsley Dunbar on drums (replaced by Micky Waller).[citation needed] The group produced two albums for Columbia Records (Epic in the United States): Truth (as Jeff BecK, August 1968) and Beck-Ola (July 1969).

その後、ボーカルのロッド・スチュワート、ベースのロニー・ウッド、ピアノのニッキー・ホプキンス、ドラムのアインスリー・ダンバー(ミッキー・ウォーラーに交代)らとジェフ・ベック・グループを結成[citation needed] このグループはコロンビアレコード(アメリカではエピック)から2枚のアルバムを制作した。Truth』(ジェフ・ベックとして、1968年8月)と『Beck-Ola』(1969年7月)である。

Truth, released five months before the first Led Zeppelin album, features "You Shook Me", a song written by Willie Dixon and first recorded by Muddy Waters, also covered on the Led Zeppelin debut with a similar arrangement.

TruthはLed Zeppelinのファースト・アルバムの5ヶ月前にリリースされ、Willie Dixonが作曲し、Muddy Watersが最初に録音した曲で、Led Zeppelinのデビュー作でも同様のアレンジでカバーされている「You Shook Me」をフィーチャーしている。

It sold well (reaching No. 15 on the Billboard charts).

この曲はよく売れた(ビルボードチャートで15位を記録)。

Beck-Ola saw drummer Micky Waller replaced by Tony Newman, and, while well-received, was less successful both commercially and critically.

Beck-Olaでは、ドラマーのミッキー・ウォーラーがトニー・ニューマンに代わり、評判は良かったものの、商業的にも批評的にもあまり成功しなかった。

Resentment, coupled with touring incidents, led the group to dissolve in July 1969.

憤慨し、ツアー中の事故も重なり、1969年7月にグループは解散した。

In his autobiography, Nick Mason recalls that during 1967 Pink Floyd had wanted to recruit Beck to be its guitarist after the departure of Syd Barrett but "None of us had the nerve to ask him."

ニック・メイソンは自伝の中で、1967年にピンク・フロイドはシド・バレット脱退後のギタリストにベックを迎え入れたいと考えていたが、"誰も彼に頼む度胸がなかった "と回想している。

In 1969, following the death of Brian Jones, Beck was approached about joining the Rolling Stones.

1969年、ブライアン・ジョーンズの死後、ベックはローリング・ストーンズへの加入を打診される。

After the break-up of his group, Beck took part in the Music from Free Creek "super session" project, billed as "A.N. Other" and contributed lead guitar on four songs, including one co-written by him.

グループ解散後、ベックは「A.N.Other」と銘打ったミュージック・フロム・フリークリークの「スーパーセッション」プロジェクトに参加し、共作を含む4曲でリードギターを提供した。

In September 1969, he teamed with the rhythm section of Vanilla Fudge: bassist Tim Bogert and drummer Carmine Appice (when they were in England to resolve contractual issues), but when Beck fractured his skull in a car accident near Maidstone in December the plan was postponed for two and a half years, during which time Bogert and Appice formed Cactus.

1969年9月には、ヴァニラ・ファッジのリズムセクション、ベーシストのティム・ボガートとドラマーのカーマイン・アピス(契約上の問題を解決するためにイギリスに滞在中)と組んだが、12月にベックがメイドストーン付近で交通事故に遭い頭蓋骨を骨折したため、計画は2年半延期され、その間にボガートとアピスはサボテンを結成している。

Beck later remarked on the 1960s period of his life: "Everyone thinks of the 1960s as something they really weren't. It was the frustration period of my life. The electronic equipment just wasn't up to the sounds I had in my head."

ベックは後に1960年代について、「誰もが1960年代を実際とは違うものだと考えている。1960年代は私の人生の中で最もフラストレーションの溜まる時期だった。電子機器は僕の頭の中にある音に追いつけなかったんだ"。

1970s(1970年代)

In 1970, when Beck had regained his health, he set about forming a band with drummer Cozy Powell.

1970年、健康を取り戻したベックは、ドラマーのコージー・パウエルとバンド結成に着手する。

Beck, Powell and producer Mickie Most flew to the United States and recorded several tracks at Motown's famed Studio A in Hitsville U.S.A. with the Funk Brothers, Motown's in-house band, but the results remained unreleased.

ベック、パウエル、プロデューサーのミッキー・モストはアメリカに飛び、モータウンの社内バンド、ファンク・ブラザーズとともに、ヒッツビルUSAにある有名なスタジオAで数曲録音したが、その結果は未発表のままであった。

By April 1971 Beck had completed the line-up of this new group with guitarist/vocalist Bobby Tench, keyboard player Max Middleton and bassist Clive Chaman.

1971年4月、ベックはギタリスト兼ボーカリストのボビー・テンチ、キーボード奏者のマックス・ミドルトン、ベーシストのクライヴ・チャマンとの新グループのラインナップを完成させた。

The new band performed as "the Jeff Beck Group" but had a substantially different sound from the first line-up.[citation needed] Rough and Ready (October 1971), the first album they recorded, on which Beck wrote or co-wrote six of the album's seven tracks (the exception being written by Middleton), included elements of soul, rhythm-and-blues and jazz, foreshadowing the direction Beck's music would take later in the decade.[citation needed] A second album Jeff Beck Group (July 1972) was recorded at TMI studios in Memphis, Tennessee with the same personnel.

1971年10月、初のアルバム『ラフ・アンド・レディ』がリリースされ、ベックは7曲中6曲を作曲または共作し(例外はミドルトン)、ソウル、リズムアンドブルース、ジャズの要素を含み、その後のベックの音楽の方向性を予感させる。 [1972年7月、テネシー州メンフィスのTMIスタジオで、同じメンバーでセカンド・アルバム『Jeff Beck Group』が録音された。

Beck employed Steve Cropper as producer and the album displayed a strong soul influence, five of the nine tracks being covers of songs by American artists.

ベックはプロデューサーにスティーブ・クロッパーを起用し、アルバムはソウルの強い影響を示し、9曲中5曲がアメリカのアーティストによる曲のカバーであった。

One, "I Got to Have a Song", was the first of four Stevie Wonder compositions covered by Beck.

そのうちの1曲「I Got to Have a Song」は、ベックがカバーした4曲のスティービー・ワンダー作曲のうちの最初の曲である。

Shortly after the release of the Jeff Beck Group album, the band was dissolved and Beck's management put out the statement that: "The fusion of the musical styles of the various members has been successful within the terms of individual musicians, but they didn't feel it had led to the creation of a new musical style with the strength they had originally sought."

