見出し画像

【トレント・レズナー】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Trent Reznor】

Michael Trent Reznor (born May 17, 1965) is an American musician, singer, songwriter, record producer, and composer.

マイケル・トレント・レズナー(Michael Trent Reznor、1965年5月17日 - )は、アメリカ合衆国のミュージシャン、歌手、ソングライター、レコードプロデューサー、作曲家である。

He serves as the lead vocalist, multi-instrumentalist, and principal songwriter of the industrial rock band Nine Inch Nails, which he founded in 1988 and of which he was the sole official member until 2016.

1988年に結成し、2016年まで唯一の正式メンバーであった産業ロックバンド、ナイン・インチ・ネイルズのリードボーカル、マルチインストゥルメンタリスト、主要ソングライターとして活動している。

The first Nine Inch Nails album, Pretty Hate Machine (1989), was a commercial and critical success.

ナイン・インチ・ネイルズのファースト・アルバム『プリティ・ヘイト・マシーン』(1989年)は商業的にも批評家としても成功を収めた。

Reznor has since released 11 more Nine Inch Nails studio albums.

レズナーはその後、ナイン・インチ・ネイルズのスタジオ・アルバムを11枚発表している。

Reznor began his career in the mid-1980s as a member of synth-pop bands such as Option 30, The Innocent, and Exotic Birds.

レズナーは1980年代半ばにOption 30、The Innocent、Exotic Birdsといったシンセポップバンドのメンバーとしてキャリアをスタートさせた。

He has contributed to the albums of artists such as Marilyn Manson, whom he mentored, rapper Saul Williams and Halsey.

彼が師事したマリリン・マンソン、ラッパーのソール・ウィリアムス、ホルシーなどのアーティストのアルバムに貢献している。

Alongside his wife Mariqueen Maandig and long-time Nine Inch Nails collaborators Atticus Ross and Rob Sheridan, he formed the post-industrial group How to Destroy Angels in 2009.

妻のMariqueen Maandig、Nine Inch Nailsの長年のコラボレーターであるAtticus RossとRob Sheridanと共に、2009年にポスト・インダストリアル・グループHow to Destroy Angelsを結成した。

Beginning in 2010, Reznor, alongside Atticus Ross, began to work on film and television scores.

2010年からは、レザーはアティカス・ロスと並んで、映画やテレビの音楽を手がけるようになった。

The duo have scored many of David Fincher's films, including The Social Network (2010), The Girl with the Dragon Tattoo (2011), Gone Girl (2014), and Mank (2020).

二人は『ソーシャル・ネットワーク』(2010)、『ドラゴンタトゥーの女』(2011)、『ゴーン・ガール』(2014)、『マンク』(2020)など、デヴィッド・フィンチャー監督の作品のスコアを多く手がけている。

They won the Academy Award for Best Original Score and the Grammy Award for Best Score Soundtrack for Visual Media for both The Social Network and Soul.

彼らは『ソーシャル・ネットワーク』と『ソウル』でアカデミー賞の最優秀オリジナルスコア賞とグラミー賞の最優秀スコア・サウンドトラック(ビジュアルメディア部門)を受賞している。

The duo has also scored the films Patriots Day (2016), Mid90s, Bird Box (both 2018) and Waves (2019), the documentaries Before the Flood (2016) and The Vietnam War (2017), and the TV series Watchmen (2019), winning a Primetime Emmy Award for the lattermost.

また、二人は映画『パトリオッツ・デイ』(2016)、『Mid90s』、『バード・ボックス』(ともに2018)、『ウェイヴス』(2019)、ドキュメンタリー『ビフォア・ザ・フラッド』(2016)、『ベトナム戦争』(2017)、TVシリーズ『ウォッチメン』(2019)の音楽を担当し、後者ではプライムタイム・エミー賞を受賞している。

In 1997, Reznor appeared on Time's list of the year's most influential people, and Spin magazine described him as "the most vital artist in music".

1997年、レズナーはタイム誌の「その年最も影響力のある人々」のリストに登場し、スピン誌は彼を「音楽界で最もバイタルなアーティスト」と評した。

Early life(生い立ち)

Reznor was born in New Castle, Pennsylvania, on May 17, 1965, the son of Nancy Lou (née Clark) and Michael Reznor.

レザーは1965年5月17日にペンシルバニア州ニューキャッスルでナンシー・ルー(旧姓クラーク)とマイケル・レザーの息子として生まれた。

He grew up in Mercer, Pennsylvania, and is of German and Irish descent.

ペンシルバニア州マーサーで育ち、ドイツ系とアイルランド系の血を引く。

His great-grandfather, George Reznor, founded the heating and air conditioning manufacturer Reznor Company in 1884.

曽祖父のジョージ・レザーは、1884年に冷暖房メーカー「レザー・カンパニー」を設立した。

After his parents divorced when he was six years old, Reznor's sister Tera lived with their mother while he went to live with his maternal grandparents.

6歳の時に両親が離婚し、妹のテラは母親と暮らし、彼は母方の祖父母の家に身を寄せた。

He began playing the piano at the age of 12 and showed an early aptitude for music.

12歳でピアノを始め、早くから音楽への適性を示していた。

His grandfather, Bill Clark, told People in February 1995, "[Reznor] was a good kid [...] a Boy Scout who loved to skateboard, build model planes, and play the piano. Music was his life, from the time he was a wee boy. He was so gifted."

祖父のビル・クラークは1995年2月にPeopleに「(レザーは)いい子だった(...)ボーイスカウトで、スケートボードや模型飛行機を作ったり、ピアノを弾いたりするのが好きだった」と語っている。幼い頃から音楽が彼の人生だった。彼はとても才能があったんだ。」

Reznor has acknowledged that his sheltered life left him feeling isolated from the outside world.

レズナーは、自分の保護された生活が外の世界から孤立していると感じていたことを認めている。

In a September 1994 interview with Rolling Stone, he said of his career choices, "I don't know why I want to do these things, other than my desire to escape from Small Town, U.S.A., to dismiss the boundaries, to explore. It isn't a bad place where I grew up, but there was nothing going on but the cornfields. My life experience came from watching movies, watching TV and reading books and looking at magazines. And when your culture comes from watching TV every day, you're bombarded with images of things that seem cool, places that seem interesting, people who have jobs and careers and opportunities. None of that happened where I was. You're almost taught to realize it's not for you."

1994年9月のローリング・ストーン誌のインタビューで、彼は自分のキャリアの選択について、「なぜこういうことをしたいのかわからないんだ。私が育ったところは悪いところではないのですが、コーン畑以外何もないところでした。私の人生経験は、映画を見たり、テレビを見たり、本を読んだり、雑誌を見たりして得たものです。毎日テレビを見ていると、クールなもの、面白そうな場所、仕事を持っている人、キャリアやチャンスがある人など、さまざまなイメージに囲まれます。私がいたところでは、そのようなことは一切ありませんでした。自分には向かないということを教え込まれているようなものだ。」

However, in April 1995, he told Details that he did not "want to give the impression it was a miserable childhood".

しかし、1995年4月、彼はDetailsに対して、「悲惨な子供時代だったという印象を与えたくない」と語っている。

Reznor would later recall, "The first concert I ever saw was the Eagles in 1976.

レズナーは後に、「初めて見たコンサートは、1976年のイーグルスだった」と回想している。

The excitement of the night struck a chord with me and I remember thinking, 'Someday I'd love to be up on that stage.'" At Mercer Area Junior/Senior High School, he learned to play the tenor saxophone and tuba, and was a member of both the jazz band and marching band.

その夜の興奮が私の琴線に触れ、"いつかあのステージに立ちたい "と思ったのを覚えています」。マーサー・エリア・ジュニア/シニア・ハイスクールでは、テナーサックスとチューバを習い、ジャズバンドとマーチングバンドの両方に所属していた。

The school's former band director remembered him as "very upbeat and friendly".

同校の元バンドディレクターは、彼のことを「とても明るくてフレンドリーな人」と記憶している。

He became involved in theater while in high school, being awarded the "Best in Drama" accolade by his classmates for his roles as Judas in Jesus Christ Superstar and Professor Harold Hill in The Music Man.

高校時代には演劇にも取り組み、『ジーザス・クライスト・スーパースター』のユダ役や『ミュージックマン』のハロルド・ヒル教授役でクラスメートから「ドラマ部門最優秀賞」という栄誉に輝いた。

He graduated in 1983 and enrolled at Allegheny College in Meadville, Pennsylvania, where he studied computer engineering.

1983年に卒業し、ペンシルベニア州ミードヴィルのアレゲニー・カレッジに入学し、コンピューター・エンジニアリングを学びた。

Career(経歴)

Early projects(初期のプロジェクト)

While still in high school, Reznor joined local band Option 30 and played three shows a week with them.

高校在学中に地元のバンドOption 30に加入し、週3回のペースでライブを行った。

After a year of college, he dropped out to pursue a career in music in Cleveland, Ohio.

1年間の大学生活の後、彼はオハイオ州クリーブランドで音楽のキャリアを追求するために中退した。

His first band in Cleveland was the Urge, a cover band.

クリーブランドで最初に組んだバンドは、カバーバンドのアージだった。

In 1985, he joined The Innocent as a keyboardist; they released one album, Livin' in the Street, but Reznor left the band after three months.

1985年、キーボーディストとしてThe Innocentに参加。アルバム『Livin' in the Street』を1枚リリースするが、3ヶ月でReznorが脱退。

In 1986, he joined local band Exotic Birds and appeared with them as a fictional band called The Problems in the 1987 film Light of Day.

1986年、地元のバンドExotic Birdsに加入し、1987年の映画『Light of Day』にThe Problemsという架空のバンドとして一緒に出演する。

During this time, Reznor also contributed on keyboards to the band Slam Bamboo and briefly joined the new wave band Lucky Pierre.