ジェフ・ベック・グループのアルバム発売後まもなく、バンドは解散し、ベックのマネージメントは次のような声明を出した。"様々なメンバーの音楽スタイルの融合は、個々のミュージシャンの条件の中では成功したが、本来求めていた強度を持った新しい音楽スタイルの創造につながったとは思えなかった "と。

Beck then started collaborating with bassist Tim Bogert and drummer Carmine Appice, who became available following the demise of Cactus but continued touring as the Jeff Beck Group in August 1972, to fulfill contractual obligations with his promoter, with a line-up including Bogert, Appice, Max Middleton and vocalist Kim Milford.

その後ベックは、カクタス解散後に使えるようになったベーシストのティム・ボガート、ドラマーのカーマイン・アピスとコラボレーションを開始するが、プロモーターとの契約上の義務を果たすため、1972年8月にボガート、アピス、マックス・ミドルトン、ボーカルのキム・ミルフォードといったラインナップでジェフ・ベック・グループとしてツアーを継続することとなる。

After six appearances Milford was replaced by Bobby Tench, who was flown in from the UK for the Arie Crown Theatre Chicago performance and the rest of the tour, which concluded at the Paramount North West Theatre, Seattle.

ミルフォードは6回の公演の後、ボビー・テンチと交代したが、彼はアリークラウン劇場のシカゴ公演と残りのツアーのために英国から空輸され、シアトルのパラマウント・ノースウェスト・シアターで幕を閉じた。

After the tour Tench and Middleton left the band and the power trio Beck, Bogert & Appice emerged.

ツアー終了後、テンチとミドルトンはバンドを脱退し、ベック、ボガート、アピスのパワートリオが登場する。

Appice took on the role of vocalist with Bogert and Beck contributing occasionally.

アピスがヴォーカリストの役割を担い、ボガートとベックが時折参加する。

They were included on the bill for Rock at The Oval in September 1972, still as "the Jeff Beck Group," which marked the start of a tour schedule of UK, the Netherlands and Germany.

1972年9月のロック・アット・ザ・オーヴァルに「ジェフ・ベック・グループ」として出演し、イギリス、オランダ、ドイツへのツアーが始まった。

Another U.S. tour began in October 1972, starting at the Hollywood Sportatorium Florida and concluding on 11 November 1972 at The Warehouse, New Orleans.

1972年10月、フロリダのハリウッド・スポータトリウムを皮切りに、11月11日のニューオーリンズのウェアハウスまでアメリカ・ツアーが始まった。

In April 1973 the album Beck, Bogert & Appice was released (on Epic Records).

1973年4月、アルバム『Beck, Bogert & Appice』がリリースされた(Epic Recordsより)。

While critics acknowledged the band's instrumental prowess the album was not commercially well received except for its cover of Stevie Wonder's hit "Superstition".

批評家はバンドの楽器演奏の腕前を認めたが、アルバムはスティービー・ワンダーのヒット曲「Superstition」のカバーを除いて、商業的にはあまり評判が良くなかった。

On 3 July 1973 Beck joined David Bowie onstage to perform "The Jean Genie"/"Love Me Do" and "Around and Around."

1973年7月3日、ベックはデヴィッド・ボウイのステージに上がり、"The Jean Genie"/"Love Me Do "と "Around and Around "を演奏した。

The show was recorded and filmed, but none of the released editions included Beck.

このショーは録音、撮影されたが、リリースされたエディションにはベックは含まれていない。

During October 1973 Beck recorded tracks for Michael Fennelly's album Lane Changer and attended sessions with Hummingbird, a band derived from the Jeff Beck Group, but did not to contribute to their eponymous first album.

1973年10月、ベックはマイケル・フェネリーのアルバム『Lane Changer』のために曲を録音し、ジェフ・ベック・グループから派生したバンド、ハミングバードのセッションに参加したが、彼らの名を冠したファーストアルバムに参加することはなかった。

Early in January 1974 Beck, Bogert & Appice played at the Rainbow Theatre, as part of a European tour.

1974年1月初旬、ベック、ボガート&アピスはヨーロッパ・ツアーの一環としてレインボー・シアターで演奏した。

The concert was broadcast in full on the US show Rock Around the World in September of the same year.

このコンサートは、同年9月にアメリカの番組『Rock Around the World』で全編放送された。

This last recorded work by the band previewed material intended for a second studio album, included on the bootleg At Last Rainbow.

この最後のレコーディングは、セカンド・スタジオ・アルバムに収録される予定の曲のプレビューであり、ブートレグ『At Last Rainbow』に収録された。

The tracks "Blues Deluxe" and "BBA Boogie" from this concert were later included on the Jeff Beck compilation Beckology (1991).

このコンサートの「Blues Deluxe」と「BBA Boogie」は、後にジェフ・ベックのコンピレーション『Beckology』(1991年)に収録された。

Beck, Bogert & Appice dissolved in April 1974 before their second studio album (produced by Jimmy Miller) was finished.

ベック、ボガート&アピスは1974年4月、2枚目のスタジオ・アルバム(ジミー・ミラーがプロデュース)が完成する前に解散した。

Their live album Beck, Bogert & Appice Live in Japan, recorded during their 1973 tour of Japan, was not released until February 1975 by Epic/Sony.[citation needed] After a few months Beck entered Underhill Studio and met with the group Upp, whom he recruited as backing band for his appearance on the BBC TV programme Guitar Workshop in August 1974.

数ヵ月後、ベックはアンダーヒル・スタジオに入り、1974年8月にBBCのテレビ番組『Guitar Workshop』に出演した際にバックバンドとして起用したグループ、ウップに会った。

Beck produced and played on their self-titled debut album and their second album This Way Upp, though his contributions to the second album went uncredited.

ベックはセルフタイトルのデビュー・アルバムとセカンド・アルバム『This Way Upp』のプロデュースと演奏を担当したが、セカンド・アルバムへの参加はクレジットされないままだった。

In October Beck began to record instrumentals at AIR Studios with Max Middleton, bassist Phil Chen and drummer Richard Bailey, using George Martin as producer and arranger.[citation needed] Jeff Beck's solo album Blow by Blow (March 1975) evolved from these sessions and showcased Beck's technical prowess in jazz-rock.