この間、レザーはスラムバンブーというバンドにもキーボードで参加し、ニューウェーブバンド、ラッキーピエールにも短期間参加した。

Reznor got a job at Cleveland's Right Track Studio as an assistant engineer and janitor.

レザーはクリーブランドのライト・トラック・スタジオでアシスタント・エンジニア兼清掃員として仕事をするようになった。

Studio owner Bart Koster later commented, "He is so focused in everything he does. When that guy waxed the floor, it looked great."

スタジオのオーナーであるバート・コスターは、後に「彼は何事にも集中するんだ」とコメントしている。あいつがフロアにワックスをかけると、すごくきれいになるんだ" と。

Reznor asked Koster for permission to record demos of his own songs for free during unused studio time.

レザーはコスターに、使っていないスタジオの時間を使って、自分の曲のデモを無料で録音する許可を求めた。

Koster agreed, remarking that it cost him "just a little wear on [his] tape heads".

コスターはそれを承諾し、「(テープの)ヘッドが少し摩耗しただけだ」と述べている。

Nine Inch Nails(ナイン・インチ・ネイルズ)

While assembling the earliest Nine Inch Nails recordings, Reznor was unable to find a band that could articulate his songs as he wanted.

ナイン・インチ・ネイルズの初期のレコーディングを組み立てていた時、レズナーは自分の曲を思い通りに表現できるバンドを見つけることができませんでした。

Instead, inspired by Prince, he played all the instruments except drums himself.

その代わりに、プリンスの影響を受けて、ドラム以外のすべての楽器を自分で演奏するようになった。

He continued in this role on most Nine Inch Nails studio recordings, though he has occasionally involved other musicians, assistants, drummers, and rhythm experts.

彼はナイン・インチ・ネイルズのほとんどのスタジオ録音でこの役割を続けたが、時折、他のミュージシャン、アシスタント、ドラマー、リズムの専門家を巻き込むこともあった。

Several labels responded favorably to the demo material, and Reznor signed with TVT Records.

いくつかのレーベルがこのデモ音源に好意的な反応を示し、レズナーはTVTレコーズと契約した。

Nine selections from the Right Track demos were unofficially released years later in 1994 as Purest Feeling and many of these songs appeared in revised form on Pretty Hate Machine, Reznor's first official release under the Nine Inch Nails name.

Right Trackのデモから9曲が数年後の1994年にPurest Feelingとして非公式にリリースされ、これらの曲の多くは、レザーがNine Inch Nails名義で初めて公式にリリースしたPretty Hate Machineに改訂版として収録された。

Pretty Hate Machine was released in 1989 and was a moderate commercial success, certified Gold in 1992.

Pretty Hate Machineは1989年にリリースされ、商業的に中程度の成功を収め、1992年にはゴールドに認定された。

Amid pressure from his record label to produce a follow-up to Pretty Hate Machine, Reznor secretly began recording under various pseudonyms to avoid record company interference, resulting in an EP called Broken (1992).

レコード会社からPretty Hate Machineの続編を制作するよう圧力を受ける中、レザーはレコード会社の干渉を避けるために様々なペンネームで密かにレコーディングを始め、Broken (1992) というEPをリリースした。

Nine Inch Nails was included in the Lollapalooza tour in the summer of 1991, and won a Grammy Award in 1993 under "Best Heavy Metal Performance" for the song "Wish".

ナイン・インチ・ネイルズは1991年夏のLollapaloozaツアーに参加し、1993年には「Wish」という曲でグラミー賞の「Best Heavy Metal Performance」部門を受賞した。

Nine Inch Nails' second full-length album, The Downward Spiral, entered the Billboard 200 chart in 1994 at number two, and remains the highest-selling Nine Inch Nails release in America.

ナイン・インチ・ネイルズの2枚目のフルアルバム『The Downward Spiral』は1994年にビルボード200チャートに2位でランクインし、今でもアメリカで最も売れたナイン・インチ・ネイルズのリリースである。

To record the album, Reznor rented and moved into the 10050 Cielo Drive mansion, where the Tate–LaBianca murders had been perpetrated by the Manson Family in 1969.

このアルバムをレコーディングするため、レザーは1969年にマンソン・ファミリーによってテイト・ラビアンカ殺人事件が起こった10050シエロ・ドライブの邸宅を借りて移り住みた。

He built a studio space in the house, which he renamed Le Pig, after the word that was scrawled on the front door in Sharon Tate's blood by her murderers.

この邸宅にスタジオを作り、シャロン・テイトを殺害した犯人たちが玄関のドアに血で書いた文字にちなんで、「ル・ピッグ」と名づけた。

Reznor told Entertainment Weekly that, despite the notoriety attached to the house, he chose to record there because he "looked at a lot of places, and this just happened to be the one I liked most".

レザーはEntertainment Weekly誌に対し、この家にまつわる悪評にもかかわらず、そこでレコーディングすることを選んだのは「たくさんの場所を見たが、たまたまここが一番気に入ったから」だと語っている。

He has also explained that he was fascinated by the house due to his interest in "American folklore," but has stated that he does not "want to support serial-killer bullshit."

彼はまた、「アメリカの民間伝承」への興味からこの家に魅了されたと説明していますが、「連続殺人犯のたわごとを支持したくない」とも述べている。

Nine Inch Nails toured extensively over the next few years, including a performance at Woodstock '94, although Reznor admitted to the audience that he did not like to play large venues.

ナイン・インチ・ネイルズはその後数年間、ウッドストック'94への出演を含む広範囲なツアーを行ったが、レザーは観客に大きな会場で演奏するのは好きではないことを認めている。

Around this time, Reznor's studio perfectionism, struggles with addiction, and bouts of writer's block prolonged the production of a follow-up to The Downward Spiral.

この頃、レズナーのスタジオでの完璧主義、中毒との闘い、作家のブロックの発作により、『The Downward Spiral』の続編の制作が長引いた。

In 1999, the double album The Fragile was released.

1999年、2枚組アルバム『The Fragile』を発表。

It was partially successful, but lost money for Reznor's label, so he funded the North American Fragility Tour out of his own pocket.

このアルバムは部分的には成功したが、レズナーのレーベルにとっては赤字だったため、彼は北米でのFragilityツアーの資金を自費でまかなった。

A further six years followed before the next Nine Inch Nails album With Teeth was released.

その後、ナイン・インチ・ネイルズの次のアルバム『With Teeth』がリリースされるまで、さらに6年の歳月が流れた。

Reznor went into rehab during the time between the two records, and was able to manage his drug addictions.

レザーはこの2枚のアルバムの間にリハビリ施設に入り、薬物依存を管理できるようになった。

With Teeth reached No. 1 on the Billboard 200.

ウィズ・ティース』はビルボード200で1位を獲得した。

After With Teeth, Reznor released the concept album Year Zero in 2007, which has an alternate reality game themed after the album (see Year Zero (game)) which is about how the current policies of the American government will affect the world in the year 2022.

With Teethの後、Reznorは2007年にコンセプトアルバムYear Zeroをリリースしました。このアルバムには、アメリカ政府の現在の政策が2022年の世界にどのような影響を与えるかをテーマにした代替現実ゲーム(Year Zero (game)を参照)が収録されている。

After Year Zero's release, Reznor broke from large record labels and released two albums, Ghosts I–IV and The Slip, independently on his own label, The Null Corporation.

Year Zeroのリリース後、レザーは大規模なレコードレーベルから脱却し、自身のレーベルであるThe Null CorporationからGhosts I-IVとThe Slipという2枚のアルバムを自主制作でリリースした。

In 2009, Nine Inch Nails went on hiatus following the Wave Goodbye Tour.

2009年、ナイン・インチ・ネイルズはWave Goodbye Tourの後、活動を休止した。

In 2013, Nine Inch Nails returned to large record labels, signing with Columbia Records.

2013年、ナイン・インチ・ネイルズは大型レコード会社に復帰し、コロンビア・レコードと契約。

In September, the album Hesitation Marks was released, and earlier in August the Tension 2013 tour began.

9月にはアルバム『Hesitation Marks』をリリースし、8月初めには『Tension 2013』ツアーを開始した。

In 2019, Reznor received a songwriting credit on the Lil Nas X song "Old Town Road", due to the song heavily sampling the 2008 Nine Inch Nails instrumental track "34 Ghosts IV".

2019年、レズナーはリル・ナスXの曲「Old Town Road」で作曲のクレジットを受けたが、これはこの曲が2008年のナイン・インチ・ネイルズのインストゥルメンタル曲「34 Ghosts IV」を大きくサンプリングしたためであった。

It reached No. 1 on the Billboard Hot 100 in April 2019, with Reznor and Ross both receiving songwriting and production credit.

この曲は2019年4月にBillboard Hot 100で1位を獲得し、レズナーとロスは共に作曲とプロデュースのクレジットを獲得している。

The song would go on to become the chart's longest-running #1 hit, staying at the top for a record 19 weeks.

この曲はその後、同チャート最長の19週にわたって首位を維持するヒットとなる。

Reznor gave clearance for the use of the sample and expressed support for the song, but declined an invitation to appear in the music video.

レザーはサンプルの使用を許可し、この曲への支持を表明したが、ミュージックビデオへの出演は辞退している。

Collaboration with other artists(他のアーティストとのコラボレーション)

One of Reznor's earliest collaborations was a Ministry side project in 1990 under the name of 1000 Homo DJs.

レズナーの初期のコラボレーションは、1990年に1000 Homo DJsという名で行われたMinistryのサイドプロジェクトである。

Reznor sang vocals on a cover of Black Sabbath's "Supernaut".

レザーはブラック・サバスの「スーパーノート」のカヴァーでヴォーカルをとっている。

Due to legal issues with his label, Reznor's vocals had to be distorted to make his voice unrecognizable.