10月、ベックはAIRスタジオでマックス・ミドルトン、ベーシストのフィル・チェン、ドラマーのリチャード・ベイリーとともに、ジョージ・マーティンをプロデューサー兼アレンジャーとしてインストゥルメンタル曲を録音し始めた[citation needed] ジェフのソロ・アルバム『ブロー・バイ・ブロー』(1975年3月)はこれらのセッションから発展して、ベックのジャズロックにおける技術力を披露することとなった。

The album reached number four in the charts and is Beck's most commercially successful release.

このアルバムはチャートで4位を記録し、ベックにとって最も商業的に成功した作品となった。

Beck, fastidious about overdubs and often dissatisfied with his solos, often returned to AIR Studios until he was satisfied.

ベックはオーバーダビングにうるさく、自分のソロに不満を持つことが多かったので、納得がいくまで何度もAIRスタジオに足を運びた。

A couple of months after the sessions had finished producer George Martin received a telephone call from Beck, who wanted to record a solo section again.

セッションが終わって数ヵ月後、プロデューサーのジョージ・マーティンはベックから電話を受け、もう一度ソロ・セクションを録音したいと言ってきた。

Bemused, Martin replied: "I'm sorry, Jeff, but the record is in the shops!"

マーティンは困惑しながらも、こう答えた。「申し訳ない、ジェフ、でもレコードは店頭に並んでいるんだ!」。

Beck put together a live band for a US tour, preceded by a small and unannounced gig at The Newlands Tavern in Peckham, London.

ベックはアメリカ・ツアーのためにライブ・バンドを結成し、その前にロンドンのペッカムにあるThe Newlands Tavernで小規模で予告なしのライブを行った。

He toured through April and May 1975, mostly supporting the Mahavishnu Orchestra, retaining Max Middleton on keyboards but with a new rhythm section of bassist Wilbur Bascomb and noted session drummer Bernard "Pretty" Purdie.

キーボードにマックス・ミドルトンを起用し、リズムセクションにはベーシストのウィルバー・バスコムとセッション・ドラマーとして知られるバーナード・"プリティ"・パーディを迎えて、1975年4月から5月まで、主にマハヴィシュヌ・オーケストラのサポートとしてツアーを行った。

In a May 1975 show in Cleveland, Ohio (Music Hall), he became frustrated with an early version of a talk box he used on his arrangement of the Beatles' "She's a Woman", and after breaking a string, tossed his legendary Yardbirds-era Stratocaster guitar off the stage.

1975年5月のオハイオ州クリーブランド(ミュージック・ホール)でのライヴでは、ビートルズの「シーズ・ア・ウーマン」のアレンジで使用したトークボックスの初期バージョンに不満を抱き、弦を切った後、ヤードバーズ時代の伝説のストラトキャスター・ギターをステージから投げ捨てた。

He did the same with the talk box and finished the show playing a Les Paul and without the box.

トークボックスも同じように、レスポールを弾きながら、ボックスなしでライブを終えた。

During this tour he performed at Yuya Uchida's "World Rock Festival", playing a total of eight songs with Purdie.

このツアーでは、内田裕也の「ワールド・ロック・フェスティバル」に出演し、パーディと計8曲を演奏した。

In addition he performed a guitar and drum instrumental with Johnny Yoshinaga and, at the end of the festival, joined in a live jam with bassist Felix Pappalardi of Mountain and vocalist Akira "Joe" Yamanaka from the Flower Travellin' Band.

また、ジョニー吉永とギターとドラムのインストゥルメンタルを演奏し、フェスティバルの最後には、マウンテンのベーシスト、フェリックス・パッパラルディとフラワー・トラベリン・バンドのヴォーカリスト、山中章(ジョー)とライブジャムに参加した。

Only his set with Purdie was recorded and released.[citation needed] He returned to the studio and recorded Wired (1976), which paired ex-Mahavishnu Orchestra drummer and composer Narada Michael Walden and keyboardist Jan Hammer.

元マハヴィシュヌ・オーケストラのドラマーで作曲家のナラダ・マイケル・ウォルデンとキーボーディストのヤン・ハマーが組んだ『Wired』(1976年)をスタジオに戻りレコーディングしている。

The album used a jazz-rock fusion style, which sounded similar to the work of his two collaborators.

このアルバムでは、ジャズとロックのフュージョン・スタイルが用いられ、彼の2人のコラボレーターの作品と似たようなサウンドになっていた。

To promote the album, Beck joined forces with the Jan Hammer Group, playing a show supporting Alvin Lee at The Roundhouse in May 1976, before embarking on a seven-month-long world tour.

このアルバムのプロモーションのため、ベックはヤン・ハマー・グループと手を組み、1976年5月にラウンドハウスでアルヴィン・リーのサポートとしてショーを行い、その後7ヶ月にわたる世界ツアーに乗り出した。

This resulted in the live album Jeff Beck with the Jan Hammer Group Live (1977).[citation needed] At this point, Beck was a tax exile and took up residency in the US, remaining there until his return to the UK in the autumn of 1977.

この時、ベックは税金逃れでアメリカに滞在し、1977年秋に英国に戻るまでそこにいた。

In the spring of 1978, he began rehearsing with ex-Return to Forever bassist Stanley Clarke and drummer Gerry Brown towards a projected appearance at the Knebworth Festival, but this was cancelled after Brown dropped out.

1978年春、元リターン・トゥ・フォーエヴァーのベーシスト、スタンリー・クラークとドラマーのジェリー・ブラウンとKnebworth Festivalへの出演に向けてリハーサルを開始したが、ブラウンの脱退により中止となった。

Beck toured Japan for three weeks in November 1978 with an ad hoc group consisting of Clarke and newcomers Tony Hymas (keyboards) and Simon Phillips (drums) from Jack Bruce's band.[citation needed] Work then began on a new studio album at the Who's Ramport Studios in London and continued sporadically throughout 1979, resulting in There & Back in June 1980.

1978年11月、ベックはクラークと、ジャック・ブルースのバンドから新しく加わったトニー・ハイマス(キーボード)とサイモン・フィリップス(ドラムス)からなる臨時のグループで3週間の日本ツアーを行った[citation needed] その後、ロンドンのザ・フーのランポート・スタジオで新しいスタジオアルバムの制作を始め、1979年を通して散発的に続け、1980年6月に『There & Back』を完成させた。

It featured three tracks composed and recorded with Jan Hammer, while five were written with Hymas.

このアルバムには、ヤン・ハマーと作曲・録音した3曲と、ハイマスと作曲した5曲が収録されている。

Stanley Clarke was replaced by Mo Foster on bass, both on the album and the subsequent tours.