所属レーベルとの法的な問題から、レズナーのヴォーカルは認識できないように歪ませる必要があった。

The band also recorded additional versions with Al Jourgensen doing vocals.

また、バンドはアル・ジュルゲンセンがヴォーカルをとるバージョンも追加でレコーディングした。

While there is still debate as to which version is Reznor and which is Jourgensen, it has been definitively stated that Reznor's vocals were used in the TVT Records' Black Box box set.

どちらのバージョンがレザーで、どちらのバージョンがジュールゲンセンなのかについてはまだ議論があるが、レザーのボーカルはTVTレコードのブラックボックス・ボックスに使用されたことが確定的になっている。

He also performed with another of Jourgensen's side projects, Revolting Cocks, in 1990.

また、1990年にはJourgensenのもう一つのサイドプロジェクトであるRevolting Cocksと共演した。

He said: "I saw a whole side of humanity that I didn't know existed. It was decadence on a new level, but with a sense of humor."

彼はこう語っている。「人間の知らなかった一面を見たんだ。それは新しいレベルの退廃的なものだったが、ユーモアのセンスがあった"。

Reznor then sang the vocals on the 1991 Pigface track "Suck" from their first album Gub, which also featured production work from Steve Albini.

その後、レズナーは、スティーブ・アルビニのプロデュースワークも加わった彼らのファースト・アルバム『Gub』から1991年のピッグフェイスの楽曲「Suck」でヴォーカルを担当した。

Reznor sang backing vocals on "Past the Mission" on Tori Amos' 1994 album Under the Pink.

1994年のTori AmosのアルバムUnder the Pinkの "Past the Mission "では、Reznorがバッキング・ヴォーカルを担当した。

He produced Marilyn Manson's first album, Portrait of an American Family (1994), and several tracks on Manson's Smells Like Children (1995) and Antichrist Superstar (1996).

マリリン・マンソンのファースト・アルバム『Portrait of an American Family』(1994年)と、マンソンの『Smells Like Children』(1995年)と『Antichrist Superstar』(1996年)の数曲をプロデュースしている。

"I went right into doing a Manson record," Reznor recalled of the latter, "which was a way of staying on tour, mentally. Every night was some ridiculous scenario. When that finished, I was really in a low emotional place, disillusioned."

レズナーは後者について、「僕はすぐにマンソンのレコードを作るようになったんだ」と振り返り、「それは精神的に、ツアーに留まるための方法だった。毎晩が馬鹿げたシナリオだった。それが終わったとき、僕は本当に感情的になっていて、幻滅したんだ"。

Relations between Reznor and Manson subsequently soured.

その後、レズナーとマンソンの関係は悪化した。

Manson later said: "I had to make a choice between being friends and having a mediocre career, or breaking things off and continuing to succeed. It got too competitive. And he can't expect me not to want to be more successful than him."

マンソンは後にこう語っている。「友達でいて平凡なキャリアを送るか、別れて成功し続けるか、どちらかを選ばなければならなかった。競争が激しくなりすぎたんだ。それに彼は、僕が自分より成功したくないと思わないとは思えないんだ" と語っている。

In the video for David Bowie's "I'm Afraid of Americans" (1997), Reznor plays a stalker who shows up wherever Bowie goes.

デヴィッド・ボウイの「アイム・アフレイド・オブ・アメリカンズ」(1997年)のビデオでは、レズナーがボウイの行く先々に現れるストーカーを演じている。

In a 2016 Rolling Stone article after Bowie's death, Reznor recalled how touring with Bowie in 1995–96 inspired Reznor to stay sober.

ボウイの死後、2016年のローリング・ストーンの記事で、レズナーは1995年から96年にかけてボウイとツアーしたことが、レズナーに禁酒を続けるきっかけになったと振り返っている。

Reznor produced a remix of The Notorious B.I.G.'s song "Victory", featuring Busta Rhymes, in 1998.

レズナーは1998年にバスタ・ライムズをフィーチャーしたザ・ノトーリアスB.I.G.の楽曲「Victory」のリミックスをプロデュースしている。

Under the name Tapeworm, Reznor collaborated for nearly 10 years with Danny Lohner, Maynard James Keenan, and Atticus Ross, but the project was eventually terminated before any official material was released.

Tapewormの名の下、レザーはダニー・ローナー、メイナード・ジェイムズ・キーナン、アティカス・ロスと10年近くコラボレーションしていましたが、結局、公式の音源がリリースされる前にプロジェクトは終了している。

The only known released Tapeworm material is a reworked version of a track called "Vacant" (retitled "Passive") on A Perfect Circle's 2004 album eMOTIVe, as well as a track called "Potions" on Puscifer's 2009 album "C" Is for.

Tapewormの作品としては、A Perfect Circleの2004年のアルバムeMOTIVeに収録されている「Vacant」という曲のリワークバージョン(「Passive」に改題)と、Pusciferの2009年のアルバム "C" Is forに収録されている「Potions」という曲だけが知られている。

In 2006, Reznor played his first "solo" shows at Neil Young's annual Bridge School Benefit.

2006年、レザーはニール・ヤングが毎年開催しているBridge School Benefitで初の「ソロ」ライブを行いた。

Backed by a four piece string section, he performed stripped-down versions of many Nine Inch Nails songs.

4人編成のストリング・セクションをバックに、Nine Inch Nailsの多くの楽曲のストリップダウン・バージョンを演奏した。

Reznor featured on El-P's 2007 album I'll Sleep When You're Dead, providing guest vocals on "Flyentology".

El-Pの2007年のアルバム「I'll Sleep When You're Dead」に参加し、「Flyentology」でゲストボーカルを務めている。

Reznor co-produced Saul Williams' 2007 album The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust! after Williams toured with Nine Inch Nails in 2005 and 2006.

ReznorはSaul Williamsの2007年のアルバムThe Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust!を共同制作し、Williamsが2005年と2006年にNine Inch Nailsとツアーを行った後に参加した。

Reznor convinced Williams to release the album as a free download, while giving fans the option of paying $5 for higher quality files, or downloading all of the songs at a lower quality for free.

レザーはウィリアムスを説得し、アルバムを無料ダウンロードでリリースする一方、ファンには5ドルを支払って高画質のファイルを購入するか、低画質で全曲を無料でダウンロードするかの選択肢を与えた。

Reznor was also credited as "Musical Consultant" on the 2004 film Man on Fire.

レザーはまた、2004年の映画『マン・オン・ファイアー』で「音楽コンサルタント」としてクレジットされている。

The movie features six Nine Inch Nails songs.

この映画にはナイン・インチ・ネイルズの楽曲が6曲使われている。

Reznor produced songs for Jane's Addiction in his home studio in Beverly Hills.

レザーはビバリーヒルズの自宅スタジオでジェーンズ・アディクションの曲をプロデュースした。

The first recordings – new versions of the early tracks "Chip Away" and "Whores" – were released simultaneously on Jane's Addiction's website and the NINJA 2009 Tour Sampler digital EP.

最初の録音は、初期の楽曲「Chip Away」と「Whores」の新バージョンで、Jane's AddictionのウェブサイトとNINJA 2009 Tour SamplerデジタルEPで同時にリリースされた。

In November 2012, Reznor revealed on Reddit that he would be working with Queens of the Stone Age on a song for their sixth studio album, ...Like Clockwork.

2012年11月、レズナーはRedditでQueens of the Stone Ageの6枚目のスタジオアルバム『...Like Clockwork』の曲で一緒に仕事をすることを明らかにした。

He had worked with the band once before, providing backing vocals on the title track of the 2007 album Era Vulgaris.

彼は以前にも一度バンドと仕事をしたことがあり、2007年のアルバム『Era Vulgaris』のタイトル曲でバッキング・ヴォーカルを担当している。

Josh Homme has since revealed that Reznor was originally meant to produce the album.

Josh Hommeはその後、Reznorが元々このアルバムをプロデュースする予定であったことを明かしている。

In January 2013, Reznor appeared in a documentary entitled Sound City, directed by former Nirvana drummer and Foo Fighters frontman Dave Grohl.

2013年1月、レザーは元ニルヴァーナのドラマーでフー・ファイターズのフロントマン、デイヴ・グロールが監督を務めた『Sound City』というタイトルのドキュメンタリーに出演している。

Sound City is based on real-life recording studio Sound City Studios, originating in Van Nuys, California.

Sound City』は、カリフォルニア州ヴァンナイズに端を発する実在のレコーディングスタジオ「Sound City Studios」を題材にしている。

It has housed the works of some of the most famed names in music history since its founding in 1969.

1969年の設立以来、音楽史に名を残す名だたるアーティストたちの作品が収められている。

The film was chosen as an official selection for the 2013 Sundance Film Festival and was available to download from its official website on February 1, 2013.

本作は、2013年サンダンス映画祭の公式セレクションに選ばれ、2013年2月1日より公式ウェブサイトからダウンロードできるようになりた。

Reznor also contributed to the soundtrack for the film, on the track "Mantra", along with Dave Grohl and Josh Homme.

レズナーはこの映画のサウンドトラックにも、デイヴ・グロール、ジョシュ・ホームとともに「Mantra」という曲で参加している。

Reznor appeared in a live performance with Fleetwood Mac's Lindsey Buckingham, Dave Grohl, and Queens of the Stone Age at the 2014 Grammy Award ceremony.

レズナーは2014年のグラミー賞授賞式で、フリートウッド・マックのリンゼイ・バッキンガム、デイヴ・グロール、クイーンズ・オブ・ザ・ストーン・エイジとライブに出演した。

In an interview with a New Zealand media outlet, Reznor explained his thought process at the time that he was considering his participation in the performance: I spent a long time talking about the pros and cons. You know, "Do we want to be on a shit show on TV?" No, not really. "Do we want to be affiliated with the Grammys?" No, not really. "Would we like to reach a large audience and actually do something with integrity on our terms?" Well, yeah. Let's roll the dice and go into it with the best intentions, with a performance we think is worthy and might–you know–stand out from the crowd. Or it might not!