このアルバムとその後のツアーでは、ベースがスタンリー・クラークからモー・フォスターに交代している。


Its release was followed by extensive touring in the US, Japan and the UK.

発売後、米国、日本、英国で大規模なツアーが行われた。

1980s(1980年代)

In 1981 Beck made a series of historic live appearances with his Yardbirds predecessor Eric Clapton at the Amnesty International-sponsored benefit concerts dubbed The Secret Policeman's Other Ball shows.

1981年、ベックはヤードバーズの先代エリック・クラプトンと共に、アムネスティ・インターナショナル主催の慈善コンサート「The Secret Policeman's Other Ball show」に出演し、歴史的なライブを次々と実現させました。

He appeared with Clapton on "Crossroads", "Further on up the Road", and his own arrangement of Stevie Wonder's "Cause We've Ended As Lovers".

クラプトンとは「Crossroads」、「Further on up the Road」、そしてスティービー・ワンダーの「Cause We've Ended As Lovers」を自らアレンジして出演した。

Beck also featured prominently in an all-star band finale performance of "I Shall Be Released" with Clapton, Sting, Phil Collins, Donovan and Bob Geldof.

ベックはまた、クラプトン、スティング、フィル・コリンズ、ドノヴァン、ボブ・ゲルドフとのオールスター・バンドによる「I Shall Be Released」のフィナーレの演奏でも重要な役割を果たした。

Beck's contributions were seen and heard in the resulting album and film, both of which achieved worldwide success in 1982.

ベックの貢献は、1982年に世界的な成功を収めたアルバムと映画の中で見聞きすることができた。

Another benefit show, the ARMS Concert for multiple sclerosis featured a jam with Beck, Eric Clapton and Jimmy Page.

多発性硬化症のためのARMSコンサートでは、ベック、エリック・クラプトン、ジミー・ペイジのジャムが行われた。

They performed "Tulsa Time" and "Layla".

Tulsa Time」と「Layla」を演奏した。

In 1985 Beck released Flash, featuring a variety of vocalists, but most notably former bandmate Rod Stewart on a rendition of Curtis Mayfield's "People Get Ready.

1985年、ベックは様々なボーカリストをフィーチャーした『フラッシュ』をリリースしたが、中でも元バンドメイトのロッド・スチュワートがカーティス・メイフィールドの「People Get Ready」を演奏しているのは有名だ。

The aforementioned cover song was also released as a single which went on to become a hit.

前述のカバー曲はシングルとしてもリリースされ、ヒットとなった。

A video was made for the track and the clip achieved heavy rotation on MTV.

この曲はビデオも制作され、その映像はMTVでヘビーローテーションされた。

The two also played a few dates together during this time but a full tour in tandem never materialized.

この間、2人は何度か一緒に演奏しているが、フル・ツアーは実現しなかった。

At Stewart's induction to the Rock and Roll Hall of Fame in 1992, Beck gave the induction speech, saying of Stewart, "We have a love hate relationship – he loves me and I hate him."

1992年にスチュワートがロックの殿堂入りした際、ベックは殿堂入りのスピーチを行い、スチュワートについて "我々は愛憎関係にあり、彼は私を愛し、私は彼を憎んでいる "と述べた。

During this period, Beck made several guest appearances with other performers, including the movie Twins, where he played guitar with singer Nicolette Larson.

この間、ベックは映画「ツインズ」で歌手のニコレット・ラーソンとギターを弾くなど、他の演奏家と何度かゲスト出演している。

After a four-year break, he made a return to instrumental music with the album Jeff Beck's Guitar Shop (1989), the first album to feature Beck as a fingerstyle guitarist, leaving the plectrum playing style.

4年間の休養の後、アルバム『ジェフ・ベックのギターショップ』(1989年)でインストゥルメンタル音楽への復帰を果たした。このアルバムは、ベックがプレクトラムの演奏スタイルから離れ、フィンガースタイルのギタリストとして初めて登場した作品である。

It was only his third album to be released in the 1980s.

1980年代に発表されたアルバムとしては3枚目にあたる。

Much of Beck's sparse and sporadic recording schedule was due in part to a long battle with tinnitus.

ベックのまばらで散発的なレコーディングスケジュールの多くは、耳鳴りとの長い闘いによるものであった。

1990s(1990年代)

In the 1990s, Beck had a higher musical output.

1990年代、ベックはより高い音楽性を発揮するようになった。

He contributed to Jon Bon Jovi's solo debut album "Blaze of Glory" in 1990, playing the main solo of the album's title song, which was also the theme song to the movie Young Guns II.

1990年、ジョン・ボン・ジョヴィのソロ・デビュー・アルバム『ブレイズ・オブ・グローリー』に参加し、映画『ヤングガンズII』の主題歌にもなったアルバム・タイトル曲のメイン・ソロを演奏した。

The same year, he was a featured performer on Hans Zimmer's score for the film Days of Thunder.

同年、映画「デイズ・オブ・サンダー」のハンス・ジマーのスコアにフィーチャリングで参加した。

He played lead guitar on Roger Waters' 1992 concept album Amused to Death, and on the 1993 albums The Red Shoes by Kate Bush and Love Scenes by Beverley Craven.

1992年のロジャー・ウォーターズのコンセプト・アルバム『Amused to Death』、1993年のケイト・ブッシュのアルバム『The Red Shoes』、ビバリー・クレイヴンのアルバム『Love Scenes』でリード・ギターを演奏している。

He recorded the instrumental soundtrack album Frankie's House (1992), as well as Crazy Legs (1993), a tribute album to 1950s rockabilly group Gene Vincent and the Blue Caps and their influential guitarist Cliff Gallup.

インストゥルメンタルサウンドトラックアルバムFrankie's House(1992年)、1950年代のロカビリーグループGene Vincent and the Blue Capsと彼らに影響を与えたギタリストCliff GallupへのトリビュートアルバムCrazy Legs(1993年)をレコーディングした。

Beck rehearsed with Guns N' Roses for their concert in Paris in 1992, but did not play in the actual concert due to ear damage caused by a Matt Sorum cymbal crash, causing Beck to become temporarily deaf.

ベックは1992年にパリで行われたガンズ・アンド・ローゼズのコンサートのためにリハーサルを行ったが、マット・ソーラムのシンバルクラッシュによる耳の損傷でベックは一時的に耳が聞こえなくなり、実際のコンサートでは演奏しなかった。

The Yardbirds were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in 1992.