レザーはニュージーランドのメディアとのインタビューで、パフォーマンスへの参加を検討していた当時の思考回路を説明した。長い時間をかけて、長所と短所を話し合ったんだ。テレビでクソ番組に出たいかって?いや、そんなことはない。「グラミー賞の関係者になりたいか?いや、そうでもない "多くの視聴者を獲得したい" "自分たちのやり方で誠実にやりたい "だろ?まあ、そうですね。賽は振られ、最高の意図を持って臨み、価値があり、群衆の中で際立つかもしれないと思うパフォーマンスで臨みましょう。あるいは、そうでないかもしれない。

In 2021, it was revealed Reznor and regular collaborator Atticus Ross would be producing Halsey's fourth studio album, If I Can't Have Love, I Want Power.

2021年、レズナーと常連コラボレーターのアティカス・ロスが、ホルシーの4枚目のスタジオ・アルバム『If I Can't Have Love, I Want Power』をプロデュースすることが明らかになった。

The album was released on August 27, 2021.

アルバムは2021年8月27日にリリースされた。

Reznor and Ross recorded instrumentation and produced the album from a studio in Los Angeles, whilst Halsey sang at a studio in the Turks and Caicos Islands.

レズナーとロスはロサンゼルスのスタジオで楽器の録音とアルバムのプロデュースを行い、ホルシーはタークス・カイコス諸島のスタジオで歌を歌った。

The album received critical praise.

このアルバムは批評家から高い評価を受けた。

How to Destroy Angels(天使の破壊の仕方)

In April 2010, it was announced that Reznor had formed a new band with his wife Mariqueen Maandig and Atticus Ross, called How to Destroy Angels.

2010年4月、レザーは妻のマリクィーン・マーンディグとアティカス・ロスと新しいバンド、ハウ・トゥ・デストロイ・エンジェルズを結成したと発表された。

The group digitally released a self-titled six song EP on June 1, 2010, with the retail edition becoming available on July 6, 2010.

2010年6月1日にセルフタイトルの6曲入りEPをデジタルリリースし、2010年7月6日に小売盤を発売。

They covered the Bryan Ferry song "Is Your Love Strong Enough?" for the soundtrack for The Girl with the Dragon Tattoo, which was released on December 9, 2011.

2011年12月9日に公開された『ドラゴンタトゥーの女』のサウンドトラックで、Bryan Ferryの曲「Is Your Love Strong Enough?」をカバー。

On September 21, 2012, Reznor announced that the group's next release would be an EP entitled An Omen EP, set for release on Columbia Records in November 2012, and that some of the EP's songs would later appear on the band's first full-length album in 2013.

2012年9月21日、レザーはグループの次のリリースが、2012年11月にコロンビア・レコードからリリース予定の『An Omen EP』と題したEPであること、そしてEPの楽曲の一部が後に2013年のバンド初のフルアルバムに収録されることを発表した。

On October 8, 2012, they released a song and music video from An Omen EP entitled "Keep it Together".

2012年10月8日、An Omen EPから「Keep it Together」と題された曲とミュージックビデオを公開した。

How to Destroy Angels announced in January 2013 that their first full-length album entitled Welcome Oblivion would be released on March 5 of the same year.

2013年1月、How to Destroy Angelsは『Welcome Oblivion』と題された1stフルアルバムを同年3月5日にリリースすることを発表した。

As an independent artist(インディーズアーティストとして)

Following the release of Year Zero, Reznor announced later that Nine Inch Nails had split from its contractual obligations with Interscope Records, and would distribute its next major albums independently.

Year Zero』のリリース後、レズナーはナイン・インチ・ネイルズがインタースコープ・レコードとの契約上の義務から離れ、次の主要なアルバムは独立して流通させることを後に発表している。

In May 2008 Reznor founded The Null Corporation and Nine Inch Nails released the studio album The Slip as a free digital download.

2008年5月、ReznorはThe Null Corporationを設立し、Nine Inch Nailsはスタジオアルバム「The Slip」を無料デジタルダウンロードでリリースした。

In his appreciation for his following and fan base, and having no contractual obligation, he made "The Slip" available for free on his website, stating "This one's on me."

彼は自分の支持者とファンベースに感謝し、契約上の義務がないため、"This one's on me "と言って、自身のウェブサイトで「The Slip」を無料で公開した。

A month and a half after its online release, The Slip had been downloaded 1.4 million times from the official Nine Inch Nails website.

オンライン・リリースから1ヶ月半後、The SlipはNine Inch Nailsの公式ウェブサイトから140万回ダウンロードされた。

In February 2009, Reznor posted his thoughts about the future of Nine Inch Nails on NIN.com, stating that "I've been thinking for some time now it's time to make NIN disappear for a while."

2009年2月、ReznorはNine Inch Nailsの将来についての考えをNIN.comに掲載し、"ここしばらくの間、NINを消滅させる時が来たと考えている "と述べている。

Reznor noted in an interview on the official website that while he has not stopped creating music as Nine Inch Nails, the group will not be touring in the foreseeable future.

Reznorは公式サイトのインタビューで、Nine Inch Nailsとしての音楽制作をやめたわけではないが、当面の間、同グループがツアーを行うことはないだろうと述べている。

Video games(ビデオゲーム)

The original music from id Software's 1996 video game Quake is credited to "Trent Reznor and Nine Inch Nails"; Reznor helped record sound effects and ambient audio, and the NIN logo appears on the nailgun ammunition boxes in the game.

1996年に発売されたid Softwareのビデオゲーム「Quake」のオリジナル音楽は、「Trent Reznor and Nine Inch Nails」とクレジットされており、Reznorは効果音や環境音の録音に協力し、NINのロゴはゲーム内のネイルガンの弾薬箱に表示されている。

Reznor's association with id Software began with Reznor being a fan of the original Doom.

Reznorとid Softwareの関係は、ReznorがオリジナルのDoomのファンであったことから始まりた。

He reunited with id Software in 2003 as the sound engineer for Doom 3, though due to "time, money and bad management", he had to abandon the project, and his audio work did not make it into the game's final release.

2003年にDoom 3のサウンドエンジニアとしてid Softwareと再会しましたが、「時間とお金と悪い管理」のため、プロジェクトを断念せざるを得ず、彼のオーディオワークはゲームの最終リリースには間に合わなかったのだった。

Nine Inch Nails' 2007 major studio recording, Year Zero, was released alongside an accompanying alternate reality game.

ナイン・インチ・ネイルズの2007年のメジャースタジオ録音作品「Year Zero」は、それに付随する代替現実ゲームと一緒にリリースされた。

With its lyrics written from the perspective of multiple fictitious characters, Reznor described Year Zero as a concept album criticizing the United States government's current policies and how they will affect the world 15 years in the future.

複数の架空の人物の視点から書かれた歌詞で、レザーはYear Zeroを、米国政府の現在の政策とそれが15年後の世界に与える影響を批判するコンセプトアルバムと説明している。

In July 2012, it was announced that Reznor had composed and performed the theme music for Call of Duty: Black Ops II.

2012年7月、レザーが『コール オブ デューティ ブラックオプスII』のテーマ音楽を作曲・演奏したことが発表された。

Film composition(映画の作曲)

In 1994, Reznor produced the soundtrack for Oliver Stone's film Natural Born Killers, using a portable Pro Tools in his hotel room.

1994年、レザーはオリバー・ストーン監督の映画『ナチュラル・ボーン・キラーズ』のサウンドトラックを、ホテルの部屋でポータブルのプロツールを使って制作した。

Nine Inch Nails recorded an exclusive song, "Burn" for the film.

ナイン・インチ・ネイルズはこの映画のために独占的に「Burn」という曲を録音した。

The group also recorded a cover version of Joy Division's "Dead Souls" for The Crow soundtrack.

また、「The Crow」のサウンドトラックには、ジョイ・ディビジョンの「Dead Souls」のカバーバージョンを録音している。

Reznor produced the soundtrack for David Lynch's 1997 film Lost Highway.

レザーは、1997年のデヴィッド・リンチ監督の映画『ロスト・ハイウェイ』のサウンドトラックを制作。

He produced two pieces of the film's score, "Driver Down" and "Videodrones; Questions", with Peter Christopherson.

Peter Christophersonと共に「Driver Down」と「Videodrones; Questions」の2曲を制作している。

He tried to get Coil onto the soundtrack, but couldn't convince Lynch.

Coilをサウンドトラックに参加させようとしたが、リンチを納得させることができなかった。

Nine Inch Nails also recorded a new song, "The Perfect Drug" for the soundtrack.

ナイン・インチ・ネイルズもサウンドトラックのために新曲「The Perfect Drug」を録音した。

The release spawned its release as a single, the music video for which was also directed by Mark Romanek.

このリリースは、シングルとしてのリリースを生み、そのミュージックビデオもマーク・ロマネクが監督した。

In 2001, Reznor was asked by Mark Romanek to provide the score for One Hour Photo, but the music did not work for the film and was not used.

2001年、レザーはマーク・ロマネクから『One Hour Photo』のスコア提供を依頼されたが、その音楽は映画ではうまくいかず、使用されることはなかった。

These compositions eventually evolved into Still.

これらの作曲は最終的にStillへと発展した。

A remix of the Nine Inch Nails track "You Know What You Are?" by Clint Mansell was used as part of the latter's soundtrack to the 2005 film adaptation of Doom.

クリント・マンセルによるナイン・インチ・ネイルズの楽曲 "You Know What You Are?" のリミックスは、後者が2005年に映画化した『Doom』のサウンドトラックの一部として使用された。

In 2009, Trent Reznor composed "Theme for Tetsuo" for the Japanese cyberpunk film Tetsuo: The Bullet Man from Shinya Tsukamoto.