ヤードバーズは1992年にロックの殿堂入りを果たした。

In Beck's acceptance speech he humorously noted that: Someone told me I should be proud tonight ...

ベックは受賞スピーチで、ユーモアを交えて次のように述べた。ある人が、今夜は誇りに思うべきだと言った......。

But I'm not, because they kicked me out. ...

しかし、私はそうではない、彼らは私を追い出したからだ。 ...

They did ...

彼らがやったんだ・・・。

Fuck them! He accompanied Paul Rodgers of Bad Company on the album Muddy Water Blues: A Tribute to Muddy Waters in 1993.

くそったれ!」。1993年、アルバム『Muddy Water Blues』でバッド・カンパニーのポール・ロジャースの伴奏を担当。1993年、マディ・ウォーターズへのトリビュート。

Beck's next release was in 1999, his first foray into guitar based electronica, Who Else!.

ベックの次のリリースは1999年、ギターベースのエレクトロニカに初めて進出した『Who Else!!!』である。

The album also marked Beck's first collaboration with a female musician, Jennifer Batten, in touring, writing, and recording as well as the first time he had worked with another guitarist on his own material since playing in the Yardbirds.

このアルバムは、ベックにとって、ツアー、作曲、レコーディングにおいて、女性ミュージシャンのジェニファー・バッテンと初めてコラボレーションした作品であり、ヤードバーズでの活動以来、他のギタリストと自分の楽曲で仕事をするのは初めてであった。

Beck continued to work with Batten through the post-release tour of You Had It Coming in 2001.

ベックは2001年の『You Had It Coming』のリリース後のツアーでもバッテンと仕事を続けた。

2000s(2000年代)

Beck won his third Grammy Award, this one for 'Best Rock Instrumental Performance' for the track "Dirty Mind" from You Had It Coming (2000).

ベックは『You Had It Coming』(2000年)の収録曲「Dirty Mind」で3度目のグラミー賞を受賞し、「Best Rock Instrumental Performance」を受賞した。

The song "Plan B" from the 2003 release Jeff, earned Beck his fourth Grammy Award for Best Rock Instrumental Performance, and was proof that the new electro-guitar style he used for the two earlier albums would continue to dominate.

2003年リリースの『Jeff』に収録されている「Plan B」は、ベックにとって4度目のグラミー賞「Best Rock Instrumental Performance」を受賞し、先の2作で使用した新しいエレクトロギターのスタイルが今後も主流となることを証明するものとなった。

Beck was the opening act for B.B. King in the summer of 2003 and appeared at Eric Clapton's Crossroads Guitar Festival in 2004.

2003年夏にはB.B.キングのオープニングアクトを務め、2004年にはエリック・クラプトンのクロスロード・ギターフェスティバルに出演した。

Additionally in 2004, Beck was featured on the song "54-46 Was My Number" by Toots and the Maytals as part of the album True Love which won the Grammy Award for Best Reggae Album.

さらに2004年、ベックはグラミー賞のベスト・レゲエ・アルバム賞を受賞したアルバム『True Love』の一部として、トゥーツ・アンド・ザ・メイタルズの「54-46 Was My Number」という曲に参加している。

The song "Hot Rod Honeymoon", also from the album Jeff, featured in the soundtrack of Gran Turismo 4.

また、アルバム『Jeff』に収録されている「Hot Rod Honeymoon」は、『グランツーリスモ4』のサウンドトラックに収録されている。

In 2007, he accompanied Kelly Clarkson for her cover of Patty Griffin's "Up to the Mountain", during the Idol Gives Back episode of American Idol.

2007年、アメリカン・アイドルの「Idol Gives Back」において、ケリー・クラークソンのパティ・グリフィンの「Up to the Mountain」カバーに同伴。

The performance was recorded live and afterwards was immediately released for sale.

この演奏はライブ録音され、その後すぐに販売開始された。

In the same year, he appeared once again at Clapton's Crossroads Guitar Festival, performing with Vinnie Colaiuta, Jason Rebello, and the then 21-year-old bassist Tal Wilkenfeld.

同年、クラプトンのクロスロード・ギター・フェスティバルに再び出演し、ヴィニー・コライウタ、ジェイソン・レベロ、そして当時21歳のベーシスト、タル・ウィルケンフェルドと共演した。

Beck announced a world tour in early 2009 and remained faithful to the same lineup of musicians as in his tour two years before, playing and recording at Ronnie Scott's in London to a sold-out audience.

2009年初めにワールドツアーを発表したベックは、2年前のツアーと同じミュージシャンのラインナップを忠実に再現し、ロンドンのロニー・スコッツで演奏とレコーディングを行い、ソールドアウトの聴衆を集めた。

Beck played on the song "Black Cloud" on the 2009 Morrissey album Years of Refusal and later that year, Harvey Goldsmith became Beck's manager.

ベックは2009年のモリッシーのアルバム『Years of Refusal』の収録曲「Black Cloud」で演奏し、同年末にはハーヴェイ・ゴールドスミスがベックのマネージャーとなった。

Beck was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame on 4 April 2009, as a solo artist.

ベックは2009年4月4日、ソロ・アーティストとしてロックの殿堂入りを果たした。

The award was presented by Jimmy Page.

授賞式はジミー・ペイジが行った。

Beck performed "Train Kept A-Rollin'" along with Page, Ronnie Wood, Joe Perry, Flea, and Metallica members James Hetfield, Robert Trujillo, Lars Ulrich, Kirk Hammett and Jason Newsted.

ベックはペイジ、ロニー・ウッド、ジョー・ペリー、フリー、そしてメタリカのメンバーであるジェームズ・ヘットフィールド、ロバート・トゥルージロ、ラーズ・ウルリッヒ、カーク・ハメット、ジェイソン・ニューステッドと共に「Train Kept A-Rollin'」を演奏した。

On 4 July 2009, David Gilmour joined Beck onstage at the Albert Hall.

2009年7月4日、アルバート・ホールでDavid GilmourがBeckのステージに参加した。

Beck and Gilmour traded solos on "Jerusalem" and closed the show with "Hi Ho Silver Lining".

ベックとギルモアは「Jerusalem」でソロを披露し、「Hi Ho Silver Lining」でライブを締めくくった。

2010s(2010年代)

Beck's album, Emotion & Commotion, was released in April 2010.

2010年4月、ベックのアルバム『Emotion & Commotion』がリリースされた。

It features a mixture of original songs and covers such as "Over the Rainbow" and "Nessun Dorma".

オリジナル曲のほか、「Over the Rainbow」や「Nessun Dorma」などのカバー曲を収録している。

Joss Stone and Imelda May provided some of the guest vocals.

Joss StoneとImelda Mayがゲストボーカルとして参加している。

Two tracks from Emotion & Commotion won Grammy Awards in 2011: "Nessun Dorma" won the Grammy Award for Best Pop Instrumental Performance, and "Hammerhead" won the Grammy Award for Best Rock Instrumental Performance.

Emotion & Commotion』からの2曲は、2011年のグラミー賞を受賞。「Nessun Dorma」はグラミー賞のベスト・ポップ・インストゥルメンタル・パフォーマンス部門を、「Hammerhead」はグラミー賞のベスト・ロック・インストゥルメンタル・パフォーマンス部門を受賞している。

Beck collaborated on "Imagine" for the 2010 Herbie Hancock album, The Imagine Project along with Seal, P!nk, India.Arie, Konono N°1, Oumou Sangare and others and received a third Grammy in 2011 for Best Pop Collaboration with Vocals for the track.

ベックは2010年のハービー・ハンコックのアルバム『イマジン・プロジェクト』で、シール、P!nk、インディア.アリー、コノノN°1、ウムー・サンガレらとともに「イマジン」でコラボレーションし、同曲で2011年のグラミー賞最優秀ポップコラボレーション(ボーカル)賞を3度受賞している。

Beck's 2010 World Tour band featured Grammy-winning musician Narada Michael Walden on drums, Rhonda Smith on bass and Jason Rebello on keyboards.

ベックの2010年ワールドツアーのバンドは、ドラムにグラミー賞受賞ミュージシャンのナラダ・マイケル・ウォルデン、ベースにロンダ・スミス、キーボードにジェイソン・レベーロを迎えている。

He has also released a live album titled Live and Exclusive from the Grammy Museum on 25 October 2010.

また、2010年10月25日には、『Live and Exclusive from the Grammy Museum』と題したライブアルバムをリリースしている。

On 9 June 2010 Beck with Imelda May's band recorded a DVD named Rock 'n' Roll Party (Honoring Les Paul), of a concert at the Iridium in NYC featuring several Les Paul songs (with Ms May doing the Mary Ford vocals).

2010年6月9日、ベックはイメルダ・メイのバンドと共に、ニューヨークのイリジウムで行われた、レスポールの曲(メアリー・フォードのボーカルをメイさんが担当)を数曲演奏した、「ロックンロールパーティー(レスポールを讃えて)」というDVDを録音した。

In 2011, Beck received two honorary degrees from British universities.

2011年、ベックはイギリスの大学から2つの名誉学位を授与された。

On 18 July 2011, he was honoured with a fellowship from University of the Arts London in recognition of his "outstanding contribution to the field of Music".

2011年7月18日、「音楽分野への顕著な貢献」が認められ、ロンドン芸術大学からフェローシップを授与された。

On 21 July 2011 Beck was also presented with an honorary doctorate from University of Sussex (by Sanjeev Bhaskar, the university's chancellor), stating the honour acknowledged "an outstanding musical career and celebrated the relationship between the university and the Brighton Institute of Modern Music(BIMM)".

2011年7月21日、ベックはサセックス大学から名誉博士号を授与された(サンジーブ・バスカル学長による)。この栄誉は「傑出した音楽キャリアを認め、大学とブライトン現代音楽院(BIMM)の関係を称える」ものであると述べた。

In 2013, it was announced that he would be performing on Beach Boys founder Brian Wilson's solo album (alongside Beach Boys Al Jardine and David Marks) on Capitol Records.

2013年、キャピトル・レコードから発売されるビーチ・ボーイズの創始者ブライアン・ウィルソンのソロ・アルバムに(ビーチ・ボーイズのアル・ジャーディン、デヴィッド・マークスとともに)出演することが発表された。

On 20 June, Wilson's website announced that the material might be split into three albums; one of new pop songs, another of mostly instrumental tracks with Beck, and another of interwoven tracks dubbed "the suite".

6月20日、ウィルソンのウェブサイトは、素材が3枚のアルバムに分けられるかもしれないと発表した。1枚は新しいポップソング、もう1枚はベックとの主にインストゥルメンタル曲、そしてもう1枚は「スイート」と名付けられた織り成す曲であった。

Beck also accompanied Wilson (along with Jardine and Marks) on an eighteen date fall 2013 tour which started in late September and ended in late October (prior which, Beck made clear he regarded sharing the stage with Wilson as a complete honor for him).

ベックはウィルソン(ジャーディン、マークスと共に)と共に、9月下旬から10月下旬にかけて行われた18日間の2013年秋のツアーにも同行した(これに先立ち、ベックはウィルソンとステージを共にすることを自分にとって完全に名誉なことと考えていると明言している)。

In 2014, to mark the beginning of Jeff's World Tour in Japan, a three-track CD titled Yosogai was released on 5 April; the album had yet to be finalized at the time of the tour.

2014年、日本でのジェフのワールド・ツアーの開始を記念して、4月5日に『Yosogai』と題した3曲入りのCDがリリースされたが、このツアーの時点ではまだアルバムは完成していなかった。

In November 2014 he accompanied Joss Stone at The Royal British Legion's Festival of Remembrance at the Royal Albert Hall.

2014年11月、ロイヤル・アルバート・ホールで行われたThe Royal British Legion's Festival of Remembranceでジョス・ストーンの伴奏を務めた。

He released album Loud Hailer in 2016.

2016年、アルバム『Loud Hailer』をリリース。

2020s(2020年代)

On 16 April 2020 Beck released a new single, in which Beck collaborated with Johnny Depp to cover John Lennon's song "Isolation", explaining that this was a first record release from an ongoing musical collaboration between the two men.

2020年4月16日、ベックがジョニー・デップとコラボしてジョン・レノンの楽曲「Isolation」をカバーしたニューシングルをリリースし、これは2人の間で進行中の音楽コラボレーションからの最初のレコードリリースだと説明した。

They had been recording music together for some time, with the track being produced the year before, but Beck explained that the decision to release it was influenced by the COVID-19 pandemic lockdowns: "We weren't expecting to release it so soon but given all the hard days and true 'isolation' that people are going through in these challenging times, we decided now might be the right time to let you all hear it".