2009年、トレント・レズナーは塚本晋也監督の日本のサイバーパンク映画『鉄男』のために「Theme for Tetsuo」を作曲した。

Reznor collaborated with Ross to compose the score for David Fincher's The Social Network, a 2010 drama film about the founding of Facebook.

2010年に公開されたDavid Fincher監督の『ソーシャル・ネットワーク』では、Rossと共同でスコアを作曲している。

Says Reznor, "When I actually read the script and realized what he was up to, I said goodbye to that free time I had planned."

レズナーは言う。"実際に脚本を読んで、彼が何をしようとしているのかを理解したとき、予定していたあの自由な時間に別れを告げた。"

The score was noted for portraying "Mark Zuckerberg the genius, developing a brilliant idea over ominous undertones," and received nearly unanimous praise.

このスコアは、"天才マーク・ザッカーバーグ、不吉な暗示の上で素晴らしいアイデアを展開する "を描いたことで注目され、ほぼ満場一致の賞賛を受けた。

The film's score was released in October 2010 in multiple formats, including digital download, compact disc, 5.1 surround on Blu-ray, and vinyl record.

2010年10月にデジタルダウンロード、コンパクトディスク、ブルーレイの5.1chサラウンド、レコードなど複数のフォーマットでリリースされた。

A 5-song sampler EP was released for free via digital download.

また、5曲入りのサンプラーEPがデジタル・ダウンロードで無料公開された。

On January 7, 2011, Reznor announced that he would again be working with Fincher, this time to provide the score for the American adaptation of The Girl with the Dragon Tattoo.

2011年1月7日、レザーはフィンチャー監督と再び仕事をすることを発表し、今度は『ドラゴンタトゥーの女』のアメリカ版で音楽を担当することを明らかにした。

A cover of "Immigrant Song" by Led Zeppelin, produced by Reznor and Ross, with Karen O (of the Yeah Yeah Yeahs) as the featured singer, accompanied a trailer for the film.

レザーとロスがプロデュースしたレッド・ツェッペリンの「Immigrant Song」のカバーが、フィーチャリングシンガーとしてカレンO(Yeah Yeah Yeahs)を迎えて、映画の予告編に添えられている。

Reznor and Ross' second collaboration with Fincher was scored as the film was shot, based on the concept, "What if we give you music the minute you start to edit stuff together?"

レザーとロスがフィンチャーと行った2度目のコラボレーションは、"もし、あなたがものを編集し始めた瞬間に音楽を提供したら?"というコンセプトのもと、映画の撮影に合わせてスコアを作成した。

Reznor explained in 2014 that the composition process was "a lot more work," and that he "would be hesitant to go as far in that direction in the future."

レズナーは2014年に、作曲のプロセスは "もっと大変な作業 "であり、"今後、その方向に進むのはためらわれる "と説明している。

Reznor and Ross again collaborated, to score Fincher's film Gone Girl.

レザーとロスは再びコラボレーションを行い、フィンチャー監督の映画『ゴーン・ガール』のスコアを担当した。

Fincher was inspired by music he heard while at an appointment with a chiropractor and tasked Reznor with creating the musical equivalent of an insincere façade.

フィンチャー監督は、カイロプラクターの診察中に聴いた音楽にインスピレーションを受け、不誠実なファサードに相当する音楽を作るようレズナーに依頼した。

Reznor explained Fincher's request in an interview: "David [Fincher] was at the chiropractor and heard this music that was inauthentically trying to make him feel OK, and that became a perfect metaphor for this film. [...] The challenge was, simply, what is the musical equivalent of the same sort of façade of comfort and a feeling of insincerity that that music represented? [My primary aim was] to instill doubt [and] remind you that things aren't always what they seem to be."

レザーはインタビューの中で、フィンチャーの依頼を説明しました。「デヴィッド(・フィンチャー)がカイロプラクティックに行ったとき、自分を大丈夫だと思わせようとする不誠実な音楽を聴きましたが、それがこの映画の完璧なメタファーになりました。[中略)課題は、その音楽が表しているような、快適さの見せかけと不誠実さの感覚に相当する音楽は何かということでした。[私の第一の目的は)疑念を抱かせることであり、物事は常に見かけ通りにはいかないということを思い出させることでした。

Richard Butler of The Psychedelic Furs sang a cover version of the song "She," which was used in the film's teaser trailer.

The Psychedelic Fursのリチャード・バトラーは、映画のティーザー予告編で使用された「She」のカバーバージョンを歌った。

The soundtrack album was released on the Columbia label on September 30, 2014.

サウンドトラック・アルバムは、2014年9月30日にコロンビア・レーベルから発売された。

During Reznor and Ross' keynote session at the 2014 "Billboard and Hollywood Reporter Film & TV Music Conference", held on November 5, Reznor said that he is open to working with other filmmakers besides Fincher, the only director he had worked with as a composer up until that point: "I'm open to any possibility. [...] Scoring for film kind of came up unexpectedly. It was always something I'd been interested in and it was really a great experience and I've learned a lot."

11月5日に開催された2014年の「ビルボードとハリウッド・レポーターの映画・テレビ音楽会議」でのレズナーとロスの基調講演で、レズナーはそれまで作曲家として一緒に仕事をした唯一の監督であるフィンチャー以外の映画監督との仕事にも前向きだと述べ、「あらゆる可能性にオープンだよ。[中略)映画のための作曲は、ある意味、予期せぬ出来事でした。ずっと興味があったことだし、本当に素晴らしい経験で、多くのことを学んだよ" と。

Reznor further explained that he cherishes his previous experiences with Fincher as "there's a pursuit and dedication to uncompromised excellence".

レズナーはさらに、フィンチャーとのこれまでの経験を「妥協のない卓越性の追求と献身がある」として大切にしていると説明した。

In December 2014, it was announced that Reznor would collaborate with composer Mike Patton, best known as the frontman of alternative metal band Faith No More, on The Girl Who Played With Fire by Fincher, the sequel to 2011's The Girl with the Dragon Tattoo.

2014年12月には、2011年の『ドラゴンタトゥーの女』の続編となる『The Girl Who Played With Fire by Fincher』で、レズナーがオルタナティブ・メタル・バンドのフェイス・ノー・モアのフロントマンとして知られる作曲家マイク・パットンとコラボすることが発表された。

However, after the release of the 2015 book The Girl in the Spider's Web, a part of the series from which the films are based, Sony decided to reboot the franchise and cancelled this production.

しかし、2015年に映画の原作となったシリーズの一部である『蜘蛛巣城の少女』が公開された後、ソニーはフランチャイズのリブートを決定し、この製作を中止した。

Reznor and Ross have gone on to score films by a number of other directors, starting in 2016 with Fisher Stevens' climate change documentary Before the Flood (whose score also included compositions by Gustavo Santaolalla and Mogwai) and Peter Berg's Patriots Day, a crime drama about the Boston Marathon bombings.

レズナーとロスは、2016年にフィッシャー・スティーヴンスの気候変動ドキュメンタリー『Before the Flood』(このスコアにはグスターボ・サンタオラージャとモグワイの作曲も含まれている)とピーター・バーグのボストンマラソン爆破事件を描いた犯罪ドラマ『パトリオッツ・デイ』を皮切りに、他の多くの監督による映画のスコアを担当するようになる。

The following year, they made their television debut with the score for Ken Burns and Lynn Novick's documentary series The Vietnam War.

翌年には、ケン・バーンズとリン・ノヴィックのドキュメンタリー・シリーズ『The Vietnam War』のスコアでテレビ・デビューを果たした。

In 2018, Reznor and Ross scored Susanne Bier's film Bird Box and Jonah Hill's directorial debut Mid90s.

2018年、レズナーとロスはスザンヌ・ビアー監督の映画『バード・ボックス』とジョナ・ヒルの監督デビュー作『Mid90s』のスコアを担当。

In 2019, Reznor and Ross composed the score for the independent drama Waves, and later that year made their second contribution to television with their score for Damon Lindelof's HBO miniseries Watchmen, a sequel to Alan Moore's original 1987 comic series.

2019年、レザーとロスは独立系ドラマ『Waves』のスコアを作曲し、同年末にはデイモン・リンデロフ監督のHBOミニシリーズ『ウォッチメン』(アラン・ムーア原作1987年のコミックシリーズの続編)のスコアでテレビに2度目の貢献をしている。

Reznor and Ross, both fans of the comic, approached Lindelof to work on the series, and released three volumes of music from the series over the course of its broadcast.

レズナーとロスは共にコミックのファンで、リンデロフにこのシリーズの制作を打診し、放送期間中にシリーズの音楽を3巻リリースした。

The score was critically acclaimed, and Reznor and Ross won the Primetime Emmy Award for Outstanding Music Composition for a Limited Series in 2020.

そのスコアは絶賛され、レズナーとロスは2020年にプライムタイム・エミー賞の「リミテッドシリーズのための優秀作曲賞」を受賞している。

Most recently, Reznor and Ross reunited with Fincher to score his Netflix drama film Mank and scored the 2020 animated Pixar film Soul.

最近では、レズナーとロスはフィンチャー監督と再会し、Netflixドラマ映画『Mank』のスコアを担当し、2020年のピクサー・アニメーション映画『Soul』のスコアも担当した。

In 2021, Reznor won a Golden Globe and an Academy Award for his work on the Soul score.

2021年、レザーは『ソウル』のスコアでゴールデン・グローブ賞とアカデミー賞を受賞した。

Business activity(ビジネス活動)

Dispute with John Malm(ジョン・マルムとの論争)

In 2004, Reznor's former manager John Malm Jr. filed a suit against Reznor for over $2 million in deferred commissions.

2004年、レズナーの元マネージャー、ジョン・マルム・ジュニアはレズナーに対し、200万ドル以上の繰延手数料を求める訴えを起こした。

The suit alleged that Reznor "reneged on every single contract he and Malm ever entered into" and that Reznor refused to pay Malm money to which he was contractually entitled.

この訴訟では、レザーが「マームと交わした契約をことごとく破り」、レザーがマームに対して契約上の権利を有する金銭の支払いを拒否したと主張している。

Weeks later, Reznor filed a counter-suit in the U.S. District Court of New York, charging Malm with fraud and breach of fiduciary duties.

数週間後、ReznorはMalmを詐欺と受託者責任違反でニューヨークの連邦地方裁判所に逆提訴した。

Reznor's suit arose from a five-year management contract signed in the early days of Nine Inch Nails, between Reznor and Malm's management company J. Artist Management.

レズナーの訴えは、ナイン・インチ・ネイルズの初期に、レズナーとマームのマネジメント会社J・アーティスト・マネジメントとの間で結ばれた5年間のマネジメント契約から生じたものだ。

This contract, according to the suit, was unlawful and immoral in that it secured Malm 20% of Reznor's gross earnings, rather than his net earnings, as is the standard practice between artists and their management.

この契約は、アーティストとマネジメントの間の標準的な慣習である、レズナーの純収入ではなく、総収入の20%をマームに確保させるという点で、違法かつ不道徳なものであったという。

The suit also alleged that the contract secured this percentage even if Malm was no longer representing Reznor, and for all Reznor's album advances.

また、この契約は、マームがレザナーの代理人でなくなった場合でも、レザナーのアルバムの前金に対してこの割合を確保するものであったとも主張している。

The suit also described how Malm had misappropriated the ownership rights regarding Nine Inch Nails, including the trademark name "NIИ".

さらに、マームがナイン・インチ・ネイルズに関する商標名「NIИ」を含む所有権を不正に流用したことも書かれていた。

According to testimony by Malm, Reznor gave him half of the "NIИ" trademark "as a gift".

マームの証言によると、レザーは「NIИ」商標の半分を「贈り物として」渡したという。

Reznor stated that he began to fully understand his financial situation after tackling his addiction to drugs and alcohol.

Reznorは、薬物とアルコールへの依存に取り組んだ後、自分の財政状況を完全に理解するようになったと述べている。

Reznor requested a financial statement from Malm in 2003, only to discover that he had only $400,000 in liquid assets.

レザーは2003年にマームに財務報告書を要求しましたが、彼が流動資産で40万ドルしか持っていないことを発見した。

He told the court, "It was not pleasant discovering you have a tenth as much as you've been told you have."

彼は法廷で、"自分が持っていると言われた額の10分の1しかないことを知るのは、楽しいことではなかった "と語っている。

Malm's lawyers, however, claimed that Malm had worked for years "pro bono", and that Reznor's inability to release an album or tour and his uninhibited spending were the reasons for Reznor's financial situation.

しかし、マームの弁護士は、マームは何年も「無償」で働いてきたと主張し、レザーがアルバムもツアーも出せず、奔放な浪費をしたことが、レザーの財政状況を悪化させた原因であるとした。

After a three-week trial in 2005, jurors sided with Reznor, awarding him upwards of $2.95 million and returning to him complete control of his trademarks.

2005年に行われた3週間の裁判の結果、陪審員はレザーに味方し、295万ドル以上の裁定を下し、彼の商標の完全な管理権を返還した。

After adjustment for inflation, Reznor's award rose to nearly $5 million.

インフレ調整後、レザナーの裁定額は500万ドル近くにまで上昇した。

Beats Music(ビーツ・ミュージック)

In January 2013, Reznor and TopSpin Media founder Ian Rogers were chosen to head Beats Electronics' new music subscription service, Project Daisy, described by Beats co-founder Jimmy Iovine as having "hardware, brand, distribution partnerships, and artist relations to differentiate Daisy from the competition".

2013年1月、レザーとTopSpin Mediaの創業者イアン・ロジャースは、Beats Electronicsの新しい音楽配信サービス「Project Daisy」の責任者に選ばれ、Beatsの共同創業者のジミー・アイオヴィンは「ハードウェア、ブランド、配信パートナーシップ、アーティストとの関係でDaisyと競合を差別化する」と説明している。

There was some speculation as to what Reznor's role would be within the company, but he was later named chief creative officer.

レザーが社内でどのような役割を果たすのか、様々な憶測が飛び交いましたが、後にチーフ・クリエイティブ・オフィサーに任命された。

He promised that he and the other members would strive to create a music subscription service that will be like "having your own guy when you go to the record store, who knows what you like but can also point you down some paths you wouldn't have necessarily encountered".

レザーは、「レコード店に行けば、自分の好みを知っていて、かつ、自分にはない道を教えてくれる、自分だけの担当者がいる」ような音楽配信サービスを、他のメンバーとともに作り上げることを約束した。

The service was officially launched in the United States on January 21, 2014.

このサービスは、2014年1月21日に米国で正式に開始された。

Reznor has continued on in a similar role under Beats' new ownership at Apple, where he has been involved in the launch of Apple Music.

レズナーはBeatsの新しいオーナーであるAppleの下でも同様の役割を続け、Apple Musicの立ち上げに関与している。

Criticism of the music industry(音楽業界への批評)

In May 2007, Reznor made a post on the official Nine Inch Nails website condemning Universal Music Group—the parent company of the band's record label, Interscope Records—for their pricing and distribution plans for Nine Inch Nails' 2007 album Year Zero.

2007年5月、レズナーはナイン・インチ・ネイルズの公式サイトに、同バンドのレコード会社インタースコープ・レコードの親会社であるユニバーサル・ミュージック・グループの、2007年のナイン・インチ・ネイルズのアルバム『Year Zero』の価格と流通計画について非難する投稿をした。

He labeled the company's retail pricing of Year Zero in Australia as "ABSURD," concluding that "as a reward for being a 'true fan' you get ripped off".

彼は、オーストラリアでのYear Zeroの小売価格を「ABSURD」と名付け、「『真のファン』であることの報酬として、ぼったくりを受ける」と結論付けている。

Reznor went on to say that as "the climate grows more and more desperate for record labels, their answer to their mostly self-inflicted wounds seems to be to screw the consumer over even more."

レザーはさらに、「レコード会社にとって環境がますます絶望的になるにつれて、ほとんど自業自得である彼らの答えは、消費者をさらに騙すことにあるようだ」と述べている。

Reznor's post, specifically his criticism of the recording industry at large, elicited considerable media attention.

レズナーの投稿、特にレコード業界全体に対する批判は、多くのメディアの注目を集めた。

In September 2007, Reznor continued his attack on Universal Music Group at a concert in Australia, urging fans there to "steal" his music online instead of purchasing it legally.

2007年9月、レザーはオーストラリアでのコンサートでユニバーサル・ミュージック・グループへの攻撃を続け、自分の音楽を合法的に購入する代わりにオンラインで「盗め」とファンに呼びかけた。

Reznor went on to encourage the crowd to "steal and steal and steal some more and give it to all your friends and keep on stealin'."

さらにReznorは、「盗んで、盗んで、さらに盗んで、友達みんなに配って、盗み続けろ」と観客に呼びかけた。

While on tour in Prague in 2009, Reznor realized the importance of the marketing aspect of a major label when he saw a lot of promotion for Radiohead's then-upcoming tour, but little promotion for his current Nine Inch Nails tour or any of its recently released albums.

2009年のプラハでのツアー中、レディオヘッドの当時のツアーのプロモーションは多くても、現在のナイン・インチ・ネイルズのツアーや最近リリースしたアルバムのプロモーションがほとんどないのを見て、レズナーはメジャーレーベルのマーケティング面の重要性を認識したそうである。

At a 2012 panel discussion with David Byrne and Josh Kun, he stated that the marketing from a major label outweighed the aspects of being independent that he liked, namely the ability to release albums whenever he wanted to avoid leaking and to take a larger cut of the profits from record sales.

2012年に行われたデヴィッド・バーンやジョシュ・クンとのパネルディスカッションでは、メジャーレーベルからのマーケティングは、インディペンデントの良い面、つまり、リークを避けて好きな時にアルバムをリリースでき、レコード販売による利益の分け前を多く取れるという点を上回ると発言している。

Reznor's first album released through a major label after his return was How to Destroy Angels' An Omen EP released in November 2012 through Columbia Records.

レズナーが復帰後初めてメジャーレーベルからリリースしたアルバムは、2012年11月にコロンビアレコードから発売されたハウ・トゥ・デストロイ・エンジェルズの『アン・オーメンEP』である。

On working with Columbia for the release of the EP, Reznor said that "so far it's been pleasantly pleasant".

このEPのリリースのためにコロンビアと仕事をしたことについて、レザーは「今のところ、気持ちよく仕事ができている」と語っている。

In 2013, Reznor returned to Columbia Records for Hesitation Marks, the eighth Nine Inch Nails studio album.

2013年、レズナーはナイン・インチ・ネイルズの8枚目のスタジオ・アルバム『Hesitation Marks』のためにコロンビア・レコードに復帰した。

On the Columbia release of Hesitation Marks, Reznor has stated: "I’m trying to make the best thing I can make... and I also want as many people as possible to be aware that it’s out there."

コロンビアからリリースされた『Hesitation Marks』について、レズナーは次のように述べている。"僕は自分が作れる最高のものを作ろうとしている...そして、できるだけ多くの人にこの作品があることを知ってもらいたいんだ"。

Influences and musical style(影響と音楽スタイル)

Reznor possesses a baritone vocal range.

レズナーはバリトンの声域を持っている。

In his first years, Reznor was primarily influenced by punk rock, specifically English band The Clash.