彼らは以前から一緒に音楽を録音しており、この曲はその前年に制作されたものだが、ベックはこの曲をリリースすることになったのは、COVID-19のパンデミックロックダウンに影響されたと説明している。こんなに早くリリースするとは思っていなかったが、この困難な時代に人々が経験している困難な日々や真の「孤立」を考えると、今が皆さんに聴いていただくのに適切な時期かもしれないと思ったんだ」と述べている。

On 2 June 2022 Beck appeared in the news, after Depp appeared with him at The Sage in Gateshead, following his victory in the high-profile defamation case against his ex-wife Amber Heard.

2022年6月2日、ベックは、元妻アンバー・ハードに対する名誉毀損訴訟で注目を集めたデップがゲーツヘッドのThe Sageに出演し、ニュースに登場した。

Both also had performed at the Royal Albert Hall in London earlier in the week.

また、両者はその週の初めにロンドンのロイヤル・アルバート・ホールで公演を行っていた。

Beck and Depp's first single from their collaborative album 18, titled "This Is a Song for Miss Hedy Lamarr", was announced on 10 June 2022.

ベックとデップのコラボレーション・アルバム『18』からの最初のシングルは、『This Is a Song for Miss Hedy Lamarr』と題され、2022年6月10日に発表された。

Beck is featured on two tracks from Ozzy Osbourne's album released on 24 June 2022; the title track "Patient Number 9" and "A Thousand Shades".

ベックは2022年6月24日発売のオジー・オズボーンのアルバムから、タイトル曲「Patient Number 9」と「A Thousand Shades」の2曲でフィーチャーされている。

Style and influence(スタイルと影響力)

Described by Rolling Stone as "one of the most influential lead guitarists in rock", Jeff Beck has cited his major influences as Les Paul, the Shadows, Cliff Gallup, Ravi Shankar, Roy Buchanan, Chet Atkins, Django Reinhardt, Steve Cropper and Lonnie Mack.

ローリング・ストーン誌で「ロック界で最も影響力のあるリード・ギタリストの一人」と評されたジェフ・ベックは、主に影響を受けたアーティストとしてレス・ポール、シャドウズ、クリフ・ギャロップ、ラヴィ・シャンカール、ロイ・ブキャナン、チェット・アトキンス、ジャンゴ・ラインハルト、スティーブ・クロッパー、ロニー・マックなどを挙げている。

Of John McLaughlin, Beck said: "[he] has given us so many different facets of the guitar and introduced thousands of us to world music, by blending Indian music with jazz and classical. I'd say he was the best guitarist alive."

ジョン・マクラフリンについて、ベックはこう語っている。「彼は私たちにギターのさまざまな側面を与え、インド音楽とジャズやクラシックを融合させたワールド・ミュージックを何千人もの人々に紹介しました。彼は生きている中で最高のギタリストだったと言えるでしょう" と語っている。

According to musicologist and historian Bob Gulla, Beck is credited for popularising the use of audio feedback and distortion in rock guitar.

音楽学者で歴史家のボブ・グーラによると、ベックはロック・ギターにおけるオーディオ・フィードバックとディストーションの使用を普及させたとされている。

Prior to Beck's arrival, guitar playing generally conformed to the "clean, bright, and jangly" sounds of early-1960s British Invasion bands or the bluesy aesthetic of 1950s African-American performers like Muddy Waters and Bo Diddley.

ベックの登場以前は、ギター演奏は一般的に1960年代初期のブリティッシュ・インベイジョン・バンドの「クリーンで明るく、ジャンキー」なサウンドや、マディ・ウォーターズやボ・ディドリーといった1950年代のアフリカ系アメリカ人パフォーマーのブルージーな美学に準拠していた。

During his short time with the Yardbirds, Beck's experimentation with feedback, distortion, and "fuzz" tone "pushed the band into directions that would open the door for psychedelic rock" while "jolt[ing] British rock forward", according to Gulla.

ヤードバーズでの短い活動期間中、ベックはフィードバック、ディストーション、「ファズ」トーンの実験により、「サイケデリック・ロックへの扉を開く方向へバンドを押し出した」一方で「ブリティッシュ・ロックを前進させた」とガーラは述べている。

While Beck was not the first rock guitarist to experiment with electronic distortion, he nonetheless helped to redefine the sound and role of the electric guitar in rock music.

ベックは電子的なディストーションを実験した最初のロック・ギタリストではなかったが、それでも彼はロック音楽におけるエレクトリック・ギターの音と役割を再定義するのに貢献した。

Beck's work with the Yardbirds and the Jeff Beck Group's 1968 album Truth were seminal influences on heavy metal music, which emerged in full force in the early 1970s.

ベックのヤードバーズでの活動とジェフ・ベック・グループの1968年のアルバム「トゥルース」は、1970年代初頭に本格的に登場したヘビーメタル・ミュージックに決定的な影響を及ぼした。

Gulla identifies one of Beck's characteristic traits to be his sense of pitch, particularly in exercising the whammy bar to create sounds ranging from "nose-diving bombs to subtle, perfectly pitched harmonic melodies".

グーラは、ベックの特徴の1つとして、ピッチの感覚を挙げている。特に、ワミーバーを使って、「ノーズダイブボムから微妙で完璧なピッチのハーモニーのメロディー」まで、様々なサウンドを作り出す。

According to guitarist and author Jack Wilkins, Beck is regarded alongside Jimi Hendrix and Eric Clapton as one of his generation's greatest guitarists, receiving praise for his technical skill and versatile playing.

ギタリストで作家のJack Wilkinsによると、BeckはJimi HendrixやEric Claptonと並んで、同世代の偉大なギタリストとみなされており、その技術力と多才なプレイで賞賛を受けている。

Stephen Thomas Erlewine finds him to be "as innovative as Jimmy Page, as tasteful as Eric Clapton, and nearly as visionary as Jimi Hendrix", although unable to achieve their mainstream success, "primarily because of the haphazard way he approached his career" while often lacking a star singer to help make his music more accessible.

Stephen Thomas Erlewineは彼を「Jimmy Pageと同じくらい革新的で、Eric Claptonと同じくらいセンスがあり、Jimi Hendrixと同じくらい先見性がある」と評価していますが、「主に彼のキャリアへの取り組み方が行き当たりばったりで、彼の音楽をより身近にするスターシンガーがいないため」彼らの主流となる成功には至らなかったと述べている。

On his recorded output by 1991, Erlewine remarked that "never has such a gifted musician had such a spotty discography", believing Beck had largely released "remarkably uneven" solo records and only "a few terrific albums".