最初の頃はパンクロック、特にイギリスのバンド「ザ・クラッシュ」に影響を受けたという。

He later said, "I fucked around with some bad music; I was trying to sound like other bands. I thought The Clash were cool so I was trying to be cool, too. Important political statements, no one's going to make fun of me for them. But the journal entries of a horny, sad guy who doesn't fit in ... the words I was writing in my journal to keep myself from going crazy were the real lyrics I needed."

他のバンドと同じような音を出そうと、悪い音楽に手を出した。ザ・クラッシュがクールだと思ったから、自分もクールになろうとしたんだ。重要な政治的発言、誰もそれをバカにしたりはしない。でも、社会に馴染めないムラムラした悲しい男の日記......自分がおかしくならないように日記に書いていた言葉こそが、僕が必要としていた本当の歌詞だったんだ。"

Another early influence was English musician Gary Numan, with Reznor once saying that he knew he wanted to make music with synthesizers after hearing Numan's song "Cars".

もう一人の初期の影響者はイギリスのミュージシャン、ゲイリー・ニューマンで、レズナーはかつて、ニューマンの曲「カーズ」を聞いて、シンセサイザーを使った音楽を作りたいと思ったと語っている。

This was exemplified years later on the Nine Inch Nails song "Only" of 2005, whose disco-style beats and synthesizers draw from Numan's style.

これは数年後、ナイン・インチ・ネイルズが2005年に発表した「Only」という曲で、ディスコ風のビートとシンセサイザーがNumanのスタイルから引用されていることが例証されている。

Reznor mentioned that college radio introduced him to acts such as the English gothic rock band Bauhaus (whose lead singer, Peter Murphy, is cited by Reznor as one of his idols), as well as the English bands Joy Division and Throbbing Gristle, which were very inspirational for him.

レザーは、大学のラジオでイギリスのゴシックロックバンド、バウハウス(リードシンガーのピーター・マーフィーはレザーがアイドルの一人として挙げている)や、イギリスのバンド、ジョイ・ディヴィジョン、スロッビング・グリストルなどを知り、それらが自分にとって非常に刺激的であったと述べている。

Reznor also stated that he viewed the first Nine Inch Nails song he ever wrote, "Down in It", as a "total rip-off" of the 1986 song "Dig It" by Canadian band Skinny Puppy.

また、レズナーは、ナイン・インチ・ネイルズが初めて書いた曲「Down in It」を、カナダのバンド、スキニー・パピーの1986年の曲「Dig It」の「完全なパクリ」とみなしていると述べている。

Reznor's work was described by People magazine in 1995 as "self-loathing, sexual obsession, torture and suicide over a thick sludge of gnashing guitars and computer-synthesized beats".

レズナーの作品は、1995年にピープル誌によって「自己嫌悪、性的執着、拷問、自殺が、ぎざぎざのギターとコンピュータ合成のビートの分厚いスラッジの上に乗っている」と評された。

The magazine also said that "[Reznor], like Alice Cooper and Ozzy Osbourne before him, has built his name on theatrics and nihilism".

同誌はまた、「(レズナーは)以前のアリス・クーパーやオジー・オズボーンのように、演劇と虚無主義でその名を確立した」とも述べている。

Nine Inch Nails concerts were often picketed by fundamentalist Christians.

ナイン・インチ・ネイルズのコンサートは、しばしば原理主義的なキリスト教徒によってピケを貼られた。

Despite the gloomy public image that surrounded Reznor from then on, his former high school band director considered him to be "very upbeat and friendly" in reality and theorized that "all that 'dark avenging angel' stuff is marketing".

当時からレズナーを取り巻くパブリックイメージは暗いものだったが、高校の元バンド部長は、実際の彼を「とても明るくてフレンドリー」だと考え、「『闇の復讐の天使』というのはすべてマーケティングだ」と推論している。

Conversely, the owner of the recording studio where Reznor recorded the first Nine Inch Nails album said of Reznor's "pain-driven" stage act, "It's planned, but it is not contrived. He's pulling that stuff out from inside somewhere. You cannot fake that delivery."

逆に、レズナーがナイン・インチ・ネイルズのファースト・アルバムを録音したレコーディング・スタジオのオーナーは、レズナーの「痛みを伴う」ステージ演技について、「計画的だが、作為的ではない」と述べている。彼は心の中のどこかからそういうものを引き出しているんだ。あの演出はごまかしがきかないんだ"。

Pain and sorrow came to be regarded as such defining elements of Reznor's music that a group of fans once responded to the news that his dog had died with comments like "it's good for his music when he is depressed" and that "it's good to see [Reznor] back in Hell, where he belongs".

痛みと悲しみはレズナーの音楽の決定的な要素とみなされるようになり、かつて彼の愛犬が死んだというニュースに対して、ファンの一団は「彼が落ち込むのは彼の音楽にとって良いことだ」「(レズナーが)本来いるべき地獄に戻ったのを見れて良かった」といったコメントを寄せている。

Reznor expressed the significant influence that English experimental band Coil had on his work, saying that their 1986 albym Horse Rotorvator was "deeply influential".

レズナーは、イギリスの実験的バンドであるコイルが彼の作品に与えた影響が大きいことを表明し、1986年のアルビムホース・ローターベーターは「深く影響を受けた」と述べている。

In many interviews, he has also mentioned important influences on him from American, English, Irish, and Scottish acts such as Devo, The Cars, The Jesus and Mary Chain, My Bloody Valentine, Pere Ubu, Soft Cell, Prince, Ministry, Test Dept, Cabaret Voltaire and The Cure's 1985 album, The Head on the Door.

また、多くのインタビューで、Devo, The Cars, The Jesus and Mary Chain, My Bloody Valentine, Pere Ubu, Soft Cell, Prince, Ministry, Test Dept, Cabaret Voltaire, The Cureの1985年のアルバム「The Head on the Door」など、アメリカ、イギリス、アイルランド、スコットランドのアーティストから重要な影響を受けていることを述べている。

According to American musician Todd Rundgren, Reznor told him that he listened to Rundgren's 1973 album A Wizard, a True Star with "great regularity".

アメリカのミュージシャン、トッド・ラングレンによると、レズナーはラングレンの1973年のアルバム『A Wizard, a True Star』を「非常に規則正しく」聴いていたと語っている。

Reznor also cited English band Depeche Mode, in particular their 1986 album Black Celebration, as a major influence on his beginnings.

レズナーはまた、イギリスのバンド、デペッシュ・モード、特に1986年のアルバム『ブラック・セレブレーション』を、自分の出発点に大きな影響を与えたものとして挙げている。

In 2017, he recalled: It was the summer of '86.

2017年、彼はこう振り返っている。86年の夏のことだった。

I'd dropped out of college and was living in Cleveland trying to find my way in the local music scene.

私は大学を中退し、クリーブランドに住んでいて、地元の音楽シーンで自分の道を探そうとしていた。

I knew where I wanted to go with my life but I didn't know how to get there.

自分の人生の方向性はわかっていたけれど、どうやってそこに行けばいいのかわからなかった。

A group of friends and I drove down to Blossom Music Center amphitheatre to see the Black Celebration tour.

友人たちと車でBlossom Music Center amphitheatreに行き、Black Celebrationのツアーを観に行きた。

DM was one of our favorite bands and the Black Celebration record took my love for them to a new level.

DMは私たちの大好きなバンドのひとつでしたが、Black Celebrationのレコードは私の彼らへの愛を新たなレベルへと押し上げた。

I've thought about that night a lot over the years.

あの夜のことは、何年も前からよく考えていた。

It was a perfect summer night and I was in exactly the right place I was supposed to be.

あの日は完璧な夏の夜で、まさに自分がいるべき場所にいた。

The music, the energy, the audience, the connection...

音楽、エネルギー、観客、つながり...。

it was spiritual and truly magic.

それはスピリチュアルで、まさにマジックでした。

I left that show grateful, humbled, energized, focused, and in awe of how powerful and transformative music can be...

私はそのショーを終え、感謝し、謙虚になり、活力を得て、集中し、音楽がいかにパワフルで変化をもたらすものであるかという畏敬の念を抱きました...。

and I started writing what would eventually become Pretty Hate Machine.

そして、最終的にPretty Hate Machineになるものを書き始めたんだ。

Many times, particularly when we're playing an amphitheatre, I'll think of that show while I'm onstage and hope someone in the audience is in the midst of a perfect summer night feeling how DM made me feel so many years ago.

特に円形劇場で演奏するときは、何度もステージ上でそのショーのことを思い出し、観客の誰かが完璧な夏の夜の中で、何年も前にDMが私に感じさせてくれたような感覚を味わってくれたらいいなと思います。

A longtime fan of English musician David Bowie, Reznor has cited Bowie's 1977 album Low as one of his favorite albums and stated that he listened to it constantly during the recording of The Downward Spiral for inspiration.

イギリスのミュージシャン、デヴィッド・ボウイの長年のファンであるレズナーは、ボウイの1977年のアルバム『Low』をお気に入りの1枚として挙げ、『The Downward Spiral』のレコーディング中はインスピレーションを求めて常にこのアルバムを聴いていたと明言している。

In 1995, Nine Inch Nails toured as a co-headlining act on the North American leg of Bowie's 1995 Outside Tour.

1995年、ナイン・インチ・ネイルズはボウイの1995年のアウトサイド・ツアーの北米公演に共同ヘッドライナーとして参加した。

Reznor also appeared in Bowie's video for "I'm Afraid of Americans" as Bowie's stalker, and made several remixes for the single release of the song (as well as a remix of "The Hearts Filthy Lesson").

レズナーはボウイの「I'm Afraid of Americans」のビデオにもボウイのストーカー役で出演し、この曲のシングル盤のためにいくつかのリミックスを制作した(「The Hearts Filthy Lesson」のリミックスも制作した)。

The two came to consider each other friends.

2人は互いを友人と考えるようになった。

Reznor stated in the 2010 documentary Rush: Beyond the Lighted Stage that Canadian band Rush had played a major part in his childhood.

レズナーは2010年のドキュメンタリー映画『Rush: Beyond the Lighted Stage』で、カナダのバンド、ラッシュが自分の子供時代に大きな役割を果たしたと述べている。

He said that he considered Rush to be "one of the best bands ever" and had gained a perspective on how keyboards could be introduced into hard rock after listening to their 1982 album Signals.

彼はラッシュを「史上最高のバンドのひとつ」だと考えており、1982年の彼らのアルバム『Signals』を聴いて、ハードロックにキーボードを導入する方法について見通しを得たと述べている。

Legacy(違法)

Reznor's work as Nine Inch Nails has influenced many newer artists, which according to Reznor range from "generic imitations" dating from the band's initial success to younger bands echoing his style in a "truer, less imitative way".

レズナーのナイン・インチ・ネイルズとしての活動は、多くの新人アーティストに影響を与えており、レズナーによると、バンドの最初の成功から続く「一般的な模倣」から、「より真に迫った、模倣ではない方法」で彼のスタイルを反響させている若いバンドまで、様々なアーティストがいます。

Following the release of The Downward Spiral, mainstream artists began to take notice of Nine Inch Nails' influence: David Bowie compared NIN's impact to that of The Velvet Underground.

The Downward Spiralのリリース後、メインストリームのアーティスト達はNine Inch Nailsの影響力に注目し始めた。David BowieはNINの影響をThe Velvet Undergroundの影響と比較している。

In 1997, Reznor appeared in Time magazine's list of the year's most influential people, and Spin magazine described him as "the most vital artist in music".

1997年、レザーはタイム誌の「その年最も影響力のある人物」のリストに登場し、スピン誌は彼を「音楽界で最も重要なアーティスト」と評した。

Bob Ezrin, producer for Pink Floyd, Kiss, Alice Cooper, and Peter Gabriel, described Reznor in 2007 as a "true visionary" and advised aspiring artists to take note of his no-compromise attitude.

ピンクフロイド、キッス、アリス・クーパー、ピーター・ガブリエルのプロデューサーであるボブ・エズリンは、2007年にレザーについて「真の空想家」と評し、意欲的なアーティストに彼の妥協しない姿勢に注目するよう助言している。

During an appearance at the Kerrang! Awards in London that year, Reznor accepted the Kerrang! Icon, honoring Nine Inch Nails' long-standing influence on rock music.

2007年にロンドンで開催されたKerrang! アワードに出演した際、レザーはKerrang! Iconを受賞し、ナイン・インチ・ネイルズがロック・ミュージックに与えた長年の影響力を称えた。

Guns N' Roses frontman Axl Rose, an early supporter of Nine Inch Nails, was heavily influenced by Reznor in the writing and composition of the band's Chinese Democracy album.

ガンズ・アンド・ローゼズのフロントマンであるアクセル・ローズは、ナイン・インチ・ネイルズを早くから支持しており、バンドのアルバム『チャイニーズ・デモクラシー』の作曲と構成においてレズナーから大きな影響を受けている。

Steven Wilson of progressive rock band Porcupine Tree has stated that he is influenced by and much admires Reznor's production work, in particular The Fragile, and in 2008 said that "[Reznor] is the only one [he'd] let near [his] music".

プログレッシブ・ロックバンドPorcupine TreeのSteven Wilsonは、Reznorのプロダクションワーク、特にThe Fragileに影響を受け、大いに賞賛していると述べ、2008年には「(Reznorは)彼が(自分の)音楽の近くに置く唯一の人だ」と述べている。

Indonesian singer Anggun said that Reznor was "the man of my musical life", and that The Fragile was "the album that changed my life."

インドネシアのシンガーAnggunは、Reznorを「私の音楽人生の人」であり、The Fragileは「私の人生を変えたアルバム」であると述べている。

Writing for Revolver magazine on the 25th anniversary of Broken, musician Greg Puciato stated that one of the few vivid musical memories of his teenage years was listening to the EP at age 12, front-to-back, in the first digipak he had seen.

Brokenの25周年記念にRevolver誌に寄稿したミュージシャンのGreg Puciatoは、10代の頃の数少ない鮮明な音楽の記憶のひとつが、12歳の時に初めて見たデジパックでEPを前から後ろまで聴いたことだと述べている。

Later, after discovering the story behind its release, it became a giant influence on him, particularly "when it comes to [his] own artistic path or output".

その後、このEPのリリースにまつわるストーリーを知ったことで、特に「自分の芸術的な道やアウトプットに関して」大きな影響を受けるようになった。

Timbaland has cited Reznor as his favorite studio producer.

ティンバランドは、レズナーをお気に入りのスタジオ・プロデューサーとして挙げている。

Drummer Chris Pennie of the Dillinger Escape Plan said The Fragile changed his compositional mindset from drums to production, as he was "blown away" by its dense yet elegant mix and vocal ideas.

ディリンジャー・エスケープ・プランのドラマー、クリス・ペニーは、The Fragileは、その緻密でありながらエレガントなミックスとヴォーカルのアイデアに「圧倒され」、ドラムからプロダクションへの作曲マインドを変えてしまったと語っている。

He called it one of his two favorite albums of all time.

彼はこのアルバムを、史上最も好きな2枚のアルバムのうちの1枚と呼んでいる。

Personal life(個人生活)

During the five years following the release of The Downward Spiral in 1994, Reznor suffered from depression; his condition was worsened by the death of his maternal grandmother, who had raised him.

1994年の『The Downward Spiral』リリース後の5年間、レザーはうつ病に悩まされた。彼を育てた母方の祖母の死が、彼の状態を悪化させた。

He began abusing alcohol, cocaine, and other drugs, and successfully completed rehab in 2001.

アルコール、コカイン、その他の薬物を乱用し始め、2001年にリハビリを成功させた。

He said in a 2005 Kerrang! interview, "There was a persona that had run its course. I needed to get my priorities straight, my head screwed on. Instead of always working, I took a couple of years off, just to figure out who I was and working out if I wanted to keep doing this or not. I had become a terrible addict; I needed to get my shit together, figure out what had happened."

彼は2005年のKerrang!のインタビューで、「もう限界のペルソナがあったんだ。優先順位をはっきりさせ、頭をねじ込む必要があった。常に仕事をするのではなく、自分が何者であるかを理解し、この仕事を続けたいかどうかを考えるために、2年間休みを取ったんだ。私はひどい中毒者になっていたので、自分を取り戻し、何が起こったのかを理解する必要があったのです。」

In contrast to his former suicidal tendencies, he stated in another 2005 interview that he is "pretty happy".

かつての自殺傾向とは対照的に、彼は2005年の別のインタビューで「かなり幸せ」だと述べている。

Reznor married Filipino-American singer Mariqueen Maandig in October 2009.

レザーは2009年10月にフィリピン系アメリカ人歌手のマリキーン・マーンディグと結婚した。

They live in Los Angeles and have five children together.

二人はロサンゼルスに住んでおり、5人の子供がいる。

In 2011, Reznor and Ross won the Golden Globe Award for Best Original Score and the Academy Award for Best Original Score for their work on The Social Network.

2011年、レザーとロスは『ソーシャル・ネットワーク』でゴールデン・グローブ賞の作曲賞とアカデミー賞の作曲賞を受賞した。

For their work on The Girl with the Dragon Tattoo, Reznor and Ross were nominated for the 2012 Golden Globe Award for Best Original Score, and won the 2013 Grammy Award for Best Score Soundtrack for Visual Media.

ドラゴンタトゥーの女』では、2012年ゴールデングローブ賞の作曲賞にノミネートされ、2013年グラミー賞の映像メディア部門の作曲賞を受賞している。

Neither man was present to accept the award; Reznor, who has a contentious history with the Grammys, simply tweeted, "Why thanks, y'all."

グラミー賞と対立した過去を持つレザーは、"Why thanks, y'all "とだけツイートしている。

Ross and Reznor's Gone Girl score was nominated for Best Original Score in a Feature Film at the 5th Hollywood Music in Media Awards (HMMA)—the award was eventually won by Antonio Sanchez for Birdman on November 4, 2014.

ロスとレズナーの『ゴーン・ガール』のスコアは、第5回ハリウッド・ミュージック・イン・メディア賞(HMMA)の長編映画における最優秀オリジナル・スコア賞にノミネートされていたが、結局この賞は2014年11月4日に『バードマン』のアントニオ・サンチェスが獲得している。

In a November 2014 interview with The Hollywood Reporter, Reznor revealed that he values Oscar trophies above Grammy awards: "When the Oscar [nomination] came up, it felt very different. I can't tell if that's because I'm older or it felt like it's coming from a more sincere pedigree."

2014年11月のThe Hollywood Reporterのインタビューで、レザーはグラミー賞よりもオスカーのトロフィーを大切にしていることを明かした。"オスカー(のノミネート)が決まったとき、とても違和感を覚えたんだ。それは僕が年を取ったからなのか、それとももっと誠実な血統から来るものだと感じたからなのかはわからないけど"。

Reznor and Ross won the Primetime Emmy Award for Outstanding Music Composition for a Limited Series and were nominated for Outstanding Original Music and Lyrics for their work on the series Watchmen.

レズナーとロスは、『ウォッチメン』シリーズでプライムタイム・エミー賞の優秀作曲賞(リミテッドシリーズ)を受賞し、優秀オリジナル音楽・歌詞賞にノミネートされた。

In 2021, they won their second Golden Globe Award for Best Original Score (this time shared with Jon Batiste) and second Academy Award for Best Original Score, both for the Pixar film Soul.

2021年には、ピクサー映画『ソウル』で2度目のゴールデン・グローブ賞最優秀オリジナル・スコア賞(今回はジョン・バティストと共有)、2度目のアカデミー賞最優秀オリジナル・スコア賞を受賞している。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?