1991年までの彼のレコード作品について、Erlewineは「これほど才能あるミュージシャンがこれほど斑点のあるディスコグラフィーを持ったことはない」と発言し、ベックは主に「著しく不均一な」ソロレコードと「いくつかの素晴らしいアルバム」だけをリリースしたと考えている。

In Christgau's Record Guide (1981), Robert Christgau essentialised Beck as "a technician" and questioned his ability to "improvise long lines, or jazz it up with a modicum of delicacy, or for that matter get funky", although he later observed a "customary focus, loyalty, and consistency of taste".

Christgau's Record Guide』(1981年)でロバート・クリストガウはベックを「テクニシャン」と本質づけ、「長いラインを即興で演奏したり、適度な繊細さでジャズをしたり、それどころかファンキーになる」能力を疑ったが、後に「慣れた集中力と忠誠心と一貫した味」を観察している。

In 2015, Beck was ranked No. 5 in Rolling Stone's list of the "100 Greatest Guitarists".

2015年、ベックはローリング・ストーンの「最も偉大なギタリスト100人」の第5位にランクされた。

In an accompanying essay, guitarist Mike Campbell applauded Beck for his "brilliant technique" and "personality" in his playing, including a sense of humor expressed through the growl of his wah-wah effects.

ギタリストのマイク・キャンベルは、それに付随するエッセイの中で、ベックの「輝かしいテクニック」と、ワウワウ・エフェクトのうなり声によって表現されるユーモアのセンスなど、演奏における「個性」を称賛している。

Campbell also credited Beck with expanding the boundaries of the blues, particularly on his two collaborations with Stewart.

また、キャンベルは、特にスチュワートとの2つのコラボレーションで、ベックがブルースの境界を広げたと評価している。

Technique and equipment(技術・機材)

Beck stopped regular use of a pick in the 1980s.

ベックは1980年代にピックを使わなくなった。

He produces a wide variety of sounds by using his thumb to pluck the strings, his ring finger on the volume knob and his little finger on the vibrato bar on his signature Fender Stratocaster.

彼は親指で弦を弾き、薬指でボリュームノブを、小指でビブラートバーを操作して、様々なサウンドを生み出す。

By plucking a string and then 'fading in' the sound with the volume knob he creates a unique sound that can resemble a human voice, among other effects.

弦を弾いた後、ボリュームノブで音をフェードインさせることで、人の声のようなユニークなサウンドを生み出すなど、様々な効果がある。

He frequently uses a wah-wah pedal both live and in the studio.

彼はライブでもスタジオでもワウワウペダルをよく使う。

Eric Clapton once said, "With Jeff, it's all in his hands".

エリック・クラプトンはかつて「ジェフとは、すべてが彼の手の中にある」と語っている。

Along with Stratocasters, Beck occasionally plays Fender Telecaster and Gibson Les Paul models as well.

ストラトキャスターの他に、ベックは時折フェンダー・テレキャスターやギブソン・レスポールモデルも演奏します。

His amplifiers are primarily Fender and Marshall.

彼のアンプは主にFenderとMarshallです。

In his earlier days with the Yardbirds, Beck also used a 1954 Fender Esquire guitar (now owned by Seymour W. Duncan, and housed in the Cleveland Rock and Roll Hall of Fame) through Vox AC30s.

ヤードバーズの初期には、1954年製のFender Esquireギター(現在はSeymour W. Duncanが所有し、クリーブランド・ロックの殿堂に収蔵)をVox AC30に通して使用することもありた。

He has also played through a variety of fuzz pedals and echo units along with this set-up and has used the Pro Co RAT distortion pedal.

また、このセットアップと共に様々なファズペダルやエコーユニットを通して演奏し、Pro Co RATディストーションペダルも使用してきた。

The pickup is based on a Gibson pickup rewound by Duncan and used in a salvaged Telecaster dubbed the "Tele-Gib" which he had constructed as a gift to Beck.

ピックアップは、ダンカンが巻き直したギブソンピックアップをベースに、彼がベックへのプレゼントとして製作した「テレギブ」と呼ばれるサルベージされたテレキャスターに使用されているものを使用している。

Scott Morgan of the Rationals, who at one point shared a dressing room with the Yardbirds, recalls how Beck amplified his lead guitar through a Vox Superbeetle while using banjo strings for the unwound G string on his guitar because "they didn't make sets with an unwound G at that point."

ヤードバーズと楽屋を共にしていたこともあるレイショナルズのスコット・モーガンは、ベックがリードギターをVox Superbeetleで増幅し、ギターのG弦にバンジョーの弦を使っていたことを回想しています(当時はG弦を巻かないセットは作られていなかったからです)。

During the ARMS Charity Concerts in 1983 Beck used his battered Fender Esquire along with a 1954 Stratocaster and a Jackson Soloist.

1983年のARMSチャリティ・コンサートでは、ベックはボロボロのフェンダー・エスクワイアと、1954年製のストラトキャスター、ジャクソン・ソロイストを使用した。

On Crazy Legs (1993) he played a Gretsch Duo Jet, his signature Stratocaster and various other guitars.

1993年の『Crazy Legs』では、Gretsch Duo Jet、シグネチャーのStratocaster、その他様々なギターを演奏している。

In 2007, Fender created a Custom Shop Tribute series version of his beat-up Fender Esquire as well as his Artist Signature series Stratocaster.

2007年、フェンダーは彼のビートアップしたフェンダー・エスクワイアとアーティスト・シグネチャー・シリーズのストラトキャスターをカスタムショップ・トリビュート・シリーズとして製作した。

Personal life(私生活)

Beck has been married to Sandra Beck since 2005 and has been a vegetarian since 1969.

ベックは2005年からサンドラ・ベックと結婚し、1969年からベジタリアンである。

He is a patron of the Folly Wildlife Rescue Trust.

彼は、Folly Wildlife Rescue Trustの後援者でもある。

He has an interest in classic Ford hot rods, performing much of the work on the exteriors and engines of the cars by himself.

クラシック・フォードのホットロッドに興味があり、車の外装やエンジンの多くの作業を自分自身で行っている。

Beck has a house near Wadhurst, East Sussex.

イーストサセックス州ワダースト近郊に自宅を構えている。

Awards(受賞歴)

Beck is the winner of eight Grammy awards, the first being Best Rock Instrumental Performance for "Escape" from the album Flash at the 1986 Grammys.

ベックはグラミー賞を8回受賞しており、最初の受賞は1986年のグラミー賞でアルバム『フラッシュ』から「エスケープ」が最優秀ロック・インストゥルメンタル・パフォーマンス賞を受賞したときである。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